Софийското метро – два пъти по-бързо от колите!

В бъдеще то ще поеме 60% от пътниците на градския транспорт
26 апр 2018 17:30, Надежда Бочева
22
Софийското метро – два пъти по-бързо от колите!
Снимка: архив, БулФото

Метрото в София се движи два пъти по-бързо от автомобилите, стана ясно от презентация на инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" на конференцията "Интегриран обществен транспорт".

Средната скорост на пътуване с метрото с включени чакане, качване и слизане на пътника е 38-39 км/ч, средната скорост на наземния градски транспорт е 14 км/ч, а пътуването с лек автомобил става със средна скорост 22–24 км/ч, заяви той.

По думите му в момента метрото е натоварено, но има още по-голям капацитет и вместо сегашните 30% от пътниците на градския транспорт след бъдещи разширения то ще поема 60% към 2035 година.

Според Братоев, ако в следващите три години не се вземат мерки за оптимизиране на трафика, включително на наземния градски транспорт, София може да се върне към критичната 2008 година, когато задръстванията са били най-сериозни.

Ако няма метро, трафикът в София ще се увеличи допълнително със 70 хил. автомобила, заяви още той.

Братоев коментира, че със завършването на третата линия на метрото с него ще пътуват 500 хил. души дневно, пътуванията ще стигнат до 800-900 хил., а под земята ще се движат 40% от пътниците в градския транспорт.

В момента се изграждат 12 км от третия метродиаметър при много тежки строителни условия, заяви той и припомни, че е предвидена и връзка с жп транспорта, за да стигат по-бързо жителите на Перник до София.

Поръчани са 20 влака на Siemens за третия метродиаметър, от които първият е готов и в изпитания. До края на януари 2019 г. всички влакове трябва да бъдат в София и да започнат тестове по трасето преди пускането на линията в експлоатация в края на годината. Влаковете са ново поколение с опция да вървят без машинист, но все пак ще имат такъв.

Подвижните преградни стени, които ще предпазват пътниците от инциденти, вече са произведени от Panasonic като подизпълнител на Siemens.

Към 2035 година е планирано метрото да е с дължина 71 км, 68 станции и с 60% дял от градския транспорт.

Продължението четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Метрото е единственото хубаво случило се в София след 89-та и то въпреки политиците. Да благодарим на ЕС и на крадливите ни политици, че и ние усетихме нещо, щото ако всички пари бяха използвани по предназначение, вече трябваше да има 6-7 лъча, а не два. Няма да коментирам, че голяма част от тунелите бяха прокопани още преди 89-та.
20
3
 
5
 
! Отговори
Cosmopolitain преди 5 години
Kato chovek, jivql v razlichni stolici na Evropa (Paris, Bruxel) i patuval v mnogo drugi mi se shte da otgovorq na komentara, che metroto ni v Sofia bilo sus stari vlakcheta vtora upotreba. Elate da se povozite v metrata v Paris ili v Bruxel i togava shte govorim za stari vlakcheta. Metroto v Sofiq za men e nai-hubavoto metro, v koeto nqkoga sm patuval.
19
3
 
6
 
! Отговори
Софиянец преди 5 години
Стига сте мрънкали за най хубавата придобивка която получи София бе л.и.г.л.ьовци.Само слепец и не нормалник може да плюе и недоволсва.Прав си 17 или малолетните глезльовци
18
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ох, то пък едно метро с едни стари влакчета втора употреба, амортизирали, от къде са ги закупили, сигурно са отчели пари за нови. И с две пресечни линии само, но върши работа, няма да си кривя душата. Че с тези фалшиви таксита преди дето ни возеха до летището страх да те хване. Последният път, когато се качих на такова, шофьора май беше дрогиран.
17
4
 
7
 
! Отговори
Стар преди 5 години
Всеки плюещ метрото е или далеч от София ,или пубер не друсал се в старите ,,Икаруси", висял с часове по спиркитеобикновен л.уд,или любител на максимата ,,По добре беден и болен,от колкото богат и здрав.Метрото е прекрасно нещо,едно от най хубавите неща случили се в моя град,а живея тук 70 години. Децата и 20-30 годишните имат всичко днешно като даденост и е естественно нямат нормален критерий.На хубавото се свиква бързо и кусур му се търси но да плюеш метрото?Просто не си софиянец
16
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бързо е но се чака и виси доста и става тъпканица и хората се връщат пак към колите.
15
0
 
11
 
! Отговори
Хах преди 5 години
Кога най-сетне влакчетата по 2 метродиаметър ще се движат на по-чести интервали, особено в пиковите часове сутрин и вечер е почти невъзможно да се пътува нормално.
14
3
 
7
 
! Отговори
шофер преди 5 години
Метрото е гадно и мирише, защото не се проветрява, но пък климатика върти въздуха във вагоните без да вкарва свеж отвън. Т.е. прохладно, но задушно до безобразие.Отделно - с времето за стигане до метрото, чакане на нередовните влакчета и самото пътуване спокойно се изравнява с времето за стигане с автомобил. Крайно време е да се вземат мерки за учестяване на целият градски транспорт. Наземният е безобразно бавен и отвратително рядък.
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
нещо не го вярвам, в момента ми дава че за 25 мин в час пик ще сляза с автомобил до орлов мост.с метрото дали ще стигна за 12 минути?спрямо с надземният транспорт може да е по-бързо, но с автомобил само ако го отчитаме от спирка в центъра до спирка в центъра, където с кола няма лесна проходимост.
12
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредната лъжа за мeтрото, ако се смята времето за пътуване с влакчето като се прибави времето за стигане до метрото накрая се оказва, че времето е горе долу еднакво, а през зимата да не говорим . Така че си гледайте работата това си е поредната поръчкова статия която да убеди хората, че градския транспорт е за предпочитане.
11
3
 
9
 
! Отговори
PK преди 5 години
По-бързо е само от софийските коли ама не и от пернишки голф с номер РК (пестин коня).
10
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Новината е добра, но понеже съм типичния оплакващ се мрънкач ще кажа, че метрото е гадно и мирише, а Костов и Бойко са виновни за това положение!
9
1
 
16
 
! Отговори
До 7 преди 5 години
Дължината на кой перон? Пероните строеби преди ГЕРБ са по-дълги о влачетата могат да са по-дълги с един вагон. Сега са по-къси, защото Бойко Борисов бързаше да реже ленти и направи пероните малки. Скоро ще се наложи да ги удължаваме и тази икономия ще ни излезе през носа.Колкото до метрото като цяло, даже и с третият лъч, метрото едва ли ще поеме повече от 10-15% от пътуващите с градския транспорт в София, защото покрива много малка част от София.
8
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да, по-бързо е, но връзките до метростанциите забавят значително, което увеличава времето за пътуване. Да не говорим, че сутрин между 7.30 и 10.00ч. дори не можеш да се качиш в обществен транспорт в посока център, от пренатоварване на пътниците, които отиват до централните метростанции! Е при това положение, при което ми трябват около 30 минути до метрото и още 20-30 качване и пътуване във влака, по-добре май да си отида с колата-пак 50 минути ще ми трябват!
7
2
 
10
 
! Отговори
Влакчета преди 5 години
Не мисля, че може са сложат повече влакчета от колкото станциите на метрото могат да обслужат. В смисъл общата дължина на метрото трябва да бъде колкото е дължината на перона.Иначе метрото е наистина много бавно. Каква е максималната му скорост?
6
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
вътре сме като сардини, братче - тоя ми говори за средна скорост. сложете повече вагони, мишоци такива!!!
5
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ееееее,вие открихте Америка.Разбира се,че е по-бързо.Въпросът е,че не всеки може да го ползва,въпросът е,че въпреки метрото трафика не е намалял,а дори се е увеличил.
4
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да но без достатъчно влакове няма да стане,както и с унищожаването на наземния транспорт.Едно от милионите доказателства,че съсипване всичко до което се докосвам е метрото.Превърнахти то в ад с 5-6влакчета,а другия транспорт изчезва
3
1
 
14
 
! Отговори
Джурналист преди 5 години
а повече вагончета кога ще сложите? на сердика в 6 часа поне да има по още два вагона
2
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
зависи от дестинацията и от трафика - много пъти ми се е случвало с кола да стигам по-бързо от метрото и естествено по-комфортно, като вали дъжд в София в метрото също вали!!!