Разширяват "зелена зона" в Красно село, Лозенец, Оборище... Честито!

ЦГМ: Това е един добър способ за въвеждане на ред
Обновена: 5 окт 2018 16:36 | 5 окт 2018 12:45, Анисия Иванова
211
Разширяват "зелена зона" в Красно село, Лозенец, Оборище... Честито!
Архив: Булфото

Разширяването на зелената зона трябва да се случи от 1 ноември в четири столични квартала. 1500 нови места ще има в район "Възраждане", 700 в "Красно село", 2200 в "Лозенец" и 1100 в "Оборище", обяснси Румяна Милова,  директор на дирекция "Паркиране и гаражи" в Центъра за градска мобилност.

"На практика целият "Лозенец" влиза в обхвата на зелената зона, но гражданите го пожелаха. Смятам, че ще бъдат оправдани очакванията на тези, които пожелаха да има контролирано платено паркиране, тъй като практиката показва, че към момента това е един добър способ за въвеждане на ред. Виждаме го в цяла Европа. Резултатите са положителни. Разбира се, след въвеждане на зоната е много важен контролът, за който се ангажираме, че ще бъде на ниво", обясни тя пред БНР.

Назначени са около 70 души. В новоприсъединените райони контрол ще се осъществява от екипи с автомобили, които ще поставят скоби на колите.

По думите й в сега съществуващата зона в "Лозенец" запълняемостта на паркоместата е около 60%, а 80% от паркиралите автомобили са на домуващи.

"Колко струва точно, ще можем да кажем в края на усвояването на зоната. Засега използваме договори с фирми, които сме сключили за поддръжка, разбира се, след проведена обществена поръчка. Поръчката е за 1,8 млн. лева. Дотук около 1,2 млн. са изразходвани, но имайте предвид, че голяма част от тях са вложени за ремонт на антипаркинг колчета в старите зони", каза още Милова.

Тези колчета са необходими, за да бъдат опазени тротоарите от недобросъвестни водачи. Хората обаче ги премахват, за да си освободят място за паркиране, подчерта тя.

"Тази година Общинският съвет даде съгласието си и ни разрешиха всяка година, в зависимост от финансовите възможности, да изразходваме средства за ремонт на тротоари. За тази година сумата, която е заделена, е от порядъка на 2 милиона лева за цялата зона. Тя е от тези пари, които се получават от платеното паркиране. Вместо да се харчат от тях, за да се демонтират разрушени от гражданите колчета, може да бъдат в ремонт на тротоари. В момента сме почти на финала на избор на изпълнители за ремонт на тротоари", обясни Милова.

Домуващите в новите зони, които имат постоянна регистрация, могат да ползват постоянен талон, закупен от офисите на ЦГМ на улица "Будапеща" 17, площад "Възраждане" и на метростанция "Европейски съюз", както и онлайн. В ЦГМ Не са пристигнали заявления от желаещи да ползват нощен служебен абонамент.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


211
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемите на София едва сега започват да се решават, строи се метро, оправят се пътища, правят се кръстовища на две нива, за да се избегнат задръстванията. И е безумно да се обвиняват сегашните са калпавата политика на тези от преди 1989 г.
53
15
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не може Фадъкова да е виновна за недомислиците на комунистите.
52
0
 
27
 
! Отговори
абсурдистан преди 5 години
Безумното презастрояване на София доведе до този и още много проблеми ! , ама си плащат за разрешителни и всички - строители, архитекти, общинари трупат Милиони !на тези стари малки улички,със стара канализация за 10къщи застроиха всеки сантиметър,2последни етажа "ателиета" навсякъде текът - Кой ги разрешава тези неща ? - ПАРИТЕ !
51
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като отидеш на работа няма къде да си оставиш колата, и това пак идва от липсата на подземни паркинги, които са платени. В другите държави ги има, докато тук ги няма.Когато се е строяло навремето не се е мислело.
50
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В големите градове на Западна Европа, на единица площ има между 10 и 40 пъти повече места за паркиране в сравнение със София. Защо ли? Да не би защото тук за кмет е назначена една самоковска учительница по руски.
49
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Комунистите едно време не мислеха за паркинги под жилищните блокове, защото то и без това нямаше толкова коли, а и като чакаш 8 г. ред за да си купиш кола, ясно е, че няма да има голямо увеличение на колите. Но ето, че се смени режима и вече всеки може да има кола веднага и хората си накупиха коли, и вече проблемът е видим. Сега се строят подземни паркинги за отделните блокове, и всеки, който закупува апартамент може да си купи и подземен гараж.Но пак има проблем, като отиваш на работа няма
48
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София 81,8% от хората отиват на работа с градски трансопрт и по този показател сме на второ място сред столиците в ЕС, след Букурещ с 82%. В столиците от Западна Европа само между 30 до 50% отиват на работа с кола, но въпреки това в София има много по-големи проблеми с движението и паркирането. Причината е ясна - некадърност и корумпираност сред тези, които управвляват София.
47
2
 
16
 
! Отговори
Ген. Луков преди 5 години
Не засрамиха се тези алчни герберасти! Само такси и данъци сънуват! Сини, зелени и чевермени зони! И за какво се харчат тези милиони, смъкнати от гърба ни?
46
12
 
12
 
! Отговори
8===о преди 5 години
Колкото повече зелени зони толкова по-добре. Човек не може да се размине от коли с пернишка и врачанска регистрация (нищо против хората от перник и враца - само против колите им).
45
20
 
8
 
! Отговори
Мен преди 5 години
До АнонименАми купете си паркомясто. Продайте си колата и ползвайте градския транспорт. Ползвайте платен паркинг. Изнесете се от зоната към място където се паркира свободно. Ето ти няколко опции, *** е по лесно селяните да са виновни нали?
44
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колите в София са малко, но места за паркиране няма. Колите в големите градове в ЕС са много, градовете са по-гъсто населени, но места за паркиране има доста повече от София, но там си имат кметове, а не фандъкова.
43
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да направят цяла София синя зона и селяните да спират чак след Люлин!
42
3
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз живея в зона от години, е сега ще видите какъв е купон! Хем си плащаш, хем места за паркиране няма, защото и със зона и без зона местата са много по-малко от колите на хората живеещи в съответния квартал. Та сега ще си и плащате за удоволствието да се карате със съседите кой къде си е паркирал колата! Честито!
41
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Писна ми от манипулации за колите - колко много били, колко замърсявали, защо паркирали по тротоарите и полянките и т.н. Истината е точно обратната на това, което ни внушават, но за да се оправят нещата, трябва да изметем ГЕРБ от общината.
40
1
 
13
 
! Отговори
80% преди 5 години
Много елементарно манипулират онези 80% да искат и да са доволни от платените зони, като влошават ситуацията с паркирането и кмета не изпълнява задължението си да има ред в паркирането и без да има платена зона за паркиране. Влошаването на положеноето с паркирането най-ччесто го правят като въвеждат платена зона за паркиране в съседния район и онези 80% подрипват от радост, че са ги прецакали като им въведат и на тях платена зона. Плащат и се радват.
39
0
 
3
 
! Отговори
от провинцията преди 5 години
до 39Плащало се е еден Лев, за колко време ?
38
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То паркинги не се правят от днес за утре. Реално няма място в София за паркинги. В Атина паркингите са подземни и са под големи сгради. Има отдолу сума ти нива. веднъж слизахме така и някъде към 20-то ниво намерихме място. Надолу колко още нива имаше не знам.
37
3
 
7
 
! Отговори
До 36 преди 5 години
За някои неща не е необходимо да си живял на дадено място, за да се досетиш за какво иде реч. Като наскоро излязлата статия за велосипедите в София. Всеки има право на мнение.
36
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За да се ограничи алчността на ГЕРБ относно паркирането, трябва в закон да се въведе норматив - платена зона с N паркоместа да може да има само там, където има изградени закрити паркинги с поне N/2 паркоместа.
35
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И аз живея в Лозенец и потвърждавам, че това доведе до много по-спокойно движение и паркиране. Преди бяхме на ръба на зоната и беше АД. За да спестят левчето, всички се бутаха да паркират в района от реката до Журналист и по уличките, беше ужас.