Градският транспорт в София готви стачка

Настоява се за повишение на доходите
22 яну 2023 08:45, Росен Стойчев
91
Градският транспорт в София готви стачка
Снимка: БГНЕС

Работещите в градския транспорт на София са готови на едночасова ефективна стачка. Синдикалистите настояват за увеличение на работните заплати в четирите общински дружества – Столичен автотранспорт, Столичен електротранспорт, Метрополитен и Центъра за градска мобилност. каза за Българското национално радио председателят на Федерация на транспортните работници към Конфедерация на труда "Подкрепа" Иван Кирилов.

Искането на синдикалистите е за 30 процента увеличение на заплатите от 1 януари, и то ще се отстоява в преговори.

Още по темата
Овен за възнагражденията, зрее напрежение и заради текучество на кадри и условията на труд.

Председателят на Федерацията на транспортните работници към Конфедерация на труда "Подкрепа" Иван Кирилов припомни, че изтече тригодишното споразумение за ежегодно увеличение на заплатите с 10 процента.

"Гледайки инфлацията, всъщност по никакъв повод не сме съгласни на 10% увеличение на заплатите, над 100 шофьора са напуснали Столичния автотранспорт през миналата година. За 2021 и 2022 г. над 32 000 работни неизползван платен годишен отпуск дни имат водачите. Нямат възможност да си използват отпуската поради това, че не са достатъчен брой", обясни той за БНР.

Кирилов допълни, че и в метрото са напуснали над 100 души миналата година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Редовно не спират шофьорите на спирки, даже когато там има хора. Това в чужбина не съм го виждал.
52
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Виждам за пореден път коментатори на скъпо платени офис сътрудници, дето се хвалят с високи доходи и плюят другите, че били ниско квалифицирани. Ами такива като вас в чужбина няма. В чужбина и ниско квалифицираният труд се заплаща и уважава и цени. Станали сте някакви в работата, но хора не сте станали. Нито сте ми на книгите, нито сте ми на езиците, дето знам, нито сте ми на образованието. И да нископлатен съм съм и съм "ниско квалифициран" според вас. Но не ме е срам. Вас трябва да ви е срам.
51
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Работя на 3 спирки от вкъщи и си купувах едномесечна карта за 1 линия. Сега ползвам колата си защото премахнаха картите за 1 линия и със сигурност има много хора като мен. С такива реформи градският транспорт ще фалира.
50
10
 
6
 
! Отговори
Кобра преди 1 година
По принцип съм За, но има шофьори, които пушат докато карат автобус или тролей, което е недопустимо.
49
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
При ватманите трябва някой да умре за да се вредиш на работа и пак трябват връзки.
48
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ами напуснете, никой насила не ви държи, ама как да напуснат като 80%-90% имат ипотечни кредити, някои са с потребителски. Искат не искат ще стоят да въртят геврека.
47
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен "а сега се движат полупразни и празни"........... и много скъпи!!!
46
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Намалете на половина транспорта
45
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Що малко ли им се привидя на тия ***
44
0
 
5
 
! Отговори
Joko преди 1 година
До до 40 . . . . Говориш глупости....
43
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Спомням си преди много години когато в София нямаше толкова много коли каква блъсканица беше в графският транспорт. Толкова претъпкани бяха превозните средства, че не можеше да се затворят вратите, а сега се движат полупразни и празни.
42
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Време е да се сложи край на анархо-комунизма в тази държава, когато има голямо търсене, а няма желаещи ами и по 3к ще давате. Същото важи и за магазините, като си пуснал кашкавал по 30 лв. по-скъп от чедара и синьото сирене ами ще фалираш и дори ще връщаш и помощи ако трябва, а всеки магазин който хвърля храната и предпочита да държи високите цени затвор директно.
41
3
 
11
 
! Отговори
Бео Бахтер преди 1 година
ще си увеличат заплатите, като станат депутати
40
1
 
21
 
! Отговори
Куку преди 1 година
Нерентабилните бизнеси тряба да се закриват, някой ще направи по добър модел и пак ще има транспорт. Същото е и Топлофикация, кражби и продажби.
39
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Винаги ама винаги когато в една фирма е налице лошо отношение към клиентите същото е валидно и за отношението към служителите, обикновено управлявани от млад меринджей или държанки на шефа които грам идея нямат как се работи с хора.
38
16
 
12
 
! Отговори
до 40 преди 1 година
Един шофьор със стаж в транспорта взима няколкостотин лева, ама за по-малко от седмица, само да вметнем. Да, тези заплати, които взимат са много ниски за София, но това е нискоквалифициран труд.
37
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Терористичният акт на Спасов в метрото доказа колко е зле този транспорт.
36
9
 
9
 
! Отговори
до 43 преди 1 година
Напълно си прав, но не слагай всички софиянци в кюпа. Както 44 е написал- масово от колите не слизат бедняците от крайните квартали. Доста хора работим от вкъщи и, повярвай ми, не караме коли по 1000в., а чисто нови такива.
35
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
От една страна това е нискоквалифициран труд, заменим на 101% от машина (особено при трамваите). От друга страна транспортът е нужно средство. Напускат шофьорите, защото взимат някакви си смешни 2000-3000лв., което в София си е заплата за общак студент в склад. Нямам неквалифицирани приятели, но имам познати, които работят на 2 места като шофьори и си изкарват сносни за техните си възможности пари. Като цяло, подкрепям шофьорите на градския за по-високи възнаграждения.
34
22
 
7
 
! Отговори
до 43 преди 1 година
Всъщност, на работа с бракмите си ходят само нископлатените провинциалисти от крайните квартали. Нормалните софиянци на 80% работим от вкъщи и ходим до офиса рядко.