Градският транспорт като алтернатива за евтино и бързо придвижване

Според Калоян Карамитов е трябвало хората да бъдат по-добре запознати с новите предложения
13 май 2024 16:45, Инна Ангелова
32
Градският транспорт като алтернатива за евтино и бързо придвижване
Снимка: БГНЕС

Новият проект за реорганизация на движението на ключови места в центъра на София доведе до масово недоволство и протести от страна на живущите в района, но и на всички граждани на столицата. Такива протести са ценни за развитието на устойчива градска среда - в това е убден урбанистът Калоян Карамитов от “Екипът на София”

Според него е нормално такива проекти да са противоречиви. “За да има яснота какво се случва, да се успокоят и гражданите, че няма да има толкова драстични промени, е необходимо да се подходи с повече предварителна комуникация“, обоснова тезата си пред БНР Карамитов.

Той е на мнение, че е трябвало гражданите да бъдат по-добре запознати с новите предложения, а това не е направено, тъй като този проект не е от новите и е заложен от няколко години.

"Може би се подцени необходимостта от комуникация, защото проектът бе комуникиран преди 4 или 5 години. Разчиташе се, че хората така или иначе са запознати с този проект и няма какво повече ново да се каже за него. Трябваше да се мине в друга форма на партньорство между общината и гражданите. Самото проектно решение е изключително полезно за града“, каза урбанистът.

"Екипът на София" смята, че новата велоалея по бул. “Патриарх Евтимий” ще бъде ключова връзка за създаване на велосипедна мрежа в центъра на града. Карамитов сподели, че е направен реверанс към живущите на “Витошка” относно повечето паркоместа, а да не бъдат намалявани. И допълни още, че в последните 10-20 години Столична община влага много редства в стимуране използването на градски транспорт и устойчива мобилност.

"Не е казано, че трябва колите да бъдат забранени, но трябва да е ясно, че когато има алтернатива, която е по-бърза и по-евтина, е съвсем логично човек да избере другият начин на придвижване. Трябва приоритизиране и именно тук бус лентите са средство за това. Осигуряването на алтернативни възможности се случва точно чрез такива трасета. Наблюдава се и тенденция хората да не избират автомобила си, тъй като той е по-бавният начин за придвижване, особено ако се включи и времето за търсене на паркомясто", уточни Калоян Карамитов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нали всички плюете против автомобилите в форумите колко били шумни колко много замърсявали и така нататък. Въпреки ,че нито един от вас не е слязъл от своя личен автомобил и няма такова желание.Като човек чете форумите остава с впечатлението , че това е желанието на "обществото". Те просто ви дават това което сами сте си пожелали. Ще пътувате с градски транспорт, пеша или с велосипед. Искаме да сме зелени нали така, това обче има цена която ще трябва да платите всички.
11
0
 
13
 
! Отговори
преди 1 месец
На метростанция К. Величков направиха така, че за да хванеш какъвто и да е довозващ транспорт, имаш 2 светофара. Идеално е, за да видиш как си изпускаш транспорта и ще го чакаш още между 15 и 20 мин. Отделно, с градския транспорт, 3 превоза са ми 1 час път, с колата ми е между 30-40. Удобен е за много неща, но не за всичко.
10
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Градският транспорт е възможно най неудобният и неефективен начин за придвижване.
9
5
 
1
 
! Отговори
VladTepes преди 1 месец
До АнонименОт МС Хаджи Димитър до България се стига за 13 минути, с довозването от Герена до метрото и след това до Каблешков става малко над 20. Предстои откриване на метростанция до Герена и времето ще стане още по-малко.
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На 20 мин интервал със сигурност е най-бързото решение, да, обаче в някоя алтернативна вселена, в която още не са открили автомобила.
7
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кое му е евтиното на тъЪпия ви адски транспорт. Колко навреме се движи е съвсем отделен въпрос висиш по спирките като ненормален и ако трябва да смениш три четири линии си е цяло приключение.
6
5
 
2
 
! Отговори
VladTepes преди 1 месец
До АнонименБезплатният транспорт е евтин популизъм - за същото качество на услугата се налага увеличение на субсидиите с 30-40% и това е трудно осъществимо в общини с ограничен бюджет. Далеч по-ефективен е моделът с изгодни абонаментни карти, хайки контрольори с полиция, глоба поне колкото месечната карта при доброволно плащане на място, която след това се увеличава и събиране на глобите. ДОПК и член 417 дават достатъчно възможности.
5
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тоя урбанист сигурн е като Бонев - небинарен
4
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В Талин, Естония градския транспорт е напълно безплатен за всички. И пак има задръствания в центъра и трудно се намира място за паркиране. Нека в София почерпят опит от Естония.
3
3
 
7
 
! Отговори
Програмист преди 1 месец
Метрото е най-добрият избор и огромно предимство за София!
2
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Толкова е удобен, че пеша стигам по-бързо.
1
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
искам да дойде автобуса и да ме земе от герена и да ме закара за 15-20 минс до работа на бул България и Каблешков да видя как точно ще стане!!!!