Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София

Въвежда се нощен абонамент срещу 650 лева на месец, но пробно
Обновена: 27 юли 2018 07:42 | 26 юли 2018 14:15,
193
Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София
Снимка: Bulfoto, архив

Синята и зелената зона в София да се разширят в още четири квартала, предлага Дирекция "Паркинги и гаражи" в Центъра за градска мобилност. Предложението е към кметовете  на кварталите "Оборище", "Възраждане", "Красно село" и "Лозенец", където са предвидени най-много места за паркиране.

"Предвиждаме около 5500 повече места, но точният брой ще имаме, след като бъдат готови схемите", обясни шефката на "паркинги и гаражи" Румяна Милова пред "Фокус".

Новото, което е при това разширение, е, че схемите ще бъдат предоставени на районите кметства и кметовете ще имат за задача да запознаят гражданите с тях.

Т.е. всеки гражданин ще може на сайта на съответната община да се запознае с това как ще изглежда неговата улица след въвеждането на зоната – къде ще има паркоместа, къде ще е забранено паркирането, къде ще има места за хора с увреждания, уточни Милова.

Още по темата

Във връзка с контролните мерки след въвеждането на новите места, тя посочи, че преди месец ЦГМ е получил нови 10 паяка. "От старите ще оставим да работят поне 8, а останалите ще бъдат бракувани. Относно екипите, които ще контролират зоните, имаме също нови автомобили, подсигурили сме и нови устройства за контрольорите, така че имаме готовност. Може да се наложи да назначим още хора, но ще се прецени след като бъдат готови схемите за разполагане на паркоместата и да разпределим районите.

Но хората няма да бъдат повече от тези, които сме посочили в доклада до Общинския съвет – не повече от 76", каза още Милова и уточни, че заплатите на служителите ще бъдат съобразно количеството и качеството на работа.

По думите ѝ, ако предложението бъде прието от Столичния общински съвет, то ще влезе в сила от 1 ноември.

Въвеждане на служебен абонамент за нощно паркиране на стойност 650 лв. на месец

предлагат още от Центъра за градска мобилност. Столичният кмет Йорданка Фандъкова обясни, че ще приема идеята, но пробно - за три месеца.

Милова разясни, че чрез това предложение ще се даде възможност на всяка фирма, която има необходимост, да ползва служебен абонамент. Така че една фирма може да има и нощен, и дневен служебен абонамент, и само нощен.

"Нощният абонамент ще бъде с работно време от 19.30 ч., когато свършва дневният, и ще бъде до 8.30 ч. Цената му за месец ще бъде такава, каквато в момента е на дневния – 650 лв.", добави тя и уточни, че в нощния служебен абонамент влизат и събота и неделя, тъй като потенциални клиенти ще бъдат нощни заведения, а през уикенда те са най-натоварени.

"Засега се предвижда нощен служебен абонамент само за "синя" зона, тъй като общинските съветници прецениха, че повечето нощни заведения са в центъра“, коментира Милова.

9 хил. лева за ремонт на тротоари и за още един наказателен паркинг

Румяна Милова каза още, че ЦГМ предвижда около 9 хил. лв. за ремонт на тротоари за пешеходци и за създаването на още един наказателен паркинг в София.

Тя обясни, че ще се съгласува с районните кметове кои точно ще бъдат тези тротоари, както и ако гражданите имат предложения, да се обръщат към тях.

"Миналата година Столичният общински съвет гласува да ни се предоставят буферните паркинги, паркингите за доизграждане – включително и един наземен паркинг в кв. "Надежда".

До дни ще получим разрешението за строеж, след което ще обявим поръчка за избор на изпълнител и се надяваме до есента той да бъде готов. Половината от този паркинг ще се ползва като наказателен, а останалата част – за обществено ползване.

Около 80 места ще бъдат за обществено ползване и горе-долу толкова за наказателен паркинг. С това ще можем да въведем ред поне в кварталите, които са в близост до този паркинг – кв. "Надежда", кв. "Връбница" и другите", обясни Милова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


193
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
2
 
33
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 5 години
Идеята на платеното паркиране е хората, на които не им е толкова наложително да ползват колите си, да си намерят алтернатива като например градски транспорт, като така се облекчи трафика - главно в центъра на града. "Оборище", "Възраждане", "Лозенец", а особено "Красно село" не са център на града и там няма кой знае какъв трафик. Хората паркират колите си там, защото по принцип там живеят. Така крадливите общинари под претекста, че помагат, всъщност рекетират гражданите. Айде не на нас тия.
24
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никъде по света не въвеждат платени зони за паркиране без преди това да са построили паркинги - подземни и надземни и без да са подобрили значително градския транспорт. В София е обратното - паркингите се застрояват, нови паркинги не се правят, градският транспорт става все по-зле, с изключение на метрото, което обаче е използваемо от доста малка част от пътниците в София. Елементарни неща, които не изискват средства не се правят, като създаване на паркоместа по улиците, там, където може, вместо
23
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Раята трябва да се щави ДЕНОНОЩНО!!!
22
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще създаде и доста дрязги между по-изнервените паркиращи, а докато те се карат, властта ще е в безопасност.
21
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Направо ПРОСПЕРИРА тая фирма за градска мобилност.. такова събиране на пари.. че забравихме , че същевременно плащаме и данъци...те за какво са ??? ТОВА Е ТОТАЛЕН РЕКЕТ, ЗАЩОТО НЕ СЕ ПРЕДЛАГА алтернативен вариант !
20
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Явно целта на ГЕРБ е до края на мандата им в София, цяла София да е синя и зелена зона. Пак гласувайте за тях и навсякъде в София ще се плаща по 10 лева на час и ще се чудите къде да си оставите колите.47
19
5
 
33
 
! Отговори
Истината преди 5 години
По света платени зони за паркиране се въвеждат, чак когато са изчерпани всички други възможности. Само в България платените зони се въвеждат без да има нужда от тях. В България, вкл. и в София имамем малка гъстота на населението, а по света в градове с малка гъстота на населнието не въвеждат платено паркиране по улиците. Платените зони в България отвсякъде миришат на мафия и корупция.
18
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Винету не спи ,тои мисли от къде още някоя кожичка да съдере ,съвсем скоро да си автомобилист ще е проблем за средния шоп и не само ,той дава тон за песен и филма ще се повтори веднага във всички големи градове....мсеки ден измисля нещо с което косвено на удари раята...
17
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Германия е 1Е на час, да не сравняваме доходите и да не пеем песента как в 21 век колата е лукс. Алчници безобразни, изгониха ни от собствената ни държава. И няма смс за да храним големите или лелки на заплата, а автомат.
16
23
 
9
 
! Отговори
trafalgar преди 5 години
в центъра с по-малко автомобили, така като е навсякъде в европа! ама наш *** не е свикнал и не иска, но иначе всичко му пречи !
15
2
 
32
 
! Отговори
ГЕРБ = Мафия преди 5 години
С въвеждането на платена зона за паркиране, паркоместата намаляват значително, но приходите на мафията се увеличават. Нищо от тези пари плащани от нас за платени зони, не отива във общината. Всичко се усвоява от мафията.
14
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До азТя не пее в хора, подскача, както и каже батката от Банкя.
13
2
 
36
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
Не забравяйте, че по закон кмета трябва да осигури ред в паркирането на цялата територия на общината без значение дали има или няма платена заона за паркиране.Вместо да изпълни задълженията си по закон, Фандъкова ви лъже, че ред има само ако има платена зона за паркиране, което е нагла лъжа. За съжалерние 80-те процента й вярват и реват от възторг, когато ги прекарват.
12
2
 
27
 
! Отговори
Коки преди 5 години
Трябва да има ред във всичко и в управлението и паркирането на МПС, но не по този начин. Общината вместо да мисли начини за паркинги и гаражи, да се обособят и построят, само надува цените на зоните и прави всичко зона. Така няма да се променят нещата. Един голям паркинг не е построен за гражданите от общината за 25 години. А София доста се разрасна.
11
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тези сини и зелени зони скоро ще превземат цяла София.
10
3
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това не са НОВИ паркоместа, а стари за които ще взимат пари. Нищо ново не са изградили. Така ли ще намаляват колите? Билетчето поскъпна, автобусите са мръсни и миришат и затова може би ние сме виновни, че цапаме, а че не се чисти това е друга тема. Само метрото става за нормално цивилизовано пътуване.
9
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз като съм селянин какво ще търся в Лозенц? Хайде вие столичаните помислете малко преди да обиждате. Ако от София изчезнат селяните ще останат 100 000 души тогава ще видим как баш столичаните ще се издържат от наеми.
8
3
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Накрая Люлин ще стане синя зона заради селянката проста ***.
7
4
 
24
 
! Отговори
аз преди 5 години
Фандъка е много алчна
6
6
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Перцакват още четири квартала, както и съседните квартали, където ще стане ад с паркирането.