Жп линиите край Хитрино са от Руско-турската война

Влакът факла навлязъл като стрела на гарата в Хитрино
Обновена: 11 дек 2016 08:56 | 11 дек 2016 08:51, Камелия Цветанова
149
Жп линиите край Хитрино са от Руско-турската война
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Най-вероятно прчините за катастрофата край Хитрино се коренят в това, че жп линията е строена много отдавна, по време на Руска-турската война. Не знаем какви грижи са полагани за нея, кога е ремонтирана, каза бившият следовател Георги Илиев пред bTV.

Още по темата

Илиев е бил Началник отдел за разследване на аварии, катастрофи и пожари в Националната следствена служба.

Разследвал е взрива край Петолъчката, инцидентът в Охридското езеро, катастрофата на автобуса в река Лим, трагедията в дискотека "Индиго" и атентата в Сарафово.

Като втора причина за инцидента в Хитрино Илиев той посочи размитата отговорност в министерството на транспорта.

"Към настоящия момент контролните органи, които проверяват изправността на жп структурата са към Министерството на транспорта. Оставям гражданите сами да преценят дали това е правилно", коментира Илиев.

"За да се установи дали причината за инцидента е техническа, трябва да се проследи пътя на композицията от началната гара до Хитрино, да се види с каква скорост е следвало да се движи тя, на какъв семафор е влезнала в гарата, дали участъкът е прав или има завой", поясни Илиев.

"Всеки инцидент е можело да бъде предотвратен. Сега това е задачата на разследващото звено на Министерството на транспорта, което ще установи причините за тази авария", каза още той.

Главният разследващ на "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Бисер Минчев обясни, че има информация за превишена скорост на влаковата композиция в Хитрино.

По думите му тази информация е дошла от негови колеги, които са били на работа в този момент в Хитрино.

"Те казват, че е била висока при влизане в гарата", допълни Минчев.

"Вчера беше свалена информацията от архивиращото устройството и на двата локомотива, тя ще се разшифрова и тогава ще знаем колко точно е била скоростта на композицията", каза той.

"Влакът трябва да се движи с до 40 км/ч, но не мога да предполагам колко е била", поясни Минчев и заяви, че се работи по множество версии, като не се изключва и тази за скъсване на вагоните.

"Има скъсване между пети и шести вагон, дали е преди или след дерайлирането – това също е една от хипотезите", допълни Минчев.

Предстои разследващите органи да разшифроват информацията от т.нар. черни кутии на локомотивите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
АБЕ Минчев си е Минчев.Добре, че е "бивш"
13
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Започва постепенна и организирана обработка на общественото мнение чрез т.н. "национални" медии - държавни и частни в посока "превишена скорост". Явно фирмата не е на кого да е, най-вероятно е реална собственост на близки до властите преди и след 10.11.89 г. управляващи. Те ще я защитят, а фирмата няма да търси вина в релсовия път - собственост на държавата - и ще останат горките машинисти да оберат парсата. Освен ако не са няккави ЖП джигити!!!
12
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ТОЗИ ЧИНОВНИК ЩЕ Е ПОЛУГРАМОТНА КАЛИНКА ОТ ГЕРБ.ТОВА, ЧЕ ТОЙ НЕ ЗНАЕ ИСТОРИЯТА НА ЖЕЛЕЗНИЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ, КОГА И КАК СА ОБНОВЯВАНИ И МОДЕРНИЗИРАНИ, НЕ ЗНАЧИ ЧЕ ТОВА НЕ СЕ СЛУЧИЛО.
11
8
 
0
 
! Отговори
plamen преди 7 години
До Анонименne e gorql . gorql e sled tova
10
3
 
45
 
! Отговори
петолъчка преди 7 години
В Пловдив "обуха" клошаря за складовете! В Хитрино ще е машиниста! Удобни на мутрите обвиняеми!
9
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
От вчера се лансират версии за превишена скорост. Първо 110, после 70...Необичайно активизиране на ***...А кой е този румънски собственик и защо на цистерните пише името на голяма рафинерия край Бургас?
8
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
глупости от следователя Илиев!
7
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
...и един мармот завиваше шоколада в станиол.а предният ден имаше магнитна буря, явно някоя искра е Фръкнала и е запалила влака.
6
15
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ама как така не са от соца ?! Нали преди него нищо е нямало ?!
5
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Е, с тази статия вече може да се кандидатстава за най-*** вест ! Вярно е , че първата жп линия в България е лимията Варна-Русе , но че от тогава не са сменяни релсите , ....
4
3
 
23
 
! Отговори
Танте преди 7 години
А у Харманли дали имат течен шоколад?Това е по важно!Ах че не хванете по една сопа голяма и да разчистите всичко което ви лъже и замазва очите!
3
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тя цялата ни жп линия в цялата държава са от рускотурската воина основно плачат за подмяна каква трагедия господ знае
2
2
 
60
 
! Отговори
не е за смЕх преди 7 години
Такова твърдение може да бъде дадено само от пълен ***.т и тиражирано от такива искате да кажете ,че релсите не са сменявани над сто години ли или не е имало поддръжка.За такива новини някой трябва да бъде привикан в прокуратурата не може да се ръсят и тиражират глупости непрекъснато.
1
15
 
4
 
! Отговори
Nadia Nikolova преди 7 години
Сега ли го разбрахте това?