Трамвайният транспорт става абсолютен приоритет за София

Започва изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“
20 сеп 2024 19:38, Елка Василева
26
Трамвайният транспорт става абсолютен приоритет за София
Снимка: БГНЕС

Трамвайният транспорт се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София. Това заяви общинският съветник Борис Бонев от "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") на пресконференция в Столичната община, заедно със заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници Симеон Ставрев и Димитър Петров, на която беше представен отчет за свършеното за транспорта на София от новото ръководство на общината, както и какво предстои.

В лицето на кмета Терзиев срещнахме съдействие по отношение на това трамвайният транспорт да се превърне в абсолютен приоритет на транспорта на София, заяви Бонев. Той каза, че през годините от "Спаси София" са говорили многократно как трамваите изживяват своя ренесанс навсякъде в Европа и в света, докато в София нови трамвайни трасета почти не се откриват, а напротив, закриват се съществуващи такива. Затова част от нещата, които предстои да се случат в рамките на следващата година, е да се завърши реконструкцията и разширението на булевард „Рожен“, където се изгражда около два километра ново трамвайно трасе с ново колело на трамваите, съобщи Борис Бонев.

Той каза също, че предстои стартиране на ремонтите след десетилетия отлагане за някои от тях - на бул. „Александър Стамболийски“ и бул. „Княгиня Мария Луиза“, като за "Стамболийски" проектът е променен повече от година, така че да не се прави по съществуващо положение с тесни, неудобни и недостъпни перони, а всички трамвайни спирки да имат широки, удобни и достъпни перони без риск от конфликт.

Борис Бонев обяви, че предстои реконструкция на трамвайното трасе от ул. „Козлодуй“ до надлез "Надежда", тъй като оттам минават почти всички трамвайни линии в София, включително новите трамваи с марка PESA, които в момента се съсипват заради изключително тежкото състояние на релсите.

Бонев съобщи още, че най-големият приоритет на транспорта на София въобще след довършването на десетте метростанции, които са в процес на изграждане, това е да започне изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“. Булевардът за автомобилите и за велосипедистите ще бъде завършен в пълния си габарит съвсем скоро, а по средата е оставено пространство за изграждане на трамваи, каза общинският съветник.

Той посочи, че според всички проучвания на Столичната община това ще бъде най-използваната трамвайна линия в София, нещо като рингово метро - бързо скоростно, с приоритетно преминаване през кръстовищата и обслужване на над 60 000 пътници дневно. Въпреки че през годините този трамвай е заложен във всички планове на Столичната община, почти нищо не е направено, за да се подготви почвата, каза Бонев. По думите му амбицията е в средата на мандата да се направи първата копка, а до края на мандата поне един участък от ринговия трамвай на София да бъде завършен. Като този рингов трамвай освен по бул. "Тодор Каблешков", бул. "Филип Кутев" и бул. "Г.М. Димитров", ще се свързва с изоставеното трасе към кв. „Дървеница“, което също ще бъде възстановено за нов, бърз и удобен достъп към тези части на София.  
(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от София
Къде в София няма да има вода на 24 септември, вторник?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Трамвай 23 да стига отново до центъра. Доста беше удобен за работещите в центъра. Време е да продължат и трасето му от дружба до младост
21
0
 
0
 
! Отговори
Краси преди 3 седмици
До Анонимен 22А за учителката по руски език-комунистката от Самоков????
20
2
 
4
 
! Отговори
Алекс преди 3 седмици
Бонев отново неподготвен.Приоритет трябва да е метрото.Това е най-бързият и удобен транспорт в града.Където новоизградено метро се дублира със съществуващ трамвай,много ясно че трамвайната линия ще се закрие.Не сме толкова богати,че да разхождаме празни трамваи.
19
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Колко ли трябва да си глупав, че да гласуваш за това недоразумение наречено Мис Бони от Съсипи София?
18
0
 
3
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 седмици
До Анонимен 20...Трамваят по Ломско шосе го махнаха,под благовидния предлог,че наземният транспорт не трябва да дублира метрото.Обаче метрото го дублира автобус 86!Европейски недомислици в действие.
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
В София имаше километри трамвайни линии, готови. Но лека-полека ги разкараха всичките и махнаха и релсите, та помен да не остане от тях. Обяснението беше "заради метрото", но то махането започна още много преди това. Например трамвая покрай университета и по "Иван-Асен". Сега никой даже не помни, че там е минавало такова нещо и тепърва ще го правим пак приоритет. Абе...
16
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Всичко в София започва с Борис Бонев. Десетте метростанции ца проектирани, а част от тях и започнати от предишните, кмета Терзиев в първия си месец направи първа копка на готов проект. Мястото за трамвайното трасе по Каблешков е оставено при реконструкцията, а в продължението му и по Филип Кутев е заложено пак от предишните. Добре, че са Бонев и Терзиев да режат лентичките на готови проекти.
15
0
 
6
 
! Отговори
Парижанин преди 3 седмици
Трамвайният транспорт във Франция например е най-чистият и най-бързият наземен! Релсите са зелени, затревени на повечето места, безшумни са и са отделени от трафика по булевардите! Да не говорим за Парижкия Метрополитен, който е на повече от век и още през 40-те години на миналия век е бил с 14 лъча, всеки с по над 20 станции! Който не вярва, картата я има в интернет! То в София бива спрЕла работа, но чак толкова...
14
2
 
2
 
! Отговори
Doomer преди 3 седмици
Урааааа, нямам търпение абсолютен приоритет да е единственият транспорт, който предвижда разкопаване на улици, за да се пускат и ремонтират релси.
13
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Буквално най-безполезната форма на градски транспорт. Като тролей, който се нуждае от допълнителна инфраструктура и не може да ползва съществуващата. А и предвид, че вече голяма част от автобусите са на ток не виждам още повече причина за тия трамваи и съществуването им.
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Старите и мръсни трамваи No. 1 не са достъпни за майки с колички както и за възрастни хора. Движат се бързо и сградите се тресат.
11
2
 
10
 
! Отговори
Това преди 3 седмици
чудо няма ли да го разкараме! Вече не се траят простотиите му.
10
2
 
7
 
! Отговори
Наблюдател преди 3 седмици
да слезе от тротинетката и да се качи да види има ли по мръсен и мизерен транспорт някъде в Европа?А какво стана с паркингите около НДК паркираме ли там
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Заради това *** от снимката в южните квартали нямаме метро, а някакъв скоростен трамвай на който му изкачат БМВ-та на релсите...
8
2
 
6
 
! Отговори
У преди 3 седмици
И в София трамвайният транспорт е много добре развит. Дори пускат нови линии, които припокриват съществуващите, като ги наричат довеждащи до метрото, което още го няма. Като пример, трамвайна линия номер 21, напълно ненужен, като на всичкото отгоре не те довежда до Кауфланд, Дружба, летището, но до селските рейсове, което можеш да направиш и с трамвай 20. Сигурно е идея на мустакат Бонев.
7
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
на мен също много ми харесва да пътувам с трамвай, иска ми се да пуснат ретро трамвай по първата линия, която е пусната в София, метрото е удобно, но под земята, не е за мен
6
1
 
8
 
! Отговори
Поздрави от Прага преди 3 седмици
В Прага трамвайната мрежа е изключително добре развита. Не знам колко често в София се ремонтират релси, но тук поне веднъж годишно по най-натоварените участъци релсите се махат и се слагат съвсем нови. Трамвайният транспорт трябва да е довеждащ/отвеждащ за метрото. Много по-лесно се строи трамвайно трасе отколкото метро. Но трябва сериозно планиране.
5
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Всички обратни ли ги привличат трамваите? Има нещо странно в това.
4
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Евгени Минчев одобрява това!!
3
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Мис Бони винаги почва да строи незаконно с некакви велики апломби, после й казват че трябва да има проект, две-три години по-късно й казват, че проектът трябва да бъде одобрен, а още по-късно разбира, че й трябва и разрешение за строеж и акт за въвеждане в експлоатация.