Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София

Въвежда се нощен абонамент срещу 650 лева на месец, но пробно
Обновена: 27 юли 2018 07:42 | 26 юли 2018 14:15,
193
Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София
Снимка: Bulfoto, архив

Синята и зелената зона в София да се разширят в още четири квартала, предлага Дирекция "Паркинги и гаражи" в Центъра за градска мобилност. Предложението е към кметовете  на кварталите "Оборище", "Възраждане", "Красно село" и "Лозенец", където са предвидени най-много места за паркиране.

"Предвиждаме около 5500 повече места, но точният брой ще имаме, след като бъдат готови схемите", обясни шефката на "паркинги и гаражи" Румяна Милова пред "Фокус".

Новото, което е при това разширение, е, че схемите ще бъдат предоставени на районите кметства и кметовете ще имат за задача да запознаят гражданите с тях.

Т.е. всеки гражданин ще може на сайта на съответната община да се запознае с това как ще изглежда неговата улица след въвеждането на зоната – къде ще има паркоместа, къде ще е забранено паркирането, къде ще има места за хора с увреждания, уточни Милова.

Още по темата

Във връзка с контролните мерки след въвеждането на новите места, тя посочи, че преди месец ЦГМ е получил нови 10 паяка. "От старите ще оставим да работят поне 8, а останалите ще бъдат бракувани. Относно екипите, които ще контролират зоните, имаме също нови автомобили, подсигурили сме и нови устройства за контрольорите, така че имаме готовност. Може да се наложи да назначим още хора, но ще се прецени след като бъдат готови схемите за разполагане на паркоместата и да разпределим районите.

Но хората няма да бъдат повече от тези, които сме посочили в доклада до Общинския съвет – не повече от 76", каза още Милова и уточни, че заплатите на служителите ще бъдат съобразно количеството и качеството на работа.

По думите ѝ, ако предложението бъде прието от Столичния общински съвет, то ще влезе в сила от 1 ноември.

Въвеждане на служебен абонамент за нощно паркиране на стойност 650 лв. на месец

предлагат още от Центъра за градска мобилност. Столичният кмет Йорданка Фандъкова обясни, че ще приема идеята, но пробно - за три месеца.

Милова разясни, че чрез това предложение ще се даде възможност на всяка фирма, която има необходимост, да ползва служебен абонамент. Така че една фирма може да има и нощен, и дневен служебен абонамент, и само нощен.

"Нощният абонамент ще бъде с работно време от 19.30 ч., когато свършва дневният, и ще бъде до 8.30 ч. Цената му за месец ще бъде такава, каквато в момента е на дневния – 650 лв.", добави тя и уточни, че в нощния служебен абонамент влизат и събота и неделя, тъй като потенциални клиенти ще бъдат нощни заведения, а през уикенда те са най-натоварени.

"Засега се предвижда нощен служебен абонамент само за "синя" зона, тъй като общинските съветници прецениха, че повечето нощни заведения са в центъра“, коментира Милова.

9 хил. лева за ремонт на тротоари и за още един наказателен паркинг

Румяна Милова каза още, че ЦГМ предвижда около 9 хил. лв. за ремонт на тротоари за пешеходци и за създаването на още един наказателен паркинг в София.

Тя обясни, че ще се съгласува с районните кметове кои точно ще бъдат тези тротоари, както и ако гражданите имат предложения, да се обръщат към тях.

"Миналата година Столичният общински съвет гласува да ни се предоставят буферните паркинги, паркингите за доизграждане – включително и един наземен паркинг в кв. "Надежда".

До дни ще получим разрешението за строеж, след което ще обявим поръчка за избор на изпълнител и се надяваме до есента той да бъде готов. Половината от този паркинг ще се ползва като наказателен, а останалата част – за обществено ползване.

Около 80 места ще бъдат за обществено ползване и горе-долу толкова за наказателен паркинг. С това ще можем да въведем ред поне в кварталите, които са в близост до този паркинг – кв. "Надежда", кв. "Връбница" и другите", обясни Милова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


193
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма обществени паркинги, строят блокове един в друг, обезлюдяват държавата за сметка на 3-4 града, а единственото което правят са зони. Това налага мнението че ни управлява крадливо и некадърно управление. Мислете за кого ще гласувате.
44
1
 
1
 
! Отговори
До 36 преди 5 години
Пипни се по челото
43
4
 
14
 
! Отговори
До 42 преди 5 години
Селянино, роден съм доста отдавна в София. Винаги ползвах градския транспорт до преди около 15 години, когато вече ми дойде до гуша и сега гледам изобщо да не се качвам в него. По изключение ползвам метрото, но рядко. Неудобни превозни средства, мръсни, вътре мирише, страшно нередовни - чакаш по спирките докато ти се отели вола, обикновено вътре са ученици, пенсионери и онези като от Филиповци и Факултета и се чудиш дали ще те оберат или не и страшно бавен транспорт. За цената на билета да не го
42
1
 
9
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
9 хил. лева за ремонт на тротоари ?
41
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хайде стига сте ревали. Във всички европейски столици и големи градове центъра на града и съседните области са платени зони за паркиране. Даже в някой столици, само преминаването през центъра с кола също се заплаща. Отидете в център ана 8 милионен Лондон да видите че няма толкова много автомобили, колкото има в центъра на 1милионна София.
40
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 42Ходи си на село ***, там ще дишаш чист въздух.
39
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега хората в новите зони ще започнат да паркират в съседните квартали където не се плаща и там ще се създаде проблем. После столична община ще реши проблема с нови зони и там. Излиза, че общината създава проблем, а после се прави, че го решава.
38
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ха сега ми кажете, редно ли е тези да си ходят и защо ги търпим още?
37
15
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Браво, градът е за хората.София се превърна в една ламаринена джунгла, пълна със сел-яни.Това не може да продължава.Да се въведат и някакъв вид такси също за родените извън София.
36
2
 
13
 
! Отговори
до 36 преди 5 години
добре де: общинската фирма, а общината не прибира парите щото общинската фирма не генерира печалба, ръководена от кадърните шефове, избрани от общината, а парите отиват където трябва ;). Но всички условия се определят от общината, малко като параграф 22 се получава, една огромна черна дупка
35
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мен не ме засяга, но това е РЕКЕТ!Както е тръгнало столична община ще сложи и зелена зона и в Пловдив стига да можеше. Трябва да има пари за допълнително материално стимулиране.
34
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На печелившите-честито! Ако си мислите, че с това ще ви се улесни животът-дълбоко се лъжете. Ако не вярвате елате при нас в центъра и се опитайте да си намерите място за паркиране в делничен ден, когато уж има зона. И със зона и без-места няма, защото някой наби едни колчета и ги намалиха допълнително.
33
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма друг град по света подобен на София като брой на населението и гъстота на населението, с платена зона за паркиране.
32
1
 
19
 
! Отговори
До 34 преди 5 години
Бъркаш. Общината никакви парички не прибира общината. Паричките ги прибира мафиотската фирма Градска мобилност, а за общината нищо.
31
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На снимката е колата от една стара новина за паркираната в Синята зона кола до Женския пазар, пречеща на трамвая да мине. Това като предупреждение какво ни очаква при платените зони ли е?
30
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ТАКСА от живеещите в района, за да могат да паркират, Дневен абонамент, Нощен абонамент. Живеещите в района са щастливи срещу една сумичка годишно, а общината прибира паричките, никога не са отчели колко са изкарали, къда са ги вложили и колко е печалбата. Три такси за едно едничко място: ОВО Е СТАНДАРТ, три пъти да продадеш едно и също нещо и да не си на ПЕЧАЛБА
29
1
 
30
 
! Отговори
Да ти имам държавата преди 5 години
Не минава ден без гербаджиите да не вдигнат нещо. После били десни ми вие сте по леви от бсп бе постоянно вдигате данъци,такси,акцизи,ток,вода и т.н.
28
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Предлагам цяла София и околностите да са синя зона, да създадат още поне 100 работи места на МРЗ, но се чудя само едно: ще им стигне ли?
27
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Градска Мобилност са ЕДИНСТВЕНАТА печеливша фирма на столична община.Смятайте за какъв батак говорим в София.Ш същото време повечето от печалбите на тази фирма се източват от фирми на Къри и Таки (ВИС) под смиреният поглед на БокУ и Картофка.Това е положението!!!А РАЯТА коленичила я опъват на задна прашка и пак, и пак ..........и ПАК!
26
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Спи народе , скоро и пимбяна зона ще ви сложат.