Криза! При заплата от 1800 лева – няма шофьори за автобуса

В София липсват 150, наемат 400 души за метрото
Обновена: 31 дек 2018 10:07 | 31 дек 2018 08:52, Камелия Цветанова
439
Криза! При заплата от 1800 лева – няма шофьори за автобуса
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Столичният автотранспорт търси 150 шофьори, които да обслужват линиите на градския транспорт. Толкова не достигат в момента в общинския автобусен превозвач.

Криза за шофьори има и за тролейбусните линии, които се обслужват от другото общинско транспортно дружество "Столичен електротранспорт" ЕАД, съобщи "24 часа".

Причината за липсата на кадри е, че за шофьорите в градския транспорт по европейски регламент се изисква категория D.

Тя обаче дава право на управление на тежкотоварни камиони и повечето шофьори предпочитали да станат тираджии заради по-високото заплащане, обясниха експерти.

Засега проблем с намирането на ватмани няма, тъй като те могат да работят само с B категория, освен специалното свидетелство за управление на мотриси, което се изисква.

По-трудно успява да събере нужните кадри и третото общинско транспортно дружество "Метрополитен" ЕАД. Там криза за машинисти няма, но се търсят общо 400 различни специалисти, които ще обслужват новата трета линия на метрото.

"По-трудно намираме кадри. Сега ни отнема повече време, отколкото при пускането на втората линия, но се справяме", каза шефът на "Метрополитен" ЕАД проф. Стоян Братоев.

За 12-те станции на третата линия, първите осем, от които ще бъдат пуснати през есента и зимата на 2019 г.,
се търсят 60 машинисти, ръководители на движението, диспечери, ремонтен персонал и други специалисти.
В опит да задържи шофьорите и да направи работата в градския транспорт по-атрактивна Столичната община и транспортните синдикати са започнали преговори за увеличение на заплатите.

За разговорите съобщи в петък столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на пускането на поредните 30 нови автобуса, които ще обслужват най-дългата линия в града - 111, която свързва кварталите "Люлин" и "Младост".

"Коментираме транспортната рамка за 2019 г. с партньорите ни от синдикатите. Преговаряме за условията за работа на шофьорите. Много е важно да можем да ги задържим, защото работата е много тежка. Планираме и покачване на заплащането", каза Фандъкова.

Вече е имало една среща между общината и синдикатите, които са поискали 20% увеличение на заплатите, разказаха присъствали на разговорите.

Дали искането им ще бъде удовлетворено, или повишението ще е например с 10%, колкото ще е увеличението на заплатите на работещите в бюджетния сектор, ще стане ясно по време на преговорите, които ще продължат след Нова година.

Липса на кадри има и в "Столичен електротранспорт", който обслужва тролейбусните линии в столицата.

Увеличението на заплатите обаче няма да е само за шофьорите, а за всички работещи в сферата на столичния градски транспорт. Става дума за около 7000-8000 служители на общинските дружества "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт", "Метрополитен" и Центъра за градска мобилност.

В момента средната брутна заплата на шофьорите в "Столичен автотранспорт" е около 1800 лв.

В нея обаче влизат нощен труд, социални придобивки и други.

Шофьорите в общинското дружество са 1200, а недостиг от около 150 души има общо за трите поделения.

Над 1700 лв. пък е средната брутна заплата на ватманите и шофьорите на тролейбуси в "Столичен електротранспорт".

Около 1800 лв. средна брутна заплата получават машинистите в "Метрополитен".


439
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
387
1
 
8
 
! Отговори
Динко преди 1 година
Търсят се ибрикчии за централната джамия в Брюксел. Заплата 2000 евро на седмица.
386
0
 
9
 
! Отговори
Радек от Боктор преди 1 година
Ха-ха.....150 не достигали!!!! В образованието не достигат 5000 и скоро няма да има наваксване.....,а тези, младите учители..за никъде *** не стават, защото и образованието е калпаво, защото Даниел Вълчев и Орешарски вкараха делигираните бюджети и ....воала-катастрофа. И по-зле ще е! Честита 2019!!!
385
1
 
12
 
! Отговори
icaci преди 1 година
Категория Е дава право да се оправлява ТIR както го наричате а не Да проверете преди да пишете глупости
384
2
 
21
 
! Отговори
Много прав преди 1 година
Управляващите да си намалят заплатите на 560 лв тогава ще има пари за българите и няма да напускат страната.
383
2
 
20
 
! Отговори
Решение на уравнение преди 1 година
Стойност на променливите :
1/ЛЕКАРИ = 0
2/МЕД,СЕСТРИ =0
КРАЕН РЕЗУЛТАТ = ТЕРМИНАЛ 2
ЧЕСТИТО- ДОБРЕ РЕШИХТЕ УРАВНЕНИЕТО .
БРАВО.ВСЕ ТАКА ГО РЕШАВАЙТЕ
382
3
 
12
 
! Отговори
Математика преди 1 година
Един шофьор = 2-ма лекари = 3 медицински сестри
381
0
 
12
 
! Отговори
Ватман преди 1 година
До 391
От такива като теб закъснява градския транспорт. Щото ти си с кола и много бързаш. Рейса ти пречи и що да не го засечеш, да караш в бус лента. А хората в рейса са тръгнали на разходка, те не бързат ,само ти си важен . А предавяваш претенции. Искат и ги заслужават. Ела се вози само един ден да видиш за какви европейски шофьори (любители) става въпрос и пак ще говорим.
380
1
 
23
 
! Отговори
А 2 преди 1 година
Така, така - 20 год. се работеше в тая държава, за дребни пари да могат разни баневци да богатеят.... Сега почва тръшкане :"... младите бягат, няма работници, трябва да дигаме заплати"... Ще ги дигате вашта..... не знаете още, какво ви чака !
379
0
 
15
 
! Отговори
Да продължават.... преди 1 година
....да търсят. Може и да им се усмихне късметът:)
378
0
 
4
 
! Отговори
lq lq преди 1 година
dvoino yvelichenie!!!
377
22
 
7
 
! Отговори
До 390 преди 1 година
Ватмане, за немски стандарт ли предеш, бе? Немско качество ли предлагате? АЙ, сиктир. Два бона заплата и вечно закъснели и извън разписание. Вие и двеста не заслужавате.
376
10
 
15
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
Първо - парите брутно могат да излязат около и над 2000лв защото има надбавки за стаж, социални 300лв за храна, извънредни, нощни, икономия гориво. Тоест сметката може да има вида примерно: щат 950 + (за 30г. стаж) 285 + (за храна) 300 + (извънредни) 200 + (икономия) 250 + (нощни) 50 = 2000лв брутно.
Но проблема не е толкова в парите, а в условията на работа за шофьорите и самата система. В това отношение нещата са много много далече от нужното и от "европейското", например немското ниво.
375
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кадри ще има когато има и Швейцарски заплати
374
1
 
2
 
! Отговори
До 387 преди 1 година
Като те гледам направо си пълен с мисъл
373
0
 
5
 
! Отговори
Ганьо мисли преди 1 година
Има пари , нема проблеми.Ехххх Ганьо , а се чудиш оти , кат захлебиш , вси ти се смеят.
372
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Авада кедавра за всички гербави в България!
За новата 2019та година!
371
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Взимат и по 600 и по 800лв. Без да работят мернат се на 5 дена един път. И другото време е в сивия сектор с 1000лв. Така е по добре отколкото 1800лв. С работа на едно место пък тите и контролират.
370
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не дават пари няма работници като почват да дават пари ще има работници
369
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Като няма за 1000 нето дайте по 3000 5000 нето
368
3
 
23
 
! Отговори
КАУНЯ от аскию преди 1 година
В София шофьори за 2 бона заплата няма.За това пък на опашки се редят за коафьори,гримьори,стилисти и дизайнери ,офис сътрудници и т.н. професии дето хем пари да взимаш кем да си клатиш краката в офиса и за маникюра да не забравяме. Гейбой ловърите изместиха мъжете от софийските улици.След 20-30 г софиянки масово ще търсят *** братя за радплод.То и сега всяка трета столичанка над 30г. си е мома поради остра липса на мъже в пълния смисъл на думата.Истамбулската конвенция в София е валидна!