КАТ със секира за джигитите. Готви тежки глоби!

Драстично завишаване на санкциите, обещава Московски
Обновена: 22 ное 2017 08:42 | 22 ное 2017 08:37, Петя Славова
93
КАТ със секира за джигитите. Готви тежки глоби!
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Жестока секира очаква нарушителите на правилата за движение по пътищата. В момента се обдъжда драстично завишаване на санкциите за джигитите, стана ясно от коментар на транспортния министър Ивайло Московски.

"Всички институции полагат и към момента и предстои да се положат допълнителни усилия, за да се преборим със смъртта по пътищата. Всички системи за безопасност, които притежава едно превозно средство, не биха били достатъчни, ако водачът, който го управлява няма в поведението си инстинкт за самосъхранение", коментира пред bTV Московски, коментирайки спешната среща в неделя, свикана от премиера Бойко Борисов заради катастрофите с много жертви край Микре.

"Участъкът край Микре е много опасен и когато се приемат рискови изпреварвания, се случват такива неща. Дори аз съм пострадал в катастрофа точно там. Ударът беше сериозен, колите се движеха с 80/90 и една кола реши да изпреварва колона, но не успя и ни удари челно.

Водачът й бе с два счупени крака. Аз бях със 4 счупвания на ръката. Всички бяхме потрошени", призна Московски.

"Имаме огромен призив към всички водачи на моторни превозни средства максимално да спазват правилата и да мислят за живота на хората на пътя. Ние губим толкова много хора всеки божи ден от такива катастрофи, че не ни трябват природни катаклизми. Губим и много млади хора, на които им предстои да получат много от живота", каза още той.

"Както вече казахме, ще искаме автобусите да имат видеорегистратори. Ще задължим превозните средства, които нямат фабрични колани, да се оборудват с такива. Решихме да ограничим годините на превозните средства, които извършват обществен превоз. Ще бъдат преразгледани много от наказанията за превишена скорост - мислим на момента вече да се свалят номерата на аботмобилите", добави министърът. Той заяви, че не знае защо родните водачи спазват правилата за движение по пътищата в чужбина, а тук забравят за всички закони и забрани. "Може би там санкциите са по-сурови, явно и тук трябва да са", призна министърът.

Междувременно стана ясно, че България е на първо място по загинали на пътя на глава от населението в ЕС. На 1 млн. жители на страната ни през 2016 година се падат 99 жертви на пътни произшествия – почти двойно повече от средното за ЕС, показват данни на Евростат, които се оповестяват на фона на поредицата от тежки катастрофи през последните дни,  които само в Ловешко взеха над 10 жертви.

Веднага след нас в черната статистика за най-смъртоносните пътища е Румъния с 97 загинали в катастрофи на милион жители, а доста по-назад остават Латвия и Полша (по 80), Гърция (75) и Хърватия (73). Най-безопасни са пътищата в Швеция с едва 27 жертви на милион жители, Великобритания (28) и Холандия (32).

Още по темата

Като общ брой на загиналите в катастрофи Франция е на първо място през 2016 година с почти 3500 жертви. Близки са и данните за Италия, Германия и Полша – все големи държави с огромна пътна мрежа. На този фон 7-милионна България отчита над 700 починали след инциденти на пътя. От Евростат посочват, че общо за ЕС се наблюдава устойчива тенденция катастрофите и жертвите в тях да намаляват. Отличници са Португалия, Латвия, Литва, Испания, Гърция и Словения, които за 20 години са намалили жертвите на пътя с две трети.

Данните на статистиката са от 1991 г. насам, като през тази година у нас на пътя са загинали 1114 души.  Най-тежка е 1994 година с почти 1400 жертви на катастрофи.  За по-дълго под 1000 загинали нашата страна пада едва след 2002 година, а рязък спад има от 2010 година с исторически минимум от 601 загинали през 2012 година и 2013 година.

От тогава насам войната по пътищата у нас се развихря отново. Така и по показателя загинали в катастрофи на милион души преди няколко години България е над средното, но не и на печалното първо място. Към 2017 г. обаче ред държави са направили по-безопасни пътищата си, докато в България, по всичко личи,  все още всяко пътуване крие ненужно голям риск.

Според данните на КАТ само в девет пътни участъци за първите девет месеца на 2016 година са станали над 1000 катастрофи. В тях са загинали 40 души, а над 100 са ранените. Причините са от една страна опасен път със завои, висок трафик, струпване на пътни възли в комбинация с висока скорост и неправилно изпреварване, пише "Монитор".

Само 8% от жертвите на пътя в ЕС са загинали на магистрали. 37% са в градовете, а 55% по селските пътища. 46% от жертвите са изгубили живота си в коли, 21% - като пешеходци, 14% са мотористи, 8% са велосипедистите. Европейската комисия отбелязва, че на всеки убит на пътя, се падат много повече сериозно пострадали със сериозни последствия за здравето.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
1
 
17
 
! Отговори
тцтцтц преди 6 години
Изключително дразнещо е да чуеш от управляващ, че собствената си некомпетентност да прилага закона, оправдава с нежеланието на някои да го спазват...като вдигате глобите, се постарайте да си ги събирате.
9
2
 
38
 
! Отговори
Народната милиция преди 6 години
Превантивен ефект има не размерът на наказанието, а неговата неизбежност. Това е очевидно.И второ, да се преразгледат безсмислените ограничения на скоростта поставени из цялата страна, вероятно с единствената цел на тези места да се организират пунктове за интервюта, които започват с въпроса "К'во ше пра'им ся?".
8
1
 
23
 
! Отговори
Елемаг преди 6 години
номер 6 има и друго.Навсякъде по света, бил съм и в Америка,бензинджийниците са строго навътре (поне на 200-300) метра от пътя.И тези знаци заради бензинджийница да се ограничава скоростта ги няма там.Само в България мутрата и олигарха купуват място до самата бензинджийница и подкупения архитект на трасето му дава до пътя!!И после 50 знака по Хемус за намаляне само от бензинджйници!! Е да, Архитекта на трасето пък трябва да се отчете на депутата.Нали неговата фирма строи!!Свински черва!!
7
0
 
5
 
! Отговори
някой знае ли. преди 6 години
За колко години без нарушения се взима златен(жълт) талон.
6
2
 
4
 
! Отговори
Смотаняци преди 6 години
За такива драстични нарушения, трябват не само драстични наказания, но и изпълнение, само че те са некомпетентни и страхливи да го направят...
5
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Първо да оправят поставените знаци.Не може на 1-2 км. да се слагат ограничения за скоростта защото имало отбивка.Както на магистралата не се ограничава скоростта така и по първокласните пътища.Бавно движещите се МПС на отбивките да пропускат колоната след тях.
4
2
 
28
 
! Отговори
Смотан льольо си... преди 6 години
A бе льольо, вдигнете събираемостта, точно тия дето карат като умопобъркани са с десетки актове...как събирате глобите от чужденците ? Защо не се конфискуват автомобилите на шофьорите без книжка ?!
3
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е важно колко е глобата, а е важно дали се наказва всеки! Като отидеш по малките населени места всички карат пияни и никой не ги проверява. И най дразнещото е, че каквото и да стане все скороста им е виновна - накога причината не е дупка, липса на маркировка, неправилно изпълнен път!
2
6
 
19
 
! Отговори
Елемаг преди 6 години
Какво ви казах ония дни, колеги?В безсилието си ще приемат простотии,които ще пречат на нас нормалните.Това е.А защо е имало колона от коли и защо хората се нервят и грешат при изпреварване,няма да го търсим като причина!!!ФАРОВЕТЕ ще ни оправят!!!ГЕРБ главния виновник за войната по пътищата с нищоправенето си по въпроса!!
1
6
 
22
 
! Отговори
Констатация преди 6 години
Е и? То като няма събираемост...Не глоби да вдигат, глави трябва да падат. Като го хванеш за по-кофти нарушение, принудително паркиране/конфискация на возилото, а джигита на топло и готово.А *** така много хора ще гризнат дървото, пък те са наши хора....