Мощните коли – блян за слезлите току-що от "У"-тата

Законодателят планира 50% от часовете по кормуване да са на тъмно
Обновена: 21 мар 2016 07:40 | 21 мар 2016 07:00,
80
Мощните коли – блян за слезлите току-що от "У"-тата
Снимка: Reuters

Новите шофьори да нямат право да карат мощни коли. Такава промяна в Закона за движение по пътищата обмислят депутатите. Идеята е ограничението да важи през първите 12 месеца след вземане на шофьорска книжка. Мярката цели да намали пътните инциденти.

Статистиката сочи, че около 10% от катастрофите са причинени от водачи с до три години опит. Промените предвиждат още колите на новаците зад волана да бъдат обозначавани със стикер "Млад шофьор".

Още по темата

Сред новите мерки е също 50% от кормуването да се извършва нощем. В момента няма условие курсистите да се обучават след залез слънце.

Сред по-драстичните предложения е и забрана за новаците на пътя да шофират след полунощ. Някои от народните представители пък са категорични, че част от кормуването трябва да бъде на магистрала, пише "Монитор".

В края на февруари депутатите приеха на първо четене по-нисък праг на допустимото количество алкохол в кръвта. Така на новаците с концентрация на алкохол между 0,2 и 0,7 промила ще се отнема шофьорската книжка за 6 месеца. Освен това нарушителите ще бъдат глобявани с до 500 лв.

Ако дрегерът отчете между 0,7 и 1,2 санкциите скачат двойно. Променят се и глобите за превишаване на разрешената максимална скорост с над 30 км/ч. Санкциите ще бъдат увеличени двойно, но при заплащане на глобата в 14-дневен срок, тя ще е в размер на 50 на сто.

Въвежда се строго наказание и за шофиране в насрещното - глоба до 3000 лв и затвор до 6 месеца.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


80
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
10
 
0
 
! Отговори
320д преди 8 години
колата ми е нещо такова черна i229.photobucket/albums/ee142/fasalnaeem/Bmw%20Exhaust/IMG_01491.jpg но само дето джантите са 1 цол по малки но пак с по висок профил на гумите заради многото дупки...и задните стъкла са ми на 100% затъмнени и имам би ксенон
12
0
 
24
 
! Отговори
Марин преди 8 години
Те карат без книжки вие за мощни коли говорите. Затвор трябва тука.
11
25
 
4
 
! Отговори
И кво преди 8 години
До ДааИ кво...аз карам 320d фейслифт...4врата с 17ки джанти оня ден ги турих с летните пирели петолъчки боядисани в черно...затъмнени задни джамове на 100%...автоматик с кожен салон...тцтц..ти кво караш корса 2012г. без задни ел стъкла с 14ки джанти 1.2 16v с гууми марка ТИГАР ахахаха АХАХАХАХАХА и си дал 10 бона ...аз мойта за 5500 ми излезна от КАТ и на 6200 от майстора напълмно обслужена с ревизиран КЛИМАТРОНИК МОМЧЕ!!!!! КЛИМАТРОНИК!!!
10
6
 
9
 
! Отговори
Даа преди 8 години
БМВ 320d, супер мощната кола от 2000г!
9
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А защо не запишат в закона и наказания за тези, които ограничават скоростта много под безопасната скорост за пътя? Всички експерти по света знаят, че такова ограничение увеличава броя на катастрофите на такъв път, което е лесно обяснимо, ако човек има поне малко ум в главата си.
8
3
 
18
 
! Отговори
САШКО преди 8 години
"Статистиката сочи, че около 10% от катастрофите са причинени от водачи с до три години опит."Само на мен ли ми прави впечатление, че новите законите нищо няма да променят ?А останалите 90% .Трябват повече светофари, камери, подлези, ремонт на пътя -пълно е с дупки .Трябва повече безплатни паркоместа, закон да се спира с малка кола безплатно в градската част. Стимулиране на закупуване на малки коли (къси)-без данък път .
7
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Забравя се, че наказанията трябва освен да наказват, трябва и да превъзпитават нарушителите. Какво превъзпитание има, когато всеки наказан вижда милиони ненаказани нарушители около себе си и си задава простия въпрос - защо КАТ мен ме наказа за шофиране с над 30 км/час над разрешената скорост на напълно безопасен за тази скорост път, а милиони много по-опасни нарушения не ги наказва?
6
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Статистиката на КАТ сочела.... Всички шофьори знаят, че в статистиката на КАТ няма почти нищо вярно, което е следствие на факта, че КАТ в България не работи и трябва да се закрие, за да намалеят катастрофите и загиналите.
5
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всичките тези нови ограничения и санкции записани в закона, са насочени против някакви следствия, а не против причините за нарушенията и катастрофите.
4
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Един умен човек е казал: Ефективността от наказанията се измерва не с размера им, а с неизбежността от тяхното налагане. Само дето май в парламента ни умни хора няма.
3
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Странно! И досега в закона бяха записани прекомерни строги санкции и ограничения, а сега ги увеличават! На всеки шофьор отдавна му е ясно, че независиомо какво пише в закона, всеки в България може да не го спазва, защото няма кой да приложи закона. КАТ санкционира при едно нарушение на всеки 50 или 100 ХИЛЯДИ нарушения, т..е. КАТ нищо не прави. При всяко увеличаване на санкциите в закона, КАТ работи по-малко, но ни рекетира повече, т.е. от това печеелят само корумпетата от КАТ.
2
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Катаджийско мислене в дейстие. Затова ще се увеличават катастрофите - докато всички слушате лъжите на КАТ и в закона се записват все по-безмислено високи наказания, за да може КАТ да ни рекетират по-успешно. Съвсем друго нещо трябва в България - КАТ най-накрая да спре да спи и да започне да изпълнява задълженията си, както са записани в закона, което значи, КАТ да не прави "акции", а да заработи. Какво от това, че има оюе по-високи наказания записани в закона, след като сега КАТ не ги налага?
1
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Отново се прави всичко възможно за да се увеличат нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите и всичко това под лъжливяит предлог за увеличаване на безопасността на движението. В нормалните държави отдавна са разбрали, че такива свръхстроги наказания, каквито има в България не спират нарушителите. Затова в нормалните държави правят нещо друго - опитват се при всяко нарушения неизбежно да следва наказание. Само увереността, че неизбежно ще бъдат наказани спира нарушителите.