24 г. от пускането на първия участък на софийското метро

Строителството на първите пет станции започва през 1979 г.
28 яну 2022 14:12, Елка Василева
22
24 г. от пускането на първия участък на софийското метро
Снимка: архив, БГНЕС

Днес софийското метро отбелязва 24 г. от пускането в експлоатация на първия си участък от пет станции, съобщи на официалната си страница във Facebook "Метрополитен" ЕАД.

На 28 януари през 1998 г. потегля тържествено първото влакче на столичната подземната железница по трасе с дължина 6,4 км и пет станции - "Сливница", "Люлин", "Западен парк", "Вардар" и "Константин Величков".

Строителството на първите пет станции започва през далечната 1979 година. През август тогавашният кмет Петър Междуречки прави първата копка на станция "Вардар". Месец след това стартира строителството и на "Люлин", следват "Западен парк" и "Сливница" през 1980 и 1983 година. Последна с първа копка е "Константин Величков" през 1985 г. Изграждането на петте станции отнема цели 19 години, информират от "Метрополитен".

През 1999 г. към първите пет станции се присъединява и станция "Опълченска", а през 2000 г. и 2003 г. - "Сердика" и "Обеля". Така Западният радиус на Линия 1 е изграден за 24 г. от започването на строителството му.

През март тази година започва строителството на 3 км от третата линия на метрото от ж.к. "Хаджи Димитър" до ж.к. "Левски". Цялата трета линия е с дължина 21 км, като 12 от тях са завършени през 2020 - 2021 г. Остава да бъдат изградени двата участъка през "Подуяне" и "Слатина" - с обща дължина 9 км. Очакванията са изграждането на двата участъка да приключи през 2025 - 2026 година.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още по темата: метроучастъкСофия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
3
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
Миризливи Икаруси има само в чуту.рите на..."кореняците".Понеже второупотребните мерцедеси на Янчулев бяха много читави,айде у лево.
18
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И в Мадрид не са цъфнали, има нови линии и участъци, но има и такива дето си им личат годините, иначе си е постижение да имаш спирки на 5-6 етажа- пълна лудница
17
2
 
2
 
! Отговори
Кореняк преди 2 години
Ако метрото не точи бюджета никой не е против. Но шом не е на печалба и точи държавата трябва да дигнат билечетп на 5 лева а не цяла България ще плаща както за евтино парното на София.
16
3
 
5
 
! Отговори
Кореняк преди 2 години
Няма истински хсофианец койтода не харесва и одобрява метрото!Тези ,,юнаци 5,6 и 7 /,ако не е един/ ,явно още не се бръснат !?!Или явно не са софианци!...Ех,неграмотни пубери ,не возили се на раздрънканите и мириз.ливи Икаруси и трамваи не висели с часове по спирките и не чували,,Другарю отстъпете ми от крака"или редовното,,Сбийте се навътре". Метрото е прекрасно нещо и за последните 15-20 години се направи много !Трябва да си много Т.Ъ.П. и зъл за да не го признаеш.
15
0
 
7
 
! Отговори
Българин преди 2 години
Софийското метро винаги е давано за пример, като един от най-успешните проекто с Евросредства!
14
2
 
7
 
! Отговори
Веселинъ 7112136860 преди 2 години
До 14. В Мадрид метрото,както казва Joaquin Sabina, мирише на прогнило. Една година съм се возил в Мадридското метро и все си слагах нещо на носът,че да не вдишвам вонята. Всеки,който е живял в Мадрид би подкрепил думите ми,защото са истиннни.
13
2
 
11
 
! Отговори
Веселинъ 7112136860 преди 2 години
Руските влакове,които използуваме са с пъти по-добри от тези в Англия,Испания и Франция.
12
6
 
3
 
! Отговори
до 11 и 13 преди 2 години
Лондонското метро е мизерно, но Парижкото и Мадридското са извънземни!!! Не знам какви неша говорите твпипно за *** да се бие в гърдите!! Я виж в интернет щото явно не си се возил как изглежда метрото в Париж и Мадрид-от мотриси до спирки!!! Това българина няма такова животно!! Само си вижте инфраструктура и кажете, че е и тв е много добра! Не спасяем случай булгат булгат!
11
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ползвал съм се на доста поземни железници в Европа и мога да ви каже, че софийското метро е едно от най-добрите, може би защо е най-ново и съвременно.
10
0
 
15
 
! Отговори
Константин Матеев преди 2 години
До МетроползвателДа, безспорно - не просто съкрати драстично времето за транспорт, а промени качеството на живота ни. Дори не си представях, че може да стане така.
9
1
 
10
 
! Отговори
До до 9 преди 2 години
Ами явно не си се возил на тези метра. На Лондонското да речем - на много от станцийте им си личи много явно че са на 130 години... Да не ти обяснявам защо!
8
8
 
7
 
! Отговори
до 9 преди 2 години
кой говори за империя бре ***??? Я слез на земята. Отивай се повози на руската мотриса модел 1983г,а спирките в стил късен руски соц,да не говорим!
7
6
 
2
 
! Отговори
До Браво преди 2 години
Не се пени толкова - всички тези 'империи' които са ги строили вече ги няма!
6
11
 
9
 
! Отговори
до 3 преди 2 години
Осмаснко иго няма от 150г!!!!Що няма напредак бре??? Словения е държава на 30 години имаш ли представа как изглежда??? 2000 евро средна заплата 900 евро минимална!! Така с всипко това С Осмаснкото иго проато може да си го завреш
5
3
 
4
 
! Отговори
Боби преди 2 години
24 години от първия милярд...
4
4
 
10
 
! Отговори
Ха ха!!! преди 2 години
A защо няма снимка как пионерчето Бати Боко му реже лентата?
3
8
 
15
 
! Отговори
СС преди 2 години
Лондон Мадрид и Париж не са били 500 години под Османско Иго....
2
11
 
10
 
! Отговори
Браво преди 2 години
Лондон, Мадрид и Париж празнуват 130 години от първото им пускане на метрото в тяхните градове! Е там поне си нямат мотриси на, които пише Сделано в СССР!
1
0
 
44
 
! Отговори
Метроползвател преди 2 години
Най-полезната придобивка през последните 25 години. От крайните квартали до Центъра за 10-15 минути беше мечта в сферата на надземния транспорт.