Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!

Приходите от Синя и Зелена зона да се използват за обществения транспорт
Обновена: 6 ное 2018 16:56 | 6 ное 2018 14:00,
248
Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!
Снимка: архив "Булфото"

Една от мерките срещу големия трафик в столицата е въвеждане на такса "задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в тежконатоварени пътни артерии.

Това посочи Теодор Караколев по време на представянето на доклада "Градоустройствена политика в София" на Експертния клуб за икономика и политика.

Автори на доклада са Георги Вулджев и Теодор Караколев.

Още по темата

Приходите от Синя и Зелена зона трябва отново да се използват за подобряване на обществения транспорт, смята Караколев.

"Повишаването на таксите от зоните носят ползи заради намаляване на натиска на трафика в центъра на столицата", смята той.

Проблемите на градоустройството изискват по-децентрализиран подход, отбеляза на свой ред Георги Вулджев.

"Настоящата роля на общината от гледна точка на централно ниво трябва да се намали на по-ниско ниво", настоя той.

Според него отрицателните ефекти от регулаторната тежест на пазара на имоти са повече от положителните ефекти и водят до повишаване на цените.

"Позитиви от ограничаване на регулацията са създаване на повече имоти, по-ниски цени, повече работни места", категоричен бе Вулджев.

По-високото строителство в столицата, според него, ще доведе до по-малко унищожаване на природа, по-ниски разходи за самата община за изграждане инфраструктура, по-малко ползване на автомобили с по-кратка дистанция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


248
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
125
1
 
7
 
! Отговори
До 142 преди 5 години
Обаче в живота стават и неочаквани обрати...Тогава *** като тебе, като се озове без пари и така радушно е приветствал това дране къде отива?Мислил ли си ако твоите предложения те сварят неподготвен и трябва да ги изпълняваш ти лично?
124
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Такса трафик", щото "такса мафиотска държава" някак не звучи добре.
123
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Справедливо би било такса "задръстване" да се плаща от Фандъкова и останалите некадърници в общината, защото задръстванията в София са пряко следствие от тяхната некадърност да организират движението и паркирането в София.
122
19
 
3
 
! Отговори
Край преди 5 години
Бедните предлагат всички градинки, площадки и тротоари да станат паркинги и улици за да имат къде да си държат возилата. Богатите предлагаме всичко свързано с кола в София да стане скъпо и парите от това да се налеят в силен градски транспорт. Богатите ще сме с коли - те ще са малко, а бедните ще се возят на бърз, комфортен и екологичен гр. транспорт.Кое е разумното решение а познайте.
121
0
 
12
 
! Отговори
Вината си е ваша преди 5 години
Рекетьори избирате, чрез рекет ви управляват...
120
0
 
22
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Слага мафията такса "задръстване" за Цариградско шосе и в резултат на тази такса, всички възможни заобикалящи маршрути също се задръстват, а щом са задръстени и на тях се слага такса "задръстване" и т.н. докато в цяла София се въведе такса "задръстване", точно както става с платените зони за паркиране, които създават проблем в съседните квартали и платените зони се разрастват.
119
3
 
7
 
! Отговори
Не че нещо преди 5 години
Абе да попитам,че както чувам вашия софийски,много прилича на нашия български та има ли и други градове извън държавата софия?!Като гледам бг.медии,няма.А нещо относно България? Може би я помните,с ония там градове като Пловдив,Ст.Загора,Плевен,Русе,Шумен,Разград,ВидинВарна,Бургас....
118
0
 
12
 
! Отговори
+++ преди 5 години
По-безумни идеи отдавна не бях чел. Тези двама журналисти, май са си повярвали, че разбират от транспорт. Те казват:"Една от мерките срещу големия трафик в столицата е въвеждане на такса "задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в тежконатоварени пътни артерии."Хайде да помислиме. Една от най-натоварените пътни артерия в София е например Цариградско шосе. Слага мафията такса "задръстване" за Цариградско шосе и в резултат на тази такса, всички възможни заобикалящи маршрути се з
117
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не са замислени улици и булеварди за такъв трафик,без значение дали от Люлин или Симитли ...Излез походи малко пеш,въпреки всичките гъзари с коли трета ръка нов внос..
116
16
 
5
 
! Отговори
Край преди 5 години
В час пик трафика се " движи" с под 15км. в час средна скорост. Реално само горим нефтопродукти и им дишаме газовете.Беден и кола в голям град по света са несъвместими понятия. Въвеждайте всякакви винетки, дигайте данъка, затягайте прегледите, платено паркиране в целия град.Друга оправия няма.Нека бедните почнат да реват за коли - СЕГА!!!
115
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Във Виена движещите се коли по улиците са 4-5 пъти повече в сравнение със София, но такива задръствания няма. Хората там мислят какво правят, а не налагат такси и санкции, както е в София.
114
0
 
10
 
! Отговори
Ха ха ха ха... преди 5 години
.......хаааа ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ама учени ли умуват?!Аз пък си мислех, че боко-диктатора е намерил ОЩЕ ЕДИН начин за държавен рекет спрямо народа.Част от 30-ет год.геноцид към бг.данъкоплатец.Но раята като е доволна,кой съм аз да отнемам от удоволствието и.
113
2
 
15
 
! Отговори
Мафия преди 5 години
Тези журналисти (журналистите не са учени или експерти), защо поне не погелднат какво е движението и паркирането в подобни на София градове в ЕС, ако има такива, защото София е с малка гъстота на населението, а такива градове почти няма. По принцип в градовете с малка гъстота на населението, какъвто е София, задръствания няма, няма и проблеми с паркирането. София е изключение, защото от 29 години се управлява от мафията.
112
2
 
2
 
! Отговори
Дааа преди 5 години
До 129 И да не те пускат да излизаш от "родната" София.
111
0
 
9
 
! Отговори
мак преди 5 години
Големи мозъци, все измислят, откъде и от кого да изскубнат някой лев. Толкова могат, за съжаление.
110
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не са експерти, не са и учени,журналисти са.
109
12
 
5
 
! Отговори
Провинциалиста преди 5 години
Точно така. Подкрепям тази мярка. Нека софиянци да бъдат подложени на зверски рекет. Такси до дупка. Защото са надменни и високомерни, и се мислят за нещо повече от другата част на страната. А събраните пари да бъдат инвестирани в безопасност, че един дъжд да завали и метрото става като Венеция.
108
4
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Най-простото решение да се намалят задръстванията е, да се върне организацията на движението и паркирането от пред 1989-та година, когато се мислеше как да става това. Трябва да се върнат и маршрутите на градският транспорт от тогава, които бяха добре премислени, не както е сега. Разписанието на градския транспорт също трябва да се доближи до разписанието от едно време, ако искаме да се ползва градският транспорт. Метрото е хубаво нещо, но върши работа за 10% от пътуванията към момента.
107
0
 
5
 
! Отговори
ля ля преди 5 години
пак експерти пак смотани
106
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
проблема е комплексен, от една страна недостъчно парко места, от друга не добра организация на движението и от трета прекаленото съсредоточаване на административни и обществени сгради в централната част, самите зони не решават нищо просто изместват проблема в съседните на тях квартали, но за общината са изгодни щото им носи приходи, затова и мисля че проблема няма да го решат, просто нямат полза от това