Скок на цените на метана: Може ли София да остане без таксита?

Шофьори настояват за ново поскъпване от нова година
30 авг 2022 09:30, Петя Славова
43

Таксиметровите шофьори настояват за ново поскъпване на такситата от нова година. По прогноза от бранша това е необходимо заради рекордно високата цена на метана, който само за месец е поскъпнал с 47%.

Според Петър Владимиров от Националния таксиметров синдикат, като се вземе предвид цената на метана, с колкото и да скочат таксиметровите услуги, ще е недостатъчно.

"Таксиметровите шофьори изнемогват, вече работим на загуба. Надяваме се да се вслушат и с 30% да повишим цената, за да има таксита в София", заяви той в "България сутрин". По думите му, 50% от оборота на таксиметровия шофьор отива в гориво и допълни, че като се сложат застраховки, данъци и наем на автомобили, за шофьора остават едва 20%.

"Това са шокови мерки, но нашият бранш е поставен в ситуация, в която не може да контролира самостоятелно своите цени. От момента, в който въведохме настоящата цена, при нас скокът е 400%. Пет години функционираме в условия на нелоялна конкуренция и нерегламентирани превози", каза на свой ред пред Bulgaria ON AIR колега му Красимир Цветков.

Двамата посочиха, че от миналата година до март месец 2022 г. в София има с около 30% по-малко таксиметрови автомобили. Има реална опасност столицата да остане без таксита, тъй като рязко са скочили и наемите на самите коли, алармираха гостите от Националния таксиметров синдикат.

По думите на Владимиров и Цветков пред бранша е заложен още един огромен проблем, този с касовите апарати в такситата - как точно трябва да бъдат променени и какво трябва да се смени. Те добавиха, че мярката с отстъпка от 25 ст. на литър гориво не работи за такситата.

Столичната община е поискала информация колко таксита се движат на метан в София - оказва се, че това са 85% от автомобилите.

"Сега много от колегите преработиха автомобилите, това обаче е скъпо упражнение. Вместо метан, слагат пропан-бутан", отбеляза Владимиров.

Оказва се обаче, че не всяка кола може да бъде преработена, защото се губи гаранцията ѝ. Сериозен е проблемът и с документирането на преработването.

"В КАТ не е предвиден механизъм да бъде въведено трето гориво. В момента, в който на метановия автомобил му сложиш газова уредба и отидеш да я узакониш, автомобилът става на бензин или на пропан-бутан. Има административни пречки, тук е ролята на ДАИ и КАТ. От един месец се опитваме да намерим ресорния министър, но нямаме контакт", каза още Цветков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
3
 
! Отговори
Купувач преди 1 година
Бай Курти, мъжко ли е магарето?
14
2
 
25
 
! Отговори
пияница мистик преди 1 година
Като няма пари в един бранш, отиваш в друг. Навремето по соца много престижни професии бяха таксиджийската и барманската. Защото таксита нямаше като цяло и трябваше да се молиш на Господ, да се намери свободно, че да дойде на заявка. Взимаха и доста добри бакшиши, отделно, че крадяха държавен бензин на корем. Барманите са ясни. След соца тези 2 вида станаха бизнесмени :))) Та и сега бакшишите като реват че няма хляб, да се преквалифицират и да бачкат нещо друго. Примерно IT специалисти :)))
13
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Hай долната прослойка, нагли човeчета, които се опитват да ти го слoжaт caмo като стъпиш в България, oщe на лeтищeтo
12
1
 
14
 
! Отговори
Бай Курти преди 1 година
Продавам магаре, модифицирана харманлийска порода, офроуд модел "Марко Поло"! Икономичен турбо-преживящ водно-веган двигател с камшично запалване, най-висок еко стандарт! Купе обширно до два чифта дисаги, козина салон. Халогени с нови капаци, кожени! Гуми всесезонни с ковани джанти. Управление ръчно-поводно и опция автопилот след кръчма, гласови команди: "дий", "чуш", "убря" и др. Обслужвано в сайванта. Тест-драйв, всеки ден по икиндия от мегданя до ряката. Записване по телефоня на кметя.
11
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Супер, наглите бакшиши да гладуват!
10
2
 
36
 
! Отговори
Не може преди 1 година
Не, София ще остане с таксита, защото са на НЯКОЙ голям. Заради който дори депутатите, не пуснаха Uber в България. За да му запазят бизнеса.
9
2
 
22
 
! Отговори
Иван преди 1 година
Като е скъп метана, те могат да се движат и на бензин, той е по-евтин в момента!
8
6
 
26
 
! Отговори
Русенска копърка преди 1 година
Возя на 40% по-ниски цени от такситата. Разбира се, единствено и само редовни клиенти с които си имам уговорка. Ето, наближава 15-ти септември. Имам три сутрешни курса с по 4-ри хлапета, които возя до училищата им. Излиза им по два лева на дете. То автобусното билетче е лев и половина. Аз познавам родителите на децата, те познават мен. Разбира се, не плащам грешни пари за лицензи, разрешителни и т.н. И да ви кажа, не съм станал милионер, но за Русе 3000 лева си е добра заплата.
7
2
 
22
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
А дано.Ще се кара много по-спокойно без наглите бакшиши.
6
2
 
26
 
! Отговори
Питам само преди 1 година
Незнам какво реват бакшишите за тоя метан . Пелетите скочиха от 360 на 1110 за тон .Колко процента е това,че не мога да смятам...
5
2
 
14
 
! Отговори
ПКП преди 1 година
Оди пеша ве ! Оди пеша .!.
4
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Най хубавата новина за днес бакшишите си отиват ще се возим на Бойковото метро комунистите да ходят пеш
3
1
 
23
 
! Отговори
Да минат на газ преди 1 година
Добре де, тези на газ намалиха ли си цената? Да минават на газ и да спрат да реват, не съм ползвал такси стана година и половина и предпочитам да не пия, отколкото да се разкарвам с таски, едно, че не ме взимат, защото не съм в СО, втора цена качество не отговаря.
2
13
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Радвайте се русофили и си плащайте, като не русофилите. И помнете - тоя хаос го предизвика Русия. Но нищо. Ще им се върне.
1
17
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тук Кирчо и Кокорчо са главните виновници, защото заради техните безумни енергийни експерименти, газа (метана) скочи над 2 пъти!!!