Затварят центъра на София за най-замърсяващите автомобили

Столична община стимулира хората да ползват градския транспорт
Обновена: 20 юли 2022 10:38 | 20 юли 2022 09:40, Петя Славова
165

Стана ясно, че са предложени по-добри условия  за разсрочено плащане на задълженията на столичани към "Топлофикацията София".

"Причините за тези облекчения са влошената икономическа обстановка в страната и активният ни диалог с гражданите. След като анализирахме работата на обществените посредници и оплакванията, които получаваме от гражданите, стигнахме до извода, че трябва дружеството да е по-гъвкаво във възможностите, които предлага за изплащане на задълженията. Предлагаме 4 опции за разсрочване до 3 години, когато се отговаря на определени критерии", заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев в студиото на "България сутрин".

Още по темата

Той разясни, че първият критерий е ниски доходи. Тази опция ще бъде налична за клиенти на дружеството, чийто доход е равен на или под минималната работна заплата от 710 лв. Вторият критерий е влошеното здравословно състояние. Обхващат всички членове на домакинството, за да бъде максимално широка отстъпката.

"Целта тук е да облекчим тези, които имат нужда, които отговарят на критериите. Има ясни начини за кандидатстване, които разписваме, и ще получат подкрепа. Първият вид отстъпка - разсрочване до 6 месеца, ще е налична и за фирмите с оглед състоянието, в което се намира икономиката. Това решение е много добро и по друга причина. То ще даде възможност едни иначе несъбираеми вземания да бъдат вземани. По-важното за гражданите - да се избегнат безбройни дела и запори, когато не са успели да си погасят задълженията", коментира Георгиев пред Bulgaria ON AIR.

Той допълни, че тази промяна ще влезе в сила седмица, след като бъде приета, ако не бъде върната от областния управител. Председателят на СОС очаква в средата на август вече да започне да се прилага.

Гостът коментира и възможната забрана на замърсяващи автомобили в центъра на София.

"Идеята е още от 1 декември до 1 март в едно каре, което обхваща широкия център на града, да бъде забранено движението на най-замърсяващите автомобили, които са такива, съгласно замерванията при годишните технически прегледи. Без съмнение ще има неудобства. Всяка промяна предизвиква такива. В случая обаче имаме много важен приоритет и той е по-чистият въздух на София. Ние сме предвидили много изключения – автомобилите на живеещите в тези зони, служебните автомобили на специален режим, обществените превози", каза гостът.

Георгиев смята, че в този център вместо да се влиза с автомобил, може да се ползва евтиния и удобен, по думите му, градски транспорт, защото е екологично чист. Той добави, че около 38 хил. са автомобилите, които попадат в изключението.

"Над 170 хил. са преминаванията в тази зона, според замерванията. Това означава 85 хил. автомобила. Практиката е такава в цяла Европа. Градовете, в които има такива зони, са Париж, Лондон, Берлин, Прага, Брюксел и т.н. Това е практика, която се използва от години. Доказано ефективна е", допълни гостът.

Председателят на Столичния общински съвет обърна внимание и на възможната промяна в цената на билетите за градския транспорт.

"С тарифната политика се дават нови възможности за пътуване. Срещу еднократния билет за 1,60 лв. може да се закупи електронен такъв, с който в рамките на 30 и 60 мин. да пътувате неограничено време, но с възможността да сменяте неограничено в рамките на тези 30 или 60 мин. превозните средства. Направили сме анализ на броя на пътуванията в София и времето, което е необходимо за прекачване. Най-често хората пътуват до работа с 2 вида транспорт. Това дава възможност вместо да се купуват 2 билетчета по 1,60, да се купи един електронен билет. Основната задача на тази тарифна политика е да прави по-достъпен обществения транспорт. Промяна в цената на билета няма. Единствената промяна е възможността неограничено да сменяте транспортните средства", твърди Георгиев.

"Работата на водача е да управлява превозното средство, не да продава билети. Днес, когато над 70% от билетите, които продава ЦГМ, са дигитални, очевидно хартиеното остава в историята. Затова само когато по изключение се купува от водача, има промяна в цената, за да може той да не се разсейва в други дейности", каза още гостът.

За ремонта на тунела на "Люлин" Георгиев каза, че има организация на място от хора, които са от съответната дирекция в общината - със знаци, табели, така че хората да знаят, че има такова ограничение и да стигат по-лесно до работа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


165
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Научете първо депутатите ,банкерите да ходят на работа с метрото,а ние ще ги последваме!
100
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дай боже да разкарат автомобилите около черквата Ал.Невски,на площада пред бившия мавзолей,зад бившия Партиен дом и всички запазени местенца в територията на стария град Сердика! Общи приказки не ни трябват!!!
99
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всичко в полза на богатите е фашизъм. Така го е формулирал елементарно,за да го разберат тапирите Мусолини.
98
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
36 месеца !!!Идеята е да разсрочиш и изплатиш преди да дойде следващата сметка. Така да не стане, че след няколко години трябва да правиш ипотека за да покриеш разсрочванията.
97
14
 
11
 
! Отговори
д преди 1 година
Няма нищо по-долно , нищо по-гнусно на този свят да живееш в клоаката на света София. Бих живял в Руанда , Пакистан, Индия ,но никога в кендзефа София!
96
12
 
15
 
! Отговори
до 101 преди 1 година
Отличен коментар! Грубоват, но правилен. Масово бедният навлек провинциалист скача на огромна немска барака, вместо да кара малка градска кола. Че трябва да се перчи на село колко много пари изкарва НА София...
95
19
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защо само центъра?! Забранете всякакви коли, различни от 4та и 5та категория моментално! Спрете да ги регистрирате поне! То вече някакъв слуга от прованса скача на дизелов праисторически Кайен, струващ колкото нормална заплата в София, че даже и по-малко.
94
32
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Един въпрос имам- защо, по дяволите, изобщо да се движат в София се допускат коли без Евро 6? Тотален бачкатор студент вече взима в склада над 3к и кара немски параход (масово забранен в белите страни дизел) на 12+ години вместо малка градкса незамърсяваща кола. Нямаш пари, няма да караш. Прекалено евтино е у нас да имаш автомобил. Това безумие трябва да спре. Искаш параход- 2000лв. данък, 2000 екотакса и така нататък.
93
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А не е ли по-добре да се спрат и премахнат НЕЗАКОННИТЕ строежи по бул.Черни връх, който е (по-точно БЕШЕ) канал за чист въздух от Витоша към цяла София? Бай ви Тошо ненапразно беше забранил каквито и да било строежи над 8 етажа в Лозенец.
92
4
 
37
 
! Отговори
до 107 преди 1 година
Ми трябва да я сменяме, много се задържа нещо. Даскалицата имам предвид. Да си оди у Самоков! Там въздухът е по-чист!
91
23
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много съм доволен от тая новина, дано да е истина и контрола да е както трябва.
90
4
 
26
 
! Отговори
столичанин преди 1 година
"Столична община стимулира хората да ползват градския транспорт" Столична община по никакъв начин не стимулира хората да ползват адския транспорт на София!
89
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защо изискват в талона на колата да се вписва АГУ и искат отделен преглед на АГУ?!Колите с АГУ оставят най-малък въглероден отпечатък,защото електричките се движат на ток,ама 80%от тока се добива от въглища,да не говорим колко мръсно е производството и рециклирането на батериите. Е питам защо няма данъчни облекчения за колите с АГУ,и защо на ГТП, не се мерят стойностите при работа на ГАЗ,а се мери на бензин,на който почти не караш.
88
4
 
44
 
! Отговори
Хахахаха преди 1 година
Еко Фашизъм в пълния му блясък!И аз сега кво?Имам перфектна 49г.кола с 6купи от ретро паради,и няма да я карам,щото я държа в подземен гараж в центъра така ли?На запад такива коли са освободени от данъци и такси,а тук самоковската даскалица ще ме глобява.Приятел с VW Tiguan с ФАБИЧНА метанова уредба го карали на ГТП да запали на бензин за да му свалят категорията,а тя се кара само на метан.Ромеите изсякоха горите, ама иначе сме много ЕКО.Спрете сечта бе луммпени нагли.Ама ромите никой не ги пипа
87
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
пак ли само в София? ние свикнахме че БГ е само София и други области, градове и хора няма. А моторите кога ще огранизите да тормозят населението, КОГА?
86
2
 
14
 
! Отговори
Радослав преди 1 година
До Истина: в Западна Европа има електронни системи и в пъти по малко държавни и общински служители, кога ще съкращаваме поголовно общинари и ще ги подменим с една проста програма? На Запад номерата са на водача, а не на МПС-то, това кога ще го приемем? И куп други неща които удобно се подминават като стане на въпрос: На Запад е така.
85
1
 
15
 
! Отговори
До Striker преди 1 година
Ахаха значи пак хората да плащат понеже някой не си върши работата . К.Р бе!
84
2
 
23
 
! Отговори
До Hoqsan преди 1 година
Бягай да избиваш комплекси при жена ти. Защо вместо да пътувам, да плащам уроците на детето (защото държавата не се справя много) и да си правя кефа някой ще ме принуждава да си купувам нова кола на всеки 3-4 години заради датата на производство а не заради това колко замърсява. И преди да си отвориш устата пак- колата ми е 2020...
83
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Позволявайте ромите да горят всякакви ***, пък после искайте чист въздух дори и със забрана за всякакви коли в центъра...поредното необмислено действие!
82
1
 
31
 
! Отговори
Радослав преди 1 година
До 82: да, държавата не е виновна, че на новата ти кола са и откраднали катализатора и, че това е често явление! Държавата не е виновна, че горивата ни са с покъртително ниско качество! Държавата никога не е виновна, че не си е свършила работата, все данъкоплатеца е виновен, че не може да го стрижат повече!