Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!

Приходите от Синя и Зелена зона да се използват за обществения транспорт
Обновена: 6 ное 2018 16:56 | 6 ное 2018 14:00,
248
Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!
Снимка: архив "Булфото"

Една от мерките срещу големия трафик в столицата е въвеждане на такса "задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в тежконатоварени пътни артерии.

Това посочи Теодор Караколев по време на представянето на доклада "Градоустройствена политика в София" на Експертния клуб за икономика и политика.

Автори на доклада са Георги Вулджев и Теодор Караколев.

Още по темата

Приходите от Синя и Зелена зона трябва отново да се използват за подобряване на обществения транспорт, смята Караколев.

"Повишаването на таксите от зоните носят ползи заради намаляване на натиска на трафика в центъра на столицата", смята той.

Проблемите на градоустройството изискват по-децентрализиран подход, отбеляза на свой ред Георги Вулджев.

"Настоящата роля на общината от гледна точка на централно ниво трябва да се намали на по-ниско ниво", настоя той.

Според него отрицателните ефекти от регулаторната тежест на пазара на имоти са повече от положителните ефекти и водят до повишаване на цените.

"Позитиви от ограничаване на регулацията са създаване на повече имоти, по-ниски цени, повече работни места", категоричен бе Вулджев.

По-високото строителство в столицата, според него, ще доведе до по-малко унищожаване на природа, по-ниски разходи за самата община за изграждане инфраструктура, по-малко ползване на автомобили с по-кратка дистанция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


248
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
145
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всеки светофар намалява пропускателната способност на пътя около 8-10 пъти. Фандъкова дойде в София, видя за пръв път светофар и тъй като много й хареса, реши да сложи през 30 метра светофари в София. После защо София била задръстана. Ами затова, защото заради безумни кметски решения, скоростта на движение падна няколко пъти и колите стоят и не се движат, а са малко. Във Виена например, са в пъти повече и няма задръстване.
144
21
 
6
 
! Отговори
Край преди 5 години
Няма как да имаш добър градски транспорт при засипани с коли улици. За да се оправят нещата колете трябва да станат наполовина. НО не ми се вярва. Българчето се е вкопчило в колата защото я счита за на-ценното нещо което притежава.Единственото нещо което то управлява. Само като видиш как ги търкат на автомивките - галат ги повече от жените си. А не дай-боже жена му да я опре някъде - главата ще и счупи.
143
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София личните коли са примерно 4 пъти по-малко от личните коли в големите градове на западна Европа, използват се 10-20 пъти по-малко, но задръстванияат са 10-20 пъти по-голями. Някои от онези 80%, казват, че това било защото колите в София били много. Даже си вярват.
142
8
 
12
 
! Отговори
Край преди 5 години
Единствените градове в Европа които ще се самоблокират от популизъм са българските и Прищина. Даже и Истанбул няма малоумния трафик на София. И това не е щото са по-бедни от нас. Какви сме - сами си дайте сметка.
141
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някой дадер за пример Лондон, разбира се без да помисли преди това. Лондон и София са много различни. Например, Лондон е с 7 пъти повече население от София. Лондон има 2,2 пъти по-голяма гъстота на населението. Лондон има добре развит градски транспорт, в София градският транспорт се влоши много в последните 20 години. В Лондон личните коли на 1000 човека са няколко пъти повече в сравнение със София и се използват близо 14 пъти повече и т.н.
140
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
точно така, високо строителство + цяла България в Младост... и да закриваме гр. София
139
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Задръстванията в град като София винаги са последица от лоша организация на движението и паркирането. Факт е, че колите в София са малко, а задъстванията голями, а София е относително рядко населен град.
138
12
 
7
 
! Отговори
Край преди 5 години
Сега в пик час скоростта ние около 15 км. в час. никой никакава такса няма да въведе. заради ПОПУЛИЗМАИ до 3 г. София ще се блокира окончателно. Начина по който софянци ще се блокират поради невъзможност да се организират показва невъзможността на българина да организира общество и държава.Взимайте погачите и солта и китките и заставайте на Орлов мост да чакате освободител. А дано някой дойде.
137
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Стар софиянецсамо не ми говори каква пропускателна способност е имало преди 1989 година, сигурно помниш какво състояние беше Сливница или Ботевградско шосе, аре моля ти се
136
1
 
17
 
! Отговори
Тизе преди 5 години
Не баце, не трябва такса "задръстване" а такса наглец. Щото ако си караме всички в средна лента без тарикати да се натискат отстрани да минат напред ще се движим всички по-бавно но колоната ще върви.
135
2
 
20
 
! Отговори
Стар софиянец преди 5 години
Тогава се движех с разрешената скорост от 60 км/час без да спирам в една от двете ленти, сега спирам на "сто" светофара и се движа като *** в еднолентова колона от коли. Подобно беше и Цариградско шосе с разрешените тогава 110 км/час, сега 80 км/час.
134
2
 
15
 
! Отговори
Стар софиянец преди 5 години
Интересното е, че преди 1989 година, хората в София изминаваха с личните си коли сумарно повече километри в сравнение със сега, може би два пъти повече. основните пътни артерии в София имаха значително по-голяма пропускателна способност, което води до заблудата, че сега движещите се коли са повече, а реално са по-малко. Типичен пример е бул. Малинов в Младост, по който преди 1989 година сутрин и вечер преминаваха над 10 пъти повече коли в сравнение със сега, но задръствания нямаше. Тогава се дви
133
5
 
15
 
! Отговори
Ум преди 5 години
Българина мрази да мисли, затова тротоарите са с асфалт, затова махат паветата, затова е такава грозотия навсякъде където се обърнеш. От дивото племе *** западняк няма да направиш, в приеодата ни е да ни е мръсно и гадно и счупено дори.Само се разходете из Европа да видите нормален живот. Съветвам всички ...
132
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Друг е въпрос че Фандъкова допусна да се катерят колите по тротоари и градинки"Сега пък Фандъкова допуснала. При предишните кметове да не би да е било забранено това?
131
11
 
10
 
! Отговори
Край преди 5 години
И понеже Фандъкова няма ТОПКИ да го каже това нещо на бедните щото ще падне от власт и вече няма да харчи тя милярдния бюджет на София. За това София ще се задръсти до непроходимист с коли - до 2-3г. ще е излишно да имаш кола. Българите са много повече прости отколкото бедни.
130
1
 
15
 
! Отговори
sante_dog преди 5 години
По-високото строителство в столицата, според него, ще доведе до по-малко унищожаване на природа, по-ниски разходи за самата община за изграждане инфраструктура, по-малко ползване на автомобили с по-кратка дистанция.От кога платен списвач се нарича 'учен'? Вярно са ви колеги, но не разбрах какво общо имат псевдожурналисти и градоустройство. Или така сте решили да звучи по авторитетно ра'ираш ли...
129
12
 
5
 
! Отговори
Лондончанин преди 5 години
Това у Европата отдавна го има. Епа елате у Лондон да видите, като има такса "Задръстване", как в центъра на 8 милионен Лондон има по-малко коли, отколкото в центъра на София.
128
10
 
4
 
! Отговори
Край преди 5 години
Тия предложения сварват бедните неподготвени защото те по-принцип са си неподготвени. Не е ли ясно че няма как в София да има колкото хора толкова и коли. Друг е въпрос че Фандъкова допусна да се катерят колите по тротоари и градинки и да се карат неизправни коли в града и сега някакси трябва да каже на бедните че ония 3-4 хил. дето ги дадоха за бракувана кола от Италия са ги хвърлили на вятъра.
127
0
 
13
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
До КрайЕ колко да си богат бе джеки, след като нямаш гаранция че ще се събудиш, на сутринта
126
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-високото строителство води до по-малко унищожаване на природа?!?!....Ясно,още един платен агент на строителните предприемачи,които пък са подставени лица на политичрската върхушка и мафия!