Нови бус ленти в София: Разрешено за коли при завой надясно!

Догодина ще реконструират тунелите при НДК и "Люлин"
59
Нови бус ленти в София: Разрешено за коли при завой надясно!
Снимка: Facebook

Столична община въвежда нови бус ленти, които ще са непрекъснати и ще позволяват вливане на автомобили в тях при завой надясно.

Нова бус лента е направена вече по бул. "Васил Левски" от Ректората до Попа. Предстои да се преработят бус лентите по бул. "Сливница", "Данаил Николаев" и "Цариградско шосе".

Нова бус лента ще бъде изградена и по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в отсечката между "Черни връх" и бул. "Драган Цанков", като тя ще бъде направена само в посока стадион "Васил Левски", съобщи "Транспорт за София" на страницата си във Facebook.

"Бус лентата ще бъде до стоп линията на самото кръстовище и всички, завиващи надясно, ще могат да се включат от нея. В случай че автомобилът продължи направо, ще се счита за нарушение, което следва да бъде санкционирано от "Пътна полиция", обясни зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев в интервю пред "Монитор".

Още по темата

Той допълни, че новите бус линии се въвеждат, за да може градският транспорт да получи почти пълен приоритет заедно с дясно завиващите и това да намали времето за пътуване.

Сред другите промени по улиците на София ще е споделеното движение на автобуси и трамваи по трамвайните трасета в средата на булевардите.

Първото място, на което това се прави, е бул. "Константин Величков".

"Изследвали сме добри практики от други градове. Идеята е трамваите и автобусите да използват платното на релсите в средата на улицата. На всяка спирка се изгражда перон, така че хората да могат да имат безопасна зона при качване и слизане", обясни Крусев.

Подобни трасета ще се обособят и по бул. "Възкресение" от "Константин Великов" до "Никола Мушанов", както и по бул. "Мадрид". При успех на идеята тя може да бъде разширена по всички булеварди, по които има движение на трамваи и автобуси едновременно.

Зам.-кметът обеща, че ремонтите в София ще приключат максимално бързо, за да не затрудняват хората. Засега се констатира забавяне от няколко дни при ремонта на бул. "Христофор Колумб".

Ремонтът на бул. "Васил Левски" върви в график. Отсечката от ул. "Граф Игнатиев" до Ректората вече е готова. На 10 август ще започне работа и в останалата част от булеварда – от Софийския университет до паметника на Васил Левски.

"Ще ремонтираме и кръстовището на Ректората, като там строителите имат ангажимент да го направят за две денонощия. Ако не успеят да се справят през деня, предвиждаме да се работи и през нощта, защото наоколо няма жилищни сгради и не би трябва да има съществени притеснения", обясни Евгени Крусев.

От 10 август ще бъде затворен бул. "Арсеналски", където ще се правят пътни платна и тротоари.

До средата на август трябва да приключи работата по трамвайните релси на бул. "България". Веднага след това ще бъдат преасфалтирани пътните платна от бул. "Гешов" до бул. "Гоце Делчев".

За първия учебен ден трябва да е приключила работата по булевардите "България", "Христофор Колумб", "Васил Левски", "Арсеналски", "Пенчо Славейков", Източната тангента, ул. "Боянска", кръговото на ул. "Папрат" и "Захари Зограф", ул. "Гюешево".

По бул. "Константин Величков" ще е готово обособеното трасе за споделено движение на трамваи и автобуси. След 15 септември ще продължи работата по ул. "Граф Игнатиев".

За догодина Столична общин апланира реконструкции на двата големи тунела в София – този при НДК, където ще бъдат изместени трамвайните линии, и този в "Люлин". Ще се работи по улици и булеварди, където се очаква да минава третата линия на метрото - като бул. "Линкълн".


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
0
 
2
 
! Отговори
matao преди 2 месеца
Не знам за бус лентите, но шофьорите на автобуси обикновено са в лява лента на светофара на Евлоги Георгиев с Драган Цанков и след преминаване на кръстовището минават през три ленти, за да стигнат вдясно до спирката и засичат автомобилите. Съгласна съм да глобяват шофьори на леки коли, движещи се в бус лентите, когато и тези от градския транспорт не навлизат в ленти за автомобили. Но и още нещо - със сега съществуващото разписание на автобусите, тези жълти ленти са пародия...
53
2
 
1
 
! Отговори
Alf преди 2 месеца
В виена има две огромни разлики 1.хората са адекватни сакскуборготи управляват които ние изгонихме между другото 2.улиците са широки
52
1
 
2
 
! Отговори
До Виена преди 2 месеца
Викаш на място с почти два пъти по-малко коли на глава на населението и с 50-70% по-малко хора които ползват автомобил за да ходят на работа се справят със задръстванията.
51
1
 
3
 
! Отговори
Виена преди 2 месеца
Движението на леките коли върху трамвайните релси, не на автобуси във Виена.
50
1
 
6
 
! Отговори
Виена преди 2 месеца
Гледал съм във Виена как са организирали движението и си личи, че там са мислили преди да въведат нещо, докато в София си личи, как правят промени, за да стане по-зле. Между другото във Виена най-много ме впечатли как бяха организирали движението върху трамвайните релси, за да използват всяка възможност да намалят задръстванията.
49
0
 
4
 
! Отговори
USA до 6 преди 2 месеца
отворко, тук завоя на дясно е разрешен на червено след задължително спиране, липса на пешеходци и коли и липса на забрана(табела) за завой при червено!
48
1
 
3
 
! Отговори
Сп€€нс преди 2 месеца
Живея в един малък град 200-300 000 с кварталите, и миналата година в централната част пуснаха бус-лента, като сложиха камери , които автоматично правят снимки на нарушителите и "Честито!"- 150€ - да видиш как една кола не минава.
47
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"от Ректората до Попа."

Всъщност този "Поп" e Патриарх Евтимий, девили прозти
46
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До 38
"ФАКТИТЕ СА: България - 8.3/100000 загинали при ПТП на брой жители САЩ - 10.6 Та прав е човекът, сравнявайки със САЩ. Е, да в същата класация Германия е с 4.3"

ФАКТИТЕ СА: СТЪКМИСТИКА! Моля ви не вярвайте на такива неща и страшно си личи на купена книжка. Щом яросно защитата фалшиви глупости "някой е бил написал или някой бил казал" гаранция няма, че истинска щом се изкарват данни от САЩ.
ФАКТИТЕ СА ТОВА КОЕТО ВИЖДАТЕ С ОЧИТЕ И УСЕЩАТЕ!!!
45
1
 
3
 
! Отговори
дедовият ми преди 2 месеца
700 метра бус лента- ама се прекъсва на 7 места- Славянска, Аксаков, Иван Вазов, Гурко,Паренсов, Венелин??????????
44
1
 
5
 
! Отговори
да знаете преди 2 месеца
БУС лента не се прави само като надраскаш някъде със жълта боя,иска се и много мислене.........но повечето мислители не го могат!
43
2
 
3
 
! Отговори
Вангу преди 2 месеца
Направете и тунела под Шипка и там няма жилищни сгради.Може да работите и нощем.така ще може да си ходим спокойно до паметника всеки ден.
42
3
 
5
 
! Отговори
аз преди 2 месеца
До Факт
Бус лентите нямат за цел да намалят задръстването. Няма как да стане. Имат за цел в условията на задръстване, автобусите и тролейбусите (в които се возят толкова хора, колкото в 40-50 леки автомобила) да минават бързо, избягвайки задръстването!
41
2
 
1
 
! Отговори
аз преди 2 месеца
До Анонимен
Най-вероятно става въпрос за ПРЕКЪСНАТА жълта линия - просто печатна грешка! В момента са НЕПРЕКЪСНАТИ
40
0
 
6
 
! Отговори
Rucifer преди 2 месеца
Крусев, Крусев, къде е Червен бряг?
39
2
 
1
 
! Отговори
Do 31 преди 2 месеца
Голям мислител - прочети "НАРЕДБА № РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г.". Да го прочете и всеки друг "разсъждаващ"...
38
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен34
ФАКТИТЕ СА:
България - 8.3/100000 загинали при ПТП на брой жители
САЩ - 10.6

Та прав е човекът, сравнявайки със САЩ.
Е, да в същата класация Германия е с 4.3.
37
1
 
2
 
! Отговори
видял преди 2 месеца
Направо "зелен" сигнал, на "дясно" червен сигнал. . , що е то ? /кръстовището на бул. Конст. Величков и бул. Възкресение в София./
36
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Според правилата за движение единична непрекъсната линия не се пресича, т.е. колите няма как да се "вливат" в бус лентата, за да направят десен завой. За да стане това, което Калинките на ГЕРБ предлагат, трябва коренно да се измени философията на Закона и да се започне с въвеждането на куп изключения от общите правила, което е безумие, но ГЕРБ толкова си могат.
35
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Обяснението в новината как можело да се прави десен завой от бус лента противоречи на закона, но за онези 80% използващи термини като "територията" и обясняващи колко били скарани шофьори ни с културата и т.н., противоречащата на закона трактовка на бус лентата за десен завой на колите, изглежда напълно нормална. Според закона има прекъсната и непрекъсната маркировка, като бус лентата е само с непрекъсната маркировка и в началото й се слага надписа BUS, както и след всяко кръстовище, а не в края