Дали? 3 минути чакаме рейс, трамвай, тролей, метро в София

Столичани се возят по 27 минути, пътуват основно до офиса
52
Дали? 3 минути чакаме рейс, трамвай, тролей, метро в София
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Столичани чакат на спирките на градския транспорт между 1,6 и 3,4 минути.

80% от придвижванията с автобус, тролей, трамвай или метро в София са с продължителност между 22 и 32 минути, или средно пътуването отнема 27 минути. Това сочат данните на последното изследване, направено от екипа на общинската инициатива "Визия за София".

Още по темата
Всички придвижвания с градски транспорт в столицата са с продължителност в интервал 22 - 56 минути.

Според анкета основното движение на хората е от и до работните им места и заради това трафикът е по-усилено в сутрешния и следобеден пик.

80% от средното време за ходене от спирка до спирка отнема между 9 и 13 минути.

От екипа на “Визия за София” са изготвили мерки, които да съкратят времето за пътуване, за да стане градският транспорт по-достъпен и атрактивен.

Увеличаване на средната скорост на движението му и намаляване на интервалите, за да се чака по-малко по спирките, са сред предложенията.

По-високата средна скорост на градския транспорт може да се постигне с обособяване на самостоятелни трасета за движение, приоритет при преминаване през кръстовища, бус ленти, обща е-система за таксуване за всички видове наземен и подземен транспорт и др, смятат от организацията.

Изследването проследява и достъпа от спирките до зоните с концентрация на офиси и работни места в столицата.

Определени са 78 такива зони, за които е установено, че се обслужват от 400 спирки на градския транспорт, и е оценена достъпността до тях според показателите време и директност.

Според получените данни достъпността до 88% от спирките е определена като "средна", "добра", "много добра" и "отлична". А "слабо” и "лошо" обслужване по отношение на достъпността получават 12% от спирките.


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Трамвай 5 е един от най-редовните, но и той не е с такива интервали. Да не говорим, че масово графиците са направени така, че ако една спирка е обслужвана от няколко линии, то те минават едновременно и след това пак се чака по 15-20 минути.
47
0
 
4
 
! Отговори
Хохо преди 1 месец
Гледам хората масово пишат че истината е в автомобила. Мечтая си за деня в който никой няма да се качи в градския транспорт, а всички ще сме с коли. Ех каква идилия ще бъде!
46
0
 
3
 
! Отговори
Деяна преди 1 месец
Почнах да ходя с кола на работа с едно от последните разширявания на зоната за платено паркиране. Значи плащаш си да ти стои колата през блока, плащаш си карта за градси транспорт. На централно място живеем, а минава само една линия край нас, която свързва студентски град с овча купел. За работа минимум два транспорта сменям и с прекачването и чакането ми заминава час и 20 мин в едната посока. С колата, ако няма задръствания към за 15-20 мин.
45
0
 
15
 
! Отговори
Сик преди 1 месец
Тролей 8 е с интервал 1 час. В час пик. Цитираните времена дори не могат да се отнесат за наъ-честита линия като трамвай 7 или метрото. За глупаци ли ни взимат.
44
0
 
3
 
! Отговори
абв преди 1 месец
рейса иде ама не спира на спирката … пак ше чакам
43
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Събота и неделя има градски транспорт който се чака и по над половин час а да не говориме за междуградския...после защо има семейства с по 2 коли
42
8
 
0
 
! Отговори
Тоталитарист преди 1 месец
В София може, но в България не!
41
5
 
29
 
! Отговори
срам преди 1 месец
Като вляза в тролея смърди по-зле и от ***. Гнус ме е да пиша. Отделно си е висенето по спирките. За съжаление Фандъкова не се е справила с нито една належаща задача от битието на София.
40
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Смятам, че трябва да се увеличат велоалеите и съответно велосипедистите. А не леките коли, както написа по-горе един коментатор. В Холандия е силно развито колоезденето и трябва да гледаме от такива държави ако искаме по-здравословен начин на живот.
39
9
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ккаъв градски транспорт в София. Той отдавна за нищо не става. Висиш като паяк по спирките, после спира на всеки 100 метра и я стигнеш за час, я не. Лека кола трябва за София, но малко са хората, които имат лека кола - около 250-260 са леките коли на 1000 жители, което е над 2 пъти по-малко в сравнение с средното за ЕС. На лъжите на Фандъкова за над 600 коли на 1000 жители, само Крайчо вярва.
38
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Предизборна дезинформация. Обикновено се чака окло 8-10 минути, а се пътува различно. зависи от броя на спирките. Примерно от централна гара с някой от автобусите, до към другия край на маршрута им е 40-60 минути. Обикновено трябват две превозни средства и пътуването е над час. Аз се махнах от ж.к. Младост, когато започнах да пътувам за почти 2 часа до Орлов мост без да сменям превозното средство. Сега рядко се качвам на метрото, но обикновено го чакам 7-10 минути. Истината е в личните леки коли
37
4
 
22
 
! Отговори
Край преди 1 месец
80% от превоза в града трябва да е със бърз, комфортен и редовен градски транспорт. С коли само баровците дето си плащат МНОГО и парите от тях да дотират градския транспорт.
Идиотския експеримент дето провежда София - колкото хора толкова и коли в града доведе до затрупване с коли - улици, градинки, тротоари всичко и задръстено а скоростта в падна до 14 км/час средна скорост. Само където се душим в газове. ААА и сме ГЪЗАРИ.
36
2
 
24
 
! Отговори
Батко преди 1 месец
Днеска чаках 111 точно 22 минути. Естествено дойдоха два автобуса един след друг пълни догоре. После задръствания и след два часа откакто излезнах от рабоъа одисеята приключи и успях да се прибера. Не ме интересува колко ще ми струва но вече съм само с кола.
35
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За една спирка излиза по-добре без транспорт за 0 лева и 9 -13 минути место 1,60 лв. за билет и 22 минути пътуване.
34
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Бесепар

Срам си за София и несучайно няма как да станете на власт. Населението на София намалява защото селяните избягаха в чужбина.
33
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не разбирам как са направили тези изчисления, при положение, че София е все още в 19. век, нямайки един от най-важните компоненти за интегриран градски транспорт - електронната система. Също, само да отбележа колко действително сме изостанали, щом Скопие имат такава поне от 2014, а може и от преди това. Продължавайте иначе в същия дух да съсипвате градския транспорт ;)
32
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
НУЛЕВИ ЕМИСИИ С ЕМБЛЕМА А ЛА ГАЗПРОМ. ЯКО.
31
8
 
7
 
! Отговори
Бесепар преди 1 месец
Фандъкова не става.
Необходим е безплатен транспорт .
Нашата Партия може да го осигури.
Само ще вдигнем данъците на всички селяни извън София.
30
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това да не е Япония братче. Надявайте се, както се надявахте 30г за промяна.
Наскоро имаше масово обяви че не могат да намерят шофьори и сега изведнъж хоп на 3 минути рейс. Да ама не. И още по зле ще става
29
1
 
1
 
! Отговори
SHEFA преди 1 месец
26-ПРАВ СИ .