От пролетта почва производство на електромобили в Ловеч

Трайчо Трайков иска данъчни облекчения за индустрията
11 окт 2011 12:00,
98
От пролетта почва производство на електромобили в Ловеч
Трайчо Трайков, министър на икономиката. Снимка: БТА

От пролетта на 2012 г. заводът на "Литекс Моторс" в Ловеч ще има базата и технологията да произведе първите серийни български електромобили.

Това заяви министърът на икономиката Трайчо Трайков при откриване на конференция на тема Електрическите превозни средства като фактор за устойчиво градско развитие".

"Европейският съюз прие стратегия за развитие на незамърсяващи превозни средства, а България за пореден път изявява желание да участва в развитието на производство на електромобили", каза Трайков.

Секторът гарантира висока добавена стойност и конкурентоспособност. Развитието и навлизането на електромобили в градовете ще осигури по-чиста и защитена околна среда, а това ще повиши и качеството на живот, посочи министърът.

"Държавата ще осигури изграждане на пътна инфраструктура до завода за производство на електромобили в Ловеч, тъй като това е проект за инвестиция "клас А", каза Трайков.

Междуведомствена работна група пък обсъжда възможните мерки за подкрепа на електроавтомобилната индустрия и използването на електромобили от гражданите.

Още по темата

Сред предлаганите стимули са облекчаване на таксите при първоначална регистрация на автомобила, възстановяване на ДДС при закупуване на електромобил, както и въвеждане на преференциален режим на движение и паркиране в населени места.

Кои от механизмите на подкрепа ще бъдат възприети, предстои да се реши в бъдеще, уточни Трайков.

Вчера министърът обяви, че зареждащи станции за този тип автомобили ще има до няколко седмици в София.

Проекти за зареждаща инфраструктура са стартирали още в Пловдив и Варна. Според министъра е възможно те да бъдат финансирани по фонд "Козлодуй".

Новият приоритет в политиката на правителството ще бъде отразен в планирания Закон за насърчаване на зелените обществени поръчки, който трябва да влезе в сила от 2014 г. с новия финансов период на ЕС.

В тази връзка Трайков обяви, че след време електромобили може да бъдат закупувани и за подновяване на автопарка на МВР.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


98
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
5
 
! Отговори
27 преди 12 години
До 40 Абсолютно съм съгласен с ПОЧТИ ВСИЧКО написано от теб, бих добавил повишена надеждност на изделието в резултат на по-малкия брой части. Напоследък и напредъка в новите технологии за акумулиране на ел енергия са доста обнадеждаващи. .... Държавата стимулира производството на енергия от алтернативни източници, това прави ли цената и по-ниска? Според мен - не! Те затова и казвам, че в случая това ще се окаже поредната далавера за поредната групировка. :(
42
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Явно племенникът на Нора Ананиева добре се разбира с пазвантина на Тодор Живков - никой не го е еня, че мръсните пари неусетно се изпраха в легален бизнес...
41
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Време е студентите ни да покажат на какво са способни :)
40
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Китайците са се доказали! Където стъпят фалират западното производство! Не е лошо ние да сме хората на китайците в Европа! Няма нужда да мислим как ще продават колите! Китайците отдавна са си направили добре сметката!
39
8
 
5
 
! Отговори
Ха-Ха-Ха-Ха-Ха преди 12 години
Абе, ние пътища нямаме като хората, почнахме за електромобили да мислим и произвеждаме, що за идиотщина?!?!?!?!?
38
1
 
5
 
! Отговори
36 преди 12 години
Лъжеш,цената на парижките коли под наем струва 15 евро на месец и 2,50 за 250км.Цената на едномесечна карта за метрото 2 зона е 56 евро а 4,5 120 евро.Този проект е на Болоре,приятаеля на сарко,така че няма начина да е губещ.
37
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Браво браво ,да не е само някоя далавера да се произведът 100 броя доде се обере някоя програма и да се спре. Аз с две ръце я подкрепям идеята ,а дори и с $ :)
36
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
27, серийно производство на електромобили има едва от няколко години! Естествено е, че все още са скъпи! С увеличаване на серийното производство ще паднат и цените. Теоритично цената на един електромобил би трябвало да падне доста под тази на колите с ДВГ, защото в електромобилите има много по малко части и са много по елемтарни като конструкция!Колкото повече държавни стимули има за електромобилите толкова по бързо ще може да се достигне обема при който цените за производство ще паднат!
35
1
 
10
 
! Отговори
ник преди 12 години
Според мен появят ли се първите колонки за зареждане на електромобили в градовете, бакшишите масово ще минат на електрички. И това ще е преломният момент. Само гледайте.
34
1
 
7
 
! Отговори
в електрическата мре преди 12 години
Пожарникарю, не мога да ти подаря електромобил - много е скъп. Но ще ти подаря стол, който се включва в електрическата мрежа!
33
0
 
7
 
! Отговори
TATO преди 12 години
Супер идея,най после и ние да започнем да мислим за индустрия.Колко струват тия автомобили?
32
3
 
5
 
! Отговори
Правилно! преди 12 години
Как се казва автомобила на пожарникаря? Правилно! Електрически тиквомобил!
31
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ами разбиха заводите за кари, които лесно можеха да се пренастоят за производство на електромобили, но това не е най-голямата болка, проблема е, че с закриването им се разпиля най важното - хората дето можеха да ги направят.
30
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Истината за градовете е системата която ще въведат в Париж. Аутолиб ще представлява автоматична система за наемане на електромобили. По телефона си може да проверите къде се намира най-близката паркирана до вас електрическа кола и да я наемете за определено време. Така с много по малко коли, места за паркиране и замърсяване на въздуха може да се постигне мобилност близка до тази на личния автомобил.Цената на Аутолиб ще бъде не много по скъпа от ползването на метро!
29
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
От 15Но пък пробвахме се да правим "Роувър", пробваме да правим "Форд", сега пробваме и с китайски бензинов автомобил - защо да не пробваме и с електромобили? Много страни пробват в тази посока. Лично аз мисля, че този проект ще последва съдбата и на предишните такива. Далавера е, не бизнес.
28
1
 
7
 
! Отговори
асфалт преди 12 години
Пожарникарят: До 3000-та година ще асфалтирам всички електромобили!
27
0
 
0
 
! Отговори
. преди 12 години
До 27 : е уж батериите им са скъпи,затова и са такива цените....
26
0
 
12
 
! Отговори
Хектор преди 12 години
Мечтая си за такава кола,харчи 1.22лв, на 100 км,има 2 багажника,тежи 500 кг,няма филтри,масла,ремъци,картери,климатика е електрически,не пуши,тиха е и много искам някой гъзар със джип или наточена "кола" да го смачкам на пътя.Ускорението е смазващо в сравнение със ДВГ.
25
0
 
8
 
! Отговори
истината преди 12 години
МНОГО ДОБРА НОВИНА
24
3
 
0
 
! Отговори
15 преди 12 години
До 23Не ме четеш правилно. Не съм казал, че електроавтомобилът е неефективен, а, че производството му тук би било неефективно . Между другото , след като е толкова ефективен, да не би акумулаторите му да са скъпи или станциите за зареждане, че все още не са се наложили на пазара?:)))))))) Първият скоростен рекорд за такъв автомобил е от преди стотина години и все още нямаме достатъчно добра и евтина технология, че да станат масови. Погледни колко струват!:)