Животът е миг! Прекият път към моргата – българските пътища

Пътни експерти: Не превръщайте автомобилите си в ковчези!
Обновена: 4 юли 2018 06:22 | 3 юли 2018 17:45,
97
Животът е миг! Прекият път към моргата – българските пътища
Снимка: Булфото

Само от началото на 2018 г. на пътя са загинали 27 души, съобщават от "Пътна полиция" – КАТ. 

Черните рекорди на страната ни се трупат през годините, като през 2017 г. удрят връх – 62-ма мъртви при катастрофи по най-широките и високоскоростни пътища в страната ни.

Вчера "Фолксваген", в който пътуваха криминално проявени лица – мъж на 38 г. и жена на 35 г., се заби в аварирал ТИР, след което удариха друг преминаващ автомобил. Двамата загинаха и зловещата статистика скочи – само за първите два дни на юли по магистралите живота си загубиха шестима души.

В неделя на 107-мия км от АМ "Тракия" между Пловдив и Пазарджик живота си загубиха три жени и едно дете, а по-рано вчера още петима души бяха ранени край село Костиево, отново в района на Пловдив.

Два други инцидента затрудниха движението и на магистрала "Хемус". Около 2.00 ч. в нощта срещу понеделник камион се обърна на магистралата и блокира движението в посока Шумен. А в понеделник сутрин един човек пострада при верижна катастрофа край тунела "Витиня" в посока София и запуши участъка и предизвика задръствания.

През месец май на 122-ия км. на АМ "Тракия" посока София загина младо семейство с бременна жена, а през април пътнически автобус се преобърна при Вакарел, вследствие на което загинаха още шест души.

Каква е причината за поредицата от катастрофи по българските пътища и многобройните жертви по пътищата? Лошо състояние на пътя, безотговорно шофиране, и двете?

За 2016 г. КАТ и АПИ съобщиха за 126 пътни отсечки с най-голяма концентрация на катастрофи. Сред опасните попаднаха и два участъка от магистрала "Тракия" – при 66 км. в посока София, където има опасност от аквапланинг, и при километри от 165 до 208 в посока Бургас, където е деформирана пътната настилка.

Третият опасен участък бе от магистрала "Хемус" на излизане от София до първите мостове, а четвъртият – на "Марица" в района на Капитан Андреево. Тези участъци трябва да се следят от КАТ и АПИ, от там, обаче, прехвърлят топката.

От "Пътна полиция" твърдят пред "Труд", че АПИ са тези, които трябва да набелязват черните точки по пътищата. Законът задължавал катаджиите само да събират и обобщават данните от пътните инциденти и да ги предадат на институциите, които отговарят за безопасността на движението.

Агенция "Пътна инфраструктура" трябвало да набележи мерки за обепасяване на рисковите участъци.  От АПИ пък твърдят, че не могат да разпространяват данни от друга служба.

Няколко опасни участъка от пътищата край Варна и Бургас носят черната слава на "отсечки на смъртта" и всяка година вземат жертви. В катастрофите през лятото жертви и пострадали са както чужди туристи, които не познават добре пътя, така и сънародници, които натискат газта и губят контрол заради секунда невнимание.

Освен опасните участъци, една от основните причини за катастрофите е и заспиването зад волана според експертите по пътна безопасност. Лекарите призовават шофьорите да си направят тест за сънна апнея. Между 10 и 30% от катастрофите се дължат именно на заспиване на пътя.

В летните горещини и при еднообразните гледки и карането в една или две ленти без насрещно движение, шофьорите се уморяват по-бързо. Опасно е ако имат продължителни часове, в които не са спали, или са работили без почивка. При високите скорости на магистралите дори едно затваряне на очите от умора може да се окаже смъртоносно.

Шофирайте внимателно. Освен за собствения си живот, носите отговорност и за останалите участъци в движението. Не превръщайте автомобилите си в ковчези.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
2
 
32
 
! Отговори
bluesky1 преди 5 години
Това магистрала "Тракия" не ми е ясно защо още се нарича магистрала, като едната лента е на вълни и не позволява да шофираш с повече от 90 км.ч. иначе се обръщаш по капак....смешници...
60
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вие за колело чували ли сте? Махайте ги тези коли.
59
3
 
25
 
! Отговори
младост 6 преди 5 години
До стефчоМое да умрем ,ама че го преварим онио пред мен. На къв ми се прай??
58
2
 
23
 
! Отговори
стефчо преди 5 години
Чипа е повреден, а не нещо друго. Никакви санкции не влияят на сбирщина ориенталски ***,каквото сме ние !
57
15
 
4
 
! Отговори
Ахаха Хихихи преди 5 години
Ахахахахах български смешници използват бабите си да им пълнят дупките с тесто за хляб и си мислят че ще минат през дупката ахахахахах. Дупка се пълни с кокалите на умрелите еми колите пак ще се цепят на две така си е като зарязахте паветата. Път и магистрала от павета заляти с асвалт комбинация за гладък здрав път е този път няма да има дупки. Всичко днешно време е менте зеленчуци менте , тъпите цигари които пушите менте и асвалта менте вие сте евтина стока българите ахахахахах.
56
2
 
15
 
! Отговори
Стефанов преди 5 години
До Всъщност... - Всъщност си жа лък ком плексар, който използва автомобила си като продължение на чл ена. Лошото е, че заради такива като тебе И други могат да загинат.
55
0
 
32
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 5 години
"""Животът е миг!""" Но малоумието на огромен процент от българските "майстори" на волана е вечно.Те нашето национално богатство,за тях не важат както ЗЗП ,но също така и законите на класическата физика
54
30
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Айде да направиш един брейк да ми набиеш два Шамара колата ми е два тона докато си ми посегнал вече си бъдещ пациент за болницата със скъсани връзки и незнам си кво никой не е длъжен да го бавиш и няма да ти свиркам докато си мигнал и съм те задминал шофьори като теб ме правят агресивен дано ти дойде акъла и наистина заради бавни като теб и жени сме на този хал
53
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нека ме боли.
52
6
 
6
 
! Отговори
Тутурутка преди 5 години
Най големия проблем са не добре реомнтирани те патичща
51
24
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Всъщност, най-големият убиец по Бг пътищата е бавното шофиране."Айде бе, г-н Фитипалди, сериозно ли? И с колко караха дедушките? С 20км/ч ли? Или за тебе 70км/ч е бавно? Това, че имаш ограничение 90, не значи, че трябва да караш с 90. Много се кефя, като не бързам, да си включа темпомата на 65км/ч, да си пусна музиката и да релаксирам, а комплексарите да се чудят как да намалят, как да ме изпреварват... недай си боже някой да ми свирне - веднага брейк чек и пробвам да го отбия за два шамара.
50
2
 
28
 
! Отговори
Емо преди 5 години
До Всъщност...Хората карат колкото им позволяват мощността на автомобила, възможностите -физически, псифически, и пътната обстановка. По-добре да се дсъобразяват отколкото да излетят от някой завой или на пътниците да им стане лошо от "състезателя", дето се мисли за шофьор. Ти като стигнеш от Варна до Бургас за 5 или 10 мин. по-рано какво печелиш - поне 10 лв дава ли ти някой?
49
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Отвратително заглавие насаждащо негативносн.
48
1
 
12
 
! Отговори
Миг..миг преди 5 години
Миг не внимание цял живот страдание.
47
2
 
13
 
! Отговори
Има решение преди 5 години
Тъй като 99% от шофьорите са каруцари им се раздава по една каруца на всеки и ще има драстично намаление на смъртните случай по пътищата.
46
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Контрола за спазване правилника за движение е абсолютно неадекватен. Иначе че го има ама без контрол никой не го спазва
45
4
 
18
 
! Отговори
5етко преди 5 години
Не глобите,а размера на застраховките в цял свят са най добрата бариера към неразумното шофиране!В щатите застраховката може да стигне 6-7 хилядарки дори само ако си превишил скоростта.Влизаш в нещо като регистър от който всеки застраховател черпи инфо преди да те застрахова!Това с високи глоби и камери в храстите не гони тъпанарите от пътя,те и без това не си плащат глобите!
44
0
 
20
 
! Отговори
qwerty преди 5 години
Онзи ден влезнах в сайта на Европейската Комисия, там има статистика за жертвите на пътя. Беше усреднено на 1млн километра или нещо такова. Бг на първо място с 99 човека, Германия, Холандия, подобни около 20 човека. С други думи 5 пъти повече!!! Не знам каква е причината, но май най-добре всичко да затегнат-АПК, дупки, контрол, книжки....
43
1
 
23
 
! Отговори
Azzz преди 5 години
Според мен има три основни проблема. Лоши пътища и маркировка, нисък контрол и манталитет на бедния подтиснат злобар. Това е!!!Всеки е виждал абсурдите с неправилна маркировка, знаци и т.н. Колко пъти сте глобявани за неправилно пресичане на лента, изпреварване или не подаден мигач? Колко пъти сте минавали преглед без компромис?
42
1
 
12
 
! Отговори
У нас преди 5 години
А нейде - по Шамбала, в Гиза или в Андите, хората все още търсят портали към отвъдното.