От пролетта почва производство на електромобили в Ловеч

Трайчо Трайков иска данъчни облекчения за индустрията
11 окт 2011 12:00,
98
От пролетта почва производство на електромобили в Ловеч
Трайчо Трайков, министър на икономиката. Снимка: БТА

От пролетта на 2012 г. заводът на "Литекс Моторс" в Ловеч ще има базата и технологията да произведе първите серийни български електромобили.

Това заяви министърът на икономиката Трайчо Трайков при откриване на конференция на тема Електрическите превозни средства като фактор за устойчиво градско развитие".

"Европейският съюз прие стратегия за развитие на незамърсяващи превозни средства, а България за пореден път изявява желание да участва в развитието на производство на електромобили", каза Трайков.

Секторът гарантира висока добавена стойност и конкурентоспособност. Развитието и навлизането на електромобили в градовете ще осигури по-чиста и защитена околна среда, а това ще повиши и качеството на живот, посочи министърът.

"Държавата ще осигури изграждане на пътна инфраструктура до завода за производство на електромобили в Ловеч, тъй като това е проект за инвестиция "клас А", каза Трайков.

Междуведомствена работна група пък обсъжда възможните мерки за подкрепа на електроавтомобилната индустрия и използването на електромобили от гражданите.

Още по темата

Сред предлаганите стимули са облекчаване на таксите при първоначална регистрация на автомобила, възстановяване на ДДС при закупуване на електромобил, както и въвеждане на преференциален режим на движение и паркиране в населени места.

Кои от механизмите на подкрепа ще бъдат възприети, предстои да се реши в бъдеще, уточни Трайков.

Вчера министърът обяви, че зареждащи станции за този тип автомобили ще има до няколко седмици в София.

Проекти за зареждаща инфраструктура са стартирали още в Пловдив и Варна. Според министъра е възможно те да бъдат финансирани по фонд "Козлодуй".

Новият приоритет в политиката на правителството ще бъде отразен в планирания Закон за насърчаване на зелените обществени поръчки, който трябва да влезе в сила от 2014 г. с новия финансов период на ЕС.

В тази връзка Трайков обяви, че след време електромобили може да бъдат закупувани и за подновяване на автопарка на МВР.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


98
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
83
0
 
6
 
! Отговори
Станка преди 12 години
Малко "бекграунд". Имали сме български електромобил още 1967 г. Моделът се казва "Пионер-63", проектиран и изработен от инженерен колектив към НИПКИЕМ (Научно-изследователски и проекто-конструкторски институт за електро- и мотокари). Действащият образец е показан на 23-я Международен мострен панаир в Пловдив през есента на същата година. Не знам дали се пази някъде след разгрома на каростроенето в България...
82
0
 
0
 
! Отговори
бат' Бойко Б. преди 12 години
96, я не ме имитирай! Така е, като използваш стари руски ножици. Моята ми я подариха в Германия, от закалена стомана е, лята при 917 градуса и не се изтъпява.
81
0
 
3
 
! Отговори
боко преди 12 години
Точно кога ще бъде откриването на завода за електромобили,за да си наточа ножичката.
80
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Германската банка КfW има намерение да си поиска обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси Сименс, които са в движение у нас. Вестта вся паника в средите на железниците. В случай, че искането стане факт, положението с жп-транспорта у нас става катастрофално. На практика в България остават в експлоатация само съветски влакове, произведени през 70-те години на миналия век.Предвид тежкото положение на железниците изход едва ли се вижда. Твърдото решение на немската банка да си вземе мотрисите обратно хвърли в шок управляващите. Германците предприеха тази стъпка, след като БДЖ прекрати договора със застрахователя Алианц България и на негово място избра Булстрад. Този акт противоречи на договора за покупка на мотрисите и промяната в клаузата не е съгласувана с немската банка. В контракта ясно е посочено, че до пълното изплащане на Сименсите собствеността им не е на БДЖ, а на банката, която има право да си ги поиска обратно.siemens 2 300x225 Германия си взема мотрисите и БДЖ отпътува по релсите към небитиетоПроблемът е толкова сериозен, че неговото решаване се издигна на правителствено ниво. Ако това не се случи или разбирателство не бъде постигнато, българските железници ще отпътуват към последната си спирка в небитието. Мотрисите, пуснати в експлоатация през 2003 г., в момента осигуряват превоза на редица работнически влакове в района на столицата и на другите големи гари у нас.
79
1
 
4
 
! Отговори
Сиганин преди 12 години
До 93 Произвеждат! Отиди и провери в пречиствателната станция в Кубратово - цели планини.
78
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
А в София кога ще произведете нещо?
77
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
КУПУВАМ!!!
76
3
 
16
 
! Отговори
Def преди 12 години
Както казваше един приятел: "Жалко че тези , които знаят най-добре как да се оправи България работят таксиметрови шофьори или сервитьорки"...Иначе браво на Гришата / само мачове да не купува/, евала за завода.
75
4
 
7
 
! Отговори
Рас...Путин... преди 12 години
Коментатори - СКАПАНЯЦИ! Това е извода за долните коментатори. . . Понякога, ***, не е лошо да се казва и по малко истина, така лъжата и манипулациите минават по-лесно. Но къде толкова акъл? Браво, Трайков!!!
74
10
 
7
 
! Отговори
До 69 преди 12 години
Абе нали ГЕРБ сте на власт, всички го усещаме!!! Цените вървят ли вървят нагоре, потребителските кошници са все по-празни, безработните все пове, селата и градовете все по-безлюдни. Изгонихте ни децата в чужбина, всеки пети българин е без работа. А след изборите готвите и непопулярни мерки.
73
6
 
7
 
! Отговори
Финансист преди 12 години
Трайчо, що не вземе да се замисли колко от фирмите малък и среден бизнес са пред фалит. Колко от тях имат отказан доспъп до финансиране? Колко от техните европроекти са не са били реализирани поради липса на достъп до финансиране?! Ако не знае цифрите - 36 % от фирмите са с отказан кредит тази година, всеки трети проект е пропаднал заради липса на финансиране.
72
3
 
20
 
! Отговори
ай стига бе! преди 12 години
каквото и да се случи пак ще го оплюете бе!невероятна храчка сте събрали.за мен тази новина е ДОБРО! за вас е ЗЛО!аз ли съм луд бе?
71
1
 
9
 
! Отговори
работещ преди 12 години
72, по принцип си напълно прав, НО, смяташ ли, че китайско-българското съдружие на Гриша Ганчев ще произведе такива електромобили (и толкова на брой), че да насити българския пазар. А ако това се случи (което, аз лично не вярвам, ако правилно съм разбрал, че ортаклъкът е с Китай) и си представим, че заводът даже залее Европа с електромобили, за които европейците се избиват, освен за китайците и Гриша Ганчевите (с вече построената от държавата инфраструктура), за някой друг ще има ли полза.
70
4
 
7
 
! Отговори
работещ преди 12 години
81, най-изцяло български ще бъдат, с китайски "проект" (краден от кой знае къде), "части, детайли, изпълнение" на възли и агрегати, и българска сглобка като слънце. Тичай, да не се свършат.
69
3
 
8
 
! Отговори
работещ преди 12 години
Всичко много хубаво, ама, откъде накъде държавата, с парите на данъкоплатците, нашите пари, ще изгражда инфраструктура - пътни връзки, пътища, пътни съоръжения и пр. за ЧАСТЕН завод на Гриша Ганчевата мафия, защото проектътза инвестиция за електромобили там (който даже не се знае дали, кога и как ще се реализира) бил "клас А"? Откъде накъде? Вместо, точно обратното, частната фирма, ангажирана с проекта, да подпомогне общинската инфраструктура, която ще ползва за транспорт на продукцията си.
68
0
 
0
 
! Отговори
gft преди 12 години
изцяло български ли ще бъдат?т.е проект, части/детайли, изпълнение и тн?
67
0
 
2
 
! Отговори
до Ivan Grozni преди 12 години
Направи ти нещо бе катър мазен.
66
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Преди да се хвърлим в грандиозни проекти зад които съвсем неприкрито стоят мутри и изобщо посредствени от към интелект хора, да вземем пак да мотивираме хората да произвеждат домати и краставици, че си ги внасяме от години. Поне в земеделието имахме традиции и доста добро производство. Пък като научим простите неща, то тогава ръководителите ни да ни поведат към високите технологии.
65
0
 
3
 
! Отговори
Питане преди 12 години
Нали миналата година оповестихте, че Стара Загора ще произвежда ангрлийски електромобили ? Два завода ли смятате да строите ?
64
0
 
0
 
! Отговори
Иван преди 12 години
до 62 : То е като при яденето - има хора и за черния хайвер има и за салам камчия - не се притеснявай !