Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София

Предвижда се и скок на данъка на дизеловите автомобили
Обновена: 27 юни 2019 08:00 | 27 юни 2019 07:00, Александър Попов
191
Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София
Снимка: Булфото, архив

Столичната община може да въведе Червена зона за паркиране в центъра на София. Това е заложено в план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет днес.

С тази мярка ще се цели да бъде стимулирано ходенето пеша и придвижването с велосипеди и градски транспорт за сметка на автомобилите.

Червената зона ще бъде най-скъпата за престой от 1 час и ще обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предели.

Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно.

Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената.

Обмисля се и създаване на "жълти места" за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите.

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г., както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика, съобщава "Монитор". Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места.

Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди, чрез изграждането на велоалеи. Удобството на пешеходците също намира място в плана, чрез по достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства.

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


191
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
153
4
 
6
 
! Отговори
До 160 rm преди 4 години
100/150 лева на година е безумно малко и щом останалите плащат, трябва и живеещите там да плащате. Ако не ти харесва, плащай на час като всички останали. Проблемът е, че голяма част от вас за собствено удобство искахте платена зона, но ако ви накарат да плащате подобаващо за нея, опищявате орталъка. За да сте вие добре, хиляди други сме по-зле.
152
4
 
5
 
! Отговори
rm преди 4 години
Аз живея в зелена зона и плащам 100 лв на година.Да, не е много.Искам да кажа обаче, че моята кола през 3/4 от времето не седи в зоната - аз съм на работа с колата, движа се с нея.Излизам в 8.30, прибирам се в 19.00+ - когато зоната не е активна. За сметка нa това когато се прибирам вечер места няма, защото живея до 3 училища, и по улиците е пълно с коли на аварийки и така по цял час.Така, че по-спокойно с призивите живеещите в зоната да плащат по хиляди левове, защото не знам си какво ..
151
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Около 30000 лева на година носи приход едно паркомясто в Синята зона и около 14000 лева в зелената зона. Трябва там да се вдигат цените. Първо да започнат с 100 лева на месец в Зелената зона и 150 лева на месец в Синята зона и всяка година да вдигат цената, докато живеещите там плащат. Нали те искаха платена зона. Щом искат да плащат, а не както е сега - едни символични 100 лева на година за Зелена зона и 150 лева на година за Синята зона. -Имам кола и живея в район с платена зона за паркиране
150
3
 
1
 
! Отговори
asdf преди 4 години
До Анонимен 157Защото ще им хвръкнат главичките, затова.
149
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Едно паркомясто в синята зона дава около 30000 лева приход на мафията за една година, а в зелената зона около 14000 лева. Не виждам защо мафията се съгласява да получи само 150 лева на година от живеещ в синята зона, вместо примерно поне 1000 лева на месец (12 хиляди на година). Същото е и с зелената зона - защо 100 лева на година, когато това паркомясто струва 14000 лева? Трябва да плащат поне по 500 лева на месец или 6000 лева на година и пак ще е малко.
148
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има голям резерв за скубане на готовите да плащат на мафията - вдигане на цената на винетния стикер за живеещите в платените зони. Те си искат платените зони, значи искат да плащат. Като за начало 100 лева на месец за зелена зона и 150 лева на месец за синя зона ще им дойде добре, въпреки, че е доста малко. Следващата година двойно.
147
0
 
4
 
! Отговори
До 153 Андрес преди 4 години
Аз имам гараж, където ми е основното жилище, та не ми давай акъл - няма да платя на мафията, както правиш ти. Като отида до другият си апартамент, какво да правя? Налага ми се нещо да правя, без кола не става, колата остава паркирана навън, но Синя зона - паркиране до 2 часа, а на мен ми трябват примерно 5 часа.
146
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Истината е, че колата не е украшение, за да стои вечно паркирана някъде. Колата се изпозлва и с нея се върши работа, която трудно може или изобщо не може да бъде свършена без кола. какво от това, че аз имам примерно десет паркоместа в подземния гараж на блока ми, когато колата ми няма да стои непрекъснато там и трябва да я паркирам на различни места в София, понякога за цял ден, а не мога - платени зони на символчини цени за живеещите там и с силно времево ограничения за всички останали.
145
3
 
3
 
! Отговори
Андрес преди 4 години
До до 150Това е самата истина.Също така не е редно да си плащаш данъка в малкия град,а да шофираш и паркираш в големия.
144
4
 
4
 
! Отговори
рускиня до аз-ът преди 4 години
Много правилни неща пишете - всички са "за" правилата - стига самите да не ги изпълняват. Децата в София всеко 2-ро с алергия - мърсотия , газовете, задръствания,но от колата хората не мърдат.В София има какво да ес желае от транспорта, но определено има напредък. На работа пътувам с 3 превозни средства, и в дъжд и в жега. В повечето случаи автобуси с климатик, трямваи сега също има по комфортни. Аз съм ЗА затягане на режима за колите
143
3
 
5
 
! Отговори
до 150 преди 4 години
Плащай си и ти годишен абонамент за паркиране пред основното жилище като съседа и няма да имаш проблеми. Наистина е най-разумно цяла София да се зонира и да се свърши тази мъка! Тогава посетителите на града няма да се влачат с таратайките си, а ще ползват влакове, автобуси и метро.
142
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега аз ако отида от единия си апартамент до другият в Центъра на София, трябва да плащам по 2 лева на час, максимум до 2 часа. Защо? На какво основание съседа ми ще плаща по 150 лева на година, за да паркира пред блока ни, а аз ще плащам по 2 лева на час? Щом на мен ми е два лева, а искат да ги вдигнат, то и на съседа ми трябва да е нещо подобно, примерно 200 лева на месец.
141
7
 
0
 
! Отговори
аз-ът преди 4 години
Ако нещо ще поскъпва, то това трябва да е таксата за живеещите в платените зони. Не може да плащат по 100-200 лева на година, а останалите да плащат левчета за час. Даже 100-200 лева на месец е малко.---вековната злоба на роба.
140
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако нещо ще поскъпва, то това трябва да е таксата за живеещите в платените зони. Не може да плащат по 100-200 лева на година, а останалите да плащат левчета за час. Даже 100-200 лева на месец е малко.
139
5
 
7
 
! Отговори
аз-ът преди 4 години
ако за вас света не се движеше между СФ и родното ви село по хоризонатала, и между Букурещ и Халкидики по вертикалата, ако за вас Западна Европа не беше нещо където да ходиш с УизЕър всеки път на евтинджос, когато се съберат няколко почивни дни - ако наистина бяхте живели в Западна Европа и САЩ щехте да знаете, че да шофираш в големия град, хеле столица си е ужасно скъпо удоволствие. Че това че в Тутракан и до *** ходите с голфа не означава, че и в СФ ще го правите. И че навсякъде е така.
138
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега отивах от Халите към Народния театър. На спирката имаше 18-ка и реших да отида с трамвая до Гарибалди, уж за по-бързо. Резултатът беше 16 минути до театъра, вместо обичайните 9 минути пеша. В трамвая жега се не трае. Ако си с кола, най-малкото има климатик. В градския транспорт е ад.
137
3
 
7
 
! Отговори
аз-ът преди 4 години
чета коментарите и се хващам за главата. Стигнах до 30 коментара - то псувни, то лични обиди, с*ляни срещу граждани, столица срещу провинция, Център срещу периферия и квартали - нищо по съещство. Всички сте такива - псувате, че има тръде много коли в СФ, но да се ограничават чуждите, за правилата сте - но да не ви касае вас. Дребна провинциал-буржуазийка с дребните си битови проблемчета. Вчера на децата им не дали да преписват на изпита, днес им вземат правото да си карат печките по центъра...
136
4
 
4
 
! Отговори
asdf преди 4 години
До До 99За кое ти събират 400 лв не разбрах. Зелената зона е до 19:30 и след това е малко по-трудно, но сутринта можеш да си я препаркираш, прочел не до прочел, разбрал не до разбрал глупости пишеш. Сигурен съм че и до София не си идвал скоро време. Явно не ти харесва да има ред та да си спираш таралясника навсякъде. Аз съм доволен от зелената зона.
135
1
 
10
 
! Отговори
До 99 преди 4 години
Пълни глупости дрънкаш, освен ако нарочно не ти плащат да ги пишеш!Аз живея на зона. През деня и само в работно време има максимум едно - две свободни места, на които ако успееш да паркираш ще паркираш. Но те бързо се заемат. В останалото време - вечер след 18 ч и в почивните дни практически няма къде да паркира човек. Практически няма никаква полза от тези зони и това е начин да доят стадото. От какъв зор ми събират 400 лв за да мога да паркирам, понеже живея там, но не гарантират място???
134
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Извънградските автобуси са пусналиклиматиците на такъв режим,който предполагам го има три етажа подболницата.На тази гавра е нужно някойда да сложи край и подреди нещата.