Затварят центъра на София за най-замърсяващите автомобили

Столична община стимулира хората да ползват градския транспорт
Обновена: 20 юли 2022 10:38 | 20 юли 2022 09:40, Петя Славова
165

Стана ясно, че са предложени по-добри условия  за разсрочено плащане на задълженията на столичани към "Топлофикацията София".

"Причините за тези облекчения са влошената икономическа обстановка в страната и активният ни диалог с гражданите. След като анализирахме работата на обществените посредници и оплакванията, които получаваме от гражданите, стигнахме до извода, че трябва дружеството да е по-гъвкаво във възможностите, които предлага за изплащане на задълженията. Предлагаме 4 опции за разсрочване до 3 години, когато се отговаря на определени критерии", заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев в студиото на "България сутрин".

Още по темата

Той разясни, че първият критерий е ниски доходи. Тази опция ще бъде налична за клиенти на дружеството, чийто доход е равен на или под минималната работна заплата от 710 лв. Вторият критерий е влошеното здравословно състояние. Обхващат всички членове на домакинството, за да бъде максимално широка отстъпката.

"Целта тук е да облекчим тези, които имат нужда, които отговарят на критериите. Има ясни начини за кандидатстване, които разписваме, и ще получат подкрепа. Първият вид отстъпка - разсрочване до 6 месеца, ще е налична и за фирмите с оглед състоянието, в което се намира икономиката. Това решение е много добро и по друга причина. То ще даде възможност едни иначе несъбираеми вземания да бъдат вземани. По-важното за гражданите - да се избегнат безбройни дела и запори, когато не са успели да си погасят задълженията", коментира Георгиев пред Bulgaria ON AIR.

Той допълни, че тази промяна ще влезе в сила седмица, след като бъде приета, ако не бъде върната от областния управител. Председателят на СОС очаква в средата на август вече да започне да се прилага.

Гостът коментира и възможната забрана на замърсяващи автомобили в центъра на София.

"Идеята е още от 1 декември до 1 март в едно каре, което обхваща широкия център на града, да бъде забранено движението на най-замърсяващите автомобили, които са такива, съгласно замерванията при годишните технически прегледи. Без съмнение ще има неудобства. Всяка промяна предизвиква такива. В случая обаче имаме много важен приоритет и той е по-чистият въздух на София. Ние сме предвидили много изключения – автомобилите на живеещите в тези зони, служебните автомобили на специален режим, обществените превози", каза гостът.

Георгиев смята, че в този център вместо да се влиза с автомобил, може да се ползва евтиния и удобен, по думите му, градски транспорт, защото е екологично чист. Той добави, че около 38 хил. са автомобилите, които попадат в изключението.

"Над 170 хил. са преминаванията в тази зона, според замерванията. Това означава 85 хил. автомобила. Практиката е такава в цяла Европа. Градовете, в които има такива зони, са Париж, Лондон, Берлин, Прага, Брюксел и т.н. Това е практика, която се използва от години. Доказано ефективна е", допълни гостът.

Председателят на Столичния общински съвет обърна внимание и на възможната промяна в цената на билетите за градския транспорт.

"С тарифната политика се дават нови възможности за пътуване. Срещу еднократния билет за 1,60 лв. може да се закупи електронен такъв, с който в рамките на 30 и 60 мин. да пътувате неограничено време, но с възможността да сменяте неограничено в рамките на тези 30 или 60 мин. превозните средства. Направили сме анализ на броя на пътуванията в София и времето, което е необходимо за прекачване. Най-често хората пътуват до работа с 2 вида транспорт. Това дава възможност вместо да се купуват 2 билетчета по 1,60, да се купи един електронен билет. Основната задача на тази тарифна политика е да прави по-достъпен обществения транспорт. Промяна в цената на билета няма. Единствената промяна е възможността неограничено да сменяте транспортните средства", твърди Георгиев.

"Работата на водача е да управлява превозното средство, не да продава билети. Днес, когато над 70% от билетите, които продава ЦГМ, са дигитални, очевидно хартиеното остава в историята. Затова само когато по изключение се купува от водача, има промяна в цената, за да може той да не се разсейва в други дейности", каза още гостът.

За ремонта на тунела на "Люлин" Георгиев каза, че има организация на място от хора, които са от съответната дирекция в общината - със знаци, табели, така че хората да знаят, че има такова ограничение и да стигат по-лесно до работа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


165
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
121
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Стъпка в правилната посока. Друго, което трябва да се направи според мен е да се увеличи многократно цената за паркиране в центъра. Трябва пътуването с автомобил да става все по-скъпо и неудобно за сметка на това с градски транспорт. Това е начина да се постигне по-чиста среда за живот. Така го правят по света.
120
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоя нагъл тип го е наекло слънцето под украинското знаме в СОС и затова тука ни будалка, че градския транспорт в София бил 1. Евтин, 2. Удобен, 3. Чист. Явно не е ползвал градски транспорт поне 5 години. Тоест, дайте да се организираме за следващите избори този и остатъците от ГРОБ, които все още управляват София, да ги махнем от СОС, заедно с украинското им знаме.
119
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Столична община пак се пробва да изнудва софиянци. Това е резюмето на тази новина. Първо необосновано вдигнаха цената на билетите за градския транспорт. Хората почнаха да си пътуват с личния си транспорт. Сега им забраняват да си ползват личния транспорт, за да ползват градския транспорт и да им вдигнат още цената на билетчето. Невероятно нагли са. Но има избори.
118
3
 
8
 
! Отговори
До Програмист преди 1 година
Злобен цървуланко,всички тук знеме, че си съдран шушляк!
117
2
 
7
 
! Отговори
ВЪХ преди 1 година
халал да ви е софията.за два часа навън като се пипнеш по лицето мазно мръсно се едно цял ден на полие си бил.И НЕ , НЕ е от автомобилите, свободата пада едно по едно!ДЕУРБАНИЗАЦИЯ МУ Е МАКЯТА!
116
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По време на епидемия би трябвало да се спре обществения транспорт и всички да се придвижват с личните си автомобили. Как да стане това с тези вредни забрани?
115
2
 
15
 
! Отговори
фаэа преди 1 година
бе то няма лошо, но градския транспорт е пълен та-аак и фарс. Час пик рейсове и трамваи на 10 минути, някои на 35! Да не говорим, че цял Люлин примерно е оставен с 310, 309 и един трамвай, на който му закриват маршрута - да, и тролей 7, на 20 минути! И една метро станция у полето. Що се излагате бе?
114
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Принципно всеки пълнолетен трябва да има кола, а някои и по две коли.
113
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До "програмист". Казваш, че сега колата била лукс, а преди 1989 година по времето на соца всички знаем, че беше необходимост, а не лукс. Това ли е напредъка...
112
3
 
17
 
! Отговори
Стар програмист преди 1 година
Момчета млади с жълто около устата, всички остаряват. Като станете пенсионери ще има да се чудите на себе си какви сте си ги мислили за пенсионерите на млади години. Автомобилът дава свобода на придвижването, което нищо друго не може да му осигури, а с тези забрани ни отнемат тази свобода. Борете се за свободата си.
111
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Някои живеят в 19 век. От около 1950-1960 година автомобила не е лукс, а необходимост.
110
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В София живеят огромен брой пенсионери. Как един примерно 62 годишна пенсионерка ще си купи нова кола с пенсията си от 600-700 лева или даже с пенсия на тавана?
109
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само ще увеличат замърсяването от колите с тази забрана.
108
18
 
4
 
! Отговори
до 105 преди 1 година
На масовия протест ще отидете масово навлеците от бедния прованс. Не само, че никой няма да ви чуе, ами ще ви и освиркат нормалните хора. Стига с тия коли, бе! Нямаш пари за нова кола, НЕ караш кола в София. Точка.
107
5
 
4
 
! Отговори
do 108 преди 1 година
Леко си нагъл само, леко. *** стои на трупчета, вдига я паяк после, защото съсед ще се оплаче, че заема обществено място, на теб ти идва акълът (малко вероятно) и купуваш нормален за София автомобил.
106
8
 
6
 
! Отговори
до 108 преди 1 година
Никой няма да те спре, просто бараката няма да я караш зимата. Просто е.
105
19
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Отлични новини! Очаквам в най-скоро време и по-адекватни мерки, именно- да се забрани регистрацията на коли без Евро 6 в София. СРЗ в София е достатъчно висока, за да може човек да си позволи малък Евро 6 автомобил. Прощавайте, ама касиерките в Лидл минават 2000лв. вече. Да не говорим за квалифицираните кадри. Те имат и нови коли, де.
104
8
 
3
 
! Отговори
1 преди 1 година
И как ще ме спрат да си паркирам пред къщи. Че и годишна такса за Зелена зона плащам... Ала бала. Но от друга стран чко ще намали другите баракуди... Не е лошо.
103
8
 
15
 
! Отговори
Георги преди 1 година
Градовете, в които има такива зони, са Париж, Лондон, Берлин, Прага, Брюксел и т.н.И ние както винаги се сравняваме и гледаме да сме като тях по всичко друго но не и по заплащане , инфраструктура и т.н.Страшни ***
102
9
 
12
 
! Отговори
Кмета преди 1 година
Масов протест и забраната ще падне за норматив