Шофьорът на автобуса-ковчег в шок: Нямаше време за реакция!

Кран не спрял, а можел да помогне, за да бъдат извадени хората
Обновена: 13 апр 2018 19:54 | 13 апр 2018 19:45, Веселина Йорданова
146
Шофьорът на автобуса-ковчег в шок: Нямаше време за реакция!
Снимка: БТА

Веселин Георгиев , шофьорът на автобуса, катастрофирал днес на АМ "Тракия", заяви, че е в шок след тежкия пътен инцидент.

Още по темата
"Карах си нормално, 95 км/ч отчиташе километражът, на прав участък", разказа Георгиев пред bTV.

В огледалото той вижда, че кола започва да го изпреварва, изчаква я да мине и в този момент се чува страшен удар. "Автобусът се вдига на дясната си страна и се преобръщаме в канавката. Нямаше време за никаква реакция, автобусът беше вече вдигнат", каза още той.

Георгиев е на работа след почивни дни.

"Тръгнах отпочинал, колегата слезе на Сливен, аз продължих за София. На Стара Загора дадох на пътниците 20 минути почивка. Бях с 46 човека вътре, на магистралата всичко беше нормално. Пътят беше много спокоен, права отсечка", допълни той.

Георгиев разказва и пред Нова телевизия, че след като автобусът се преобърнал, е минал кран, който е можело да помогне, за да бъдат извадени хората, но не е спрял.

В шок била и водачката на колата, която се удари в автобуса. "Плачеше и казваше "аз съм виновна, аз ви ударих". Младо момиче, не знам, няма драскотина. Тръгнала да ме изпреварва, чула шум в предна лява гума и се обърнала да намали касетофона, за да чуе шума. В този момент се удря в автобуса. Това каза пред мен и още двама полицаи", разказа шофьорът.

Междувременно министърът на здравеопазването Кирил Ананиев посети УМБАЛ "Света Анна" - София, където са настанени най-голям брой от пострадалите при тежката катастрофа.

Шестима души загинаха при инцидента при Вакарел. Двадесет и един са пострадалите, които са транспортирани от екипите на Бърза помощ в УМБАЛ "Св. Анна"- София, УМБАЛСМ "Пирогов", ВМА, "Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда", УМБАЛ "Царица Йоанна - ИСУЛ" и УМБАЛ "Софиямед". По информация на лечебните заведения трима пострадали са откарани с частен транспорт до болница "Токуда" и до УМБАЛСМ "Пирогов", съобщиха от здравното министерство.

В УМБАЛ "Св. Анна" са направени операции на 6 от пациентите - три жени и трима мъже, съобщи д-р Евгени Нешев, началник на Първо отделение на Клиника по ортопедия и травматология. Жената с тежка рана на скалпа е оперирана и е стабилизирана. Мъжете, които са били оперирани, са били с фрактури на горни крайници. При единия от тях фрактурата е била открита, но хирурзите са успели да спасят ръката.

От Пътната агенция съобщиха, че движението на АМ "Тракия" вече е възстановено в двете посоки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


146
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Да те "светна":Пропускаш по най-бързия начин автомобила който те изпреварва , като "отнемаш от газта" и наблюдаваш в огледалото за обратно виждане.Ясен ли бях младежо?"Имаш автобус движещ се с постоянна скорост от 95 км/ч. по магистрален път. За да тръгнеш да го изпреварваш, значи че се движиш с по-голяма скорост от неговата. Какво отнемане на газта те гони? Наясно ли си за какво е предназначена лява лента?
17
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
П.С. За пишещите ще напомня, че импулса е равен на масата по скоростта. Т.е. ако колата се движи с 3/2 скоростта на рейса, това вече е сериозен импулс. Съчетано с разсеян шофьор, и вероятно удар по гума на рейса или нещо такова, спокойно може да го обърне. И все пак, тъпо е да се призовава към линч. Не знаем каква е била скоростта й, и дали е била трезва и т.н., но ако всичко друго е нормално и тя е изпреварвала с нормална скорост, тогава наистина говорим за малшанс.
16
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Причината за катастрофата е младата шофьорка (поне по обясненията, как е станало), но причината за смъртта на тези хора е това, че от 46 пътника (не съм сигурен и нямам доказателства, но се хващам на бас, че е било така) 46 са били без колани и когато автобусът се е наклонил настрани, всички са се озовали един върху друг отдясно... Защо допускаме такива тъпотии??? Катастрофата не е чак толкова сериозна, а толкова много жертви...
15
22
 
10
 
! Отговори
до №8 преди 6 години
Колата го изпреварва отляво, шофьорът на автобуса си кара в дясна лента. Хайде сега да ни светнеш какво е трябвало да направи шофьора на автобуса за да избегне изблъскването от колата? Какво означава да имаш опит в случая- да очакваш, че някой ще те изблъска от пътя ли?Да те "светна":Пропускаш по най-бързия начин автомобила който те изпреварва , като "отнемаш от газта" и наблюдаваш в огледалото за обратно виждане.Ясен ли бях младежо?
14
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Лоша работа, но на всеки може да се случи. Пукането на гума на магистралата рядко води до добри последици за всички участници. А честно казано много се съмнявам да е обърнала рейса просто защото е кривнала докато изпреварва. По-скоро е спукала гума, от там като е кривнала колата е станала неуправлявама и е ударила рейса странично. Което ако той е карал със 100, тя да го е изпреварвала с 120-130-150, това си е доста силен удар. Напълно е възможно да стигне, за да изблъска рейса.
13
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тия автобуси се правят в Турция и имат проблеми със стабилността, ама в Турция никой не им прави краш тестове, не че унас се правят
12
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Абе има нещо гнило. Без значение кой първи е изгубил контрол, някак си нереално ми струва от лек удар автобуса да мине още една лента и да се обърне в канавката. Този автобус няма ли стабилизираща система?"Стабилизираща система предпазваща те от избутване от пътя ли?Конкретно това Рено тежи 1 тон, добавяш кинетичната му енергия, която трупа в движение, подходящ ъгъл на удара и ще се наруши баланса на автобуса. Както е казал Архимед- дайте ми опорна точка и дълъг прът и ще преобърна света.
11
15
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При изпреварването реното леко допира автобуса.Това е видно по оставената синя боя.Имало е допир,но съгласете се,че това рено не може да изхвърли автобуса през две ленти.Шофьора на автобуса очевидно е говорел по телефона и е изгубил контрол върху превозното средство.
10
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
. Абе не говорете глупости, как автомобил с маса един тон, ще изтласка 10 тонен автобус при положение че ппсоката на движение е една и съща и защо на автобуса гумите са му навити до крайно дясно?
9
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Според мен шофьора на автобуса е видял в последния момент удрящата го кола и е кривал рязко на дясно ...после за да го изправи рязко на ляво и го е обърнал. Такава малка Лека кола, неможе да обърне 20 тона автобус и то с едно леко чукване. Видя се че по автобуса има боя и леко огънато. Такъв автобус доста сериозно трябва да го удариш странично че да му повлияеш. Само мнение.
8
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
за да се обърне така автобусът трябва удара да е насрещен в лявата му предна част или почти перпендикулярен от ляво, което при изпреварване няма как да стане. шофьорът нещо не казва цялата истина или днессс както винаги си пишат некви небивалици.
7
8
 
51
 
! Отговори
T преди 6 години
Този с крана да се издири и на него да му се повдигне обвинение. Виновен е колкото виновника за катастрофата. По закон всеки е длъжен да спре и да помага с всички средства. Той не е спрял и не е помогнал да се изправи автобуса, а е можел. Под него е имало затиснати хора и заради неспирането му са загинали. Едни добри прокурори ще го попилеят и ще е добър пример за всички, които безразлично си подминават като видят ПТП, а по закон са длъжни да спрат и да оказват помощ.
6
9
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Автобусния шофьор трябва да е отговорен и с опит, когато возиш 45 пътника очите ти трябва да са на четири.Шофьора на автобуса е виновен."Колата го изпреварва отляво, шофьорът на автобуса си кара в дясна лента. Хайде сега да ни светнеш какво е трябвало да направи шофьора на автобуса за да избегне изблъскването от колата? Какво означава да имаш опит в случая- да очакваш, че някой ще те изблъска от пътя ли?
5
4
 
36
 
! Отговори
Миро преди 6 години
Стига глупости (както се казва в една реклама) - шофьора или шофьорката дали са виновни?!? Автобуса не е пострадал толкова много, че да има толкова жертви и пострадли ако всички бяха обезопасени!Но в БГ е голяма гъзария да не слагаш колан в кола или автобус. Повечето пострадали са изпаднали през стъклата и са премазани от автобуса. Ако бяха с колани при ъгъла под който се е влачил автобуса, повечето щяха да се разминат с уплаха и синини......
4
43
 
17
 
! Отговори
2 преди 6 години
Шофьор на 33години и шофьорка на 40години?!Автобусния шофьор трябва да е отговорен и с опит, когато возиш 45 пътника очите ти трябва да са на четири.Шофьора на автобуса е виновен.
3
26
 
20
 
! Отговори
аз преди 6 години
Абе има нещо гнило. Без значение кой първи е изгубил контрол, някак си нереално ми струва от лек удар автобуса да мине още една лента и да се обърне в канавката. Този автобус няма ли стабилизираща система? Реакцията *** шофьора прилича на унесен водач, който при удара рязко е извъртял волана вдясно и после вляво и се е обърнал. Бог да прости загиналите!
2
3
 
66
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От това, което е казала шофьорката разбирам, че вниманието й е било навсякъде друггаде, но не и на пътя, на който в това време изпреварва автобус...
1
8
 
64
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Младо момиче, не знам, няма драскотина. Тръгнала да ме изпреварва, чула шум в предна лява гума и се обърнала да намали касетофона, за да чуе шума. Като намалила музиката, разбрала, че шумът е ехо от празната пещера между ушите й.