Година по-късно: Скорост довела до ада в Хитрино

Експертизите са категорични: Вината е на машинистите!
18 дек 2017 09:30,
15


След експертния анализ на проф. Ненчо Ненов в студиото на "България сутрин" се стигна до заключението, че двойно по-високата скорост е първопричината за голямата железопътна катастрофа в гара "Хитрино" миналата година.

"Въпреки многото на брой експертизи, за мен нещата бяха ясни още в първата седмица на произшествието след направената експертиза на скоростомерните инсталации на двата локомотива", посочи преподавателят от Техническия университет в София.

Още по темата

По думите му, има категорично двойно потвърждение за това, че скоростта в стрелка 1 при влизане в гарата е била 80 км/ч. След което се установява, че на следващата стрелка - номер 5, скоростта пада на 78 км/ч.

"Фигура 11 на стр. 23 от окончателния доклад на звеното за разследване на железопътни произшествия показва, че на около 1110 метра преди входния сигнал се намира предупредителният такъв на гарата, че се влиза в отклонение от трети коловоз", добави още гостът на Bulgaria ON AIR.

Това доказва, че е извършено нарушение, което навежда на мисълта, че вината носят машинистите на двата локомотива.

Вчера Хитрино почете годишнина от голямата железопътна катастрофа през декември 2016 г.

Повече от 500 души се включиха в курбан, отслужен по християнски и мюсюлмански обичай от Негово Високопреосвещенство Варненския и Великопреславски митрополит Йоан и от районния мюфтия Месут Мехмед.

Данни от окончателния доклад на звеното за разследване на железопътни произшествия към Министерството на транспорта показват сериозни нарушения, които са допуснати от машинистите - скъсани пломби на устройствата за бдителност, липса на квалификация за управление на английски локомотив, необясними пикове и спадове на скоростта на двехилядитонната композиция.

"С разпломбирани устройства могат само да се приберат локомотивите в депото и то при особен режим. В останалите случаи е недопостимо това да се случва", категоричен беше проф. Ненов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Имали застраховка в Булстрад ... но тя има покритие 0,5 милиона лева, за сравнение при Гражданската отговорност лимитите за 1 пострадало лице са до 1 милион лева. Т.е. Булмаркет извържват превоз на опасни товари със застраховка ПО-МАЛКА от застраховката на всеки автомобилен шофьор?! Далаверинг?
14
0
 
8
 
! Отговори
Какво излезе преди 6 години
Английски локомотив, румънски вагони, които нямат право да излизат от Румъния, застраховка- никой не знае дали има. Накрая- ние плащаме с данъците, никой няма да върне убитите и ГЕРБ замазаха всичко това...
13
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"...Данни от окончателния доклад на звеното ... към МТ показват сериозни нарушения, които са допуснати от машинистите - скъсани пломби на устройствата за бдителност, липса на квалификация за управление на английски локомотив, необясними пикове и спадове на скоростта на 2000-тонната композиция..."---Ако горното е вярно и това са заключенията на баш експертите, нямам думи! Квалификацията и пломбите отвсякъде са си задължение на работодателя, а служителите трябва да докладват за нередности.
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Истината винаги е някъде по средата но в случая-ЛЪЖЕТЕ !
11
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
хйк
10
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Гологлави пожарникари гасяха ,, опасните " цистерни , министри и по - главни министри запечатиха ХИТРИНО и започна едно чистене на причини , чистене и лъскане ! Както в БИСЕР , АСПАРУХОВО , МИЗИЯ ...... причина за катастрофата е ........ ПРАВИТЕЛСТВОТО !
9
0
 
10
 
! Отговори
слава на партията преди 6 години
И по партиино време беше така: нямаше виновен другар или директор!
8
0
 
11
 
! Отговори
... преди 6 години
Епа то беше "ПРЕДЕЛНО", "ЯСНО", че машинистите са виновни! Това фирмата правила ремонт на релсите която само между другото принадлежи на прасчо, това, че фирмата собственик на композицията веднага след взрива се оказа разбираш ли едва ли не пред реален фалит за това пак нищо не се споменава! Като цяло обаче едно е ясно е "ясно" машинистите са виновни! От и преди това и от тук нататък съд прокуратура и прочие паплачи не се интересуват от друго! То изатова има "леко" недоверие в народа ама ...
7
0
 
17
 
! Отговори
Хм преди 6 години
Естествено,нищо не се споменава за отговорността на фирмата!А всички тия нарушения най-често са със знание или по-скоро по заповед на собствениците.И ние работим при "честни частници",знаем как стават нещата!
6
0
 
25
 
! Отговори
Бобчо преди 6 години
Прекалено удобно е да се твърди, че видиш ли машинистите слезли от кон и се качили на железния кон, та пломби, та английски локомотиви... Само да не се спомене името на фирмата, защото техния влак се взриви, а сега държавата плаща да се строят къщи на нещастните хора и да се възстанови инфраструктурата.
5
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
а кога е напишат колко е била допустимата скорост в отсечката.........току-що ремонтирана от фирма на Пеевсски?
4
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Интересно, че нито веднъж не е спомената фирмата Булмаркет, чиито състав се взриви! Също така се избягва да се пише за това колко (не) е платила и как са източени сметките й след инцидента, за да не плати!
3
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
а фирмата, че е на цеко минев с поставено лице офшорка никой нищо не каза... кога ще се потърси отговорност на истински виновните, машинистите го отнасят вместо цеко
2
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Машинист-джигит хаха, как звучи само... или джигинист...
1
0
 
25
 
! Отговори
Момо преди 6 години
А къде са застрахователите в този случай?