Лоши пътища, безотговорни шофьори... Кой е виновен?

60% от катастрофите у нас ставали заради водачите
99

Съдът остави "под домашен арест" шофьора на катастрофиралия край Своге автобус - Григор Григоров. Жителите на града пък и днес ще излязат на протест. Те настояват за спешен ремонт на пътя в Искърското дефиле и наказания за виновните за тежката катастрофа, при която загинаха 17 души.

Още по темата

Автомобилният състезател Илия Царски коментира в студиото на "България сутрин" причините за инцидентите по пътищата в страната и настоя, че всички водачи носят отговорност.

"Първото нещо, което трябва да се промени в България е манталитета и културата на водача", каза Царски.

Според него трябва да търсим причината за инцидентите на пътя в самите себе си.

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов категорично обаче не се съгласи с автомобилния състезател.

Според него тенденциозно се налага мнението, че за пътнотранспортните произшествия вина почти винаги имат само шофьорите и то при положение, че по европейски данни шосетата у нас са най-опасните в Европейския съюз.

"Констатацията на Европа е, че 60% са по вина на участниците в движението, останалите 40% са на институциите", настоя Иванов пред Bulgaria ON AIR.

Той обърна внимание и на пътя край Своге, където стана фаталният инцидент със 17 загинали. Иванов каза, че има грешки при рехабилитацията на трасето. По думите му организацията на движението и завоите представляват предпоставка за ПТП.

Илия Царски пък сподели, че освен външните предпоставки за инциденти, хората трябва да ограничат и тези, които зависят от тях - превишена скорост и спазване на закона.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
1
 
7
 
! Отговори
бг смешки 2 преди 5 години
ЛОШИ пътища ,кражби от пътищата , прости , агресивни и и нагли шофери мислищи се за велики , скапан мантлитет ,надценяване ....абе БГ - бай Ганио нема оправия ! *** народ -слаба държава СА КАЗАЛИ хората ...
56
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колко и да е лош пътя , винаги управлението и резултата от това е в ръцете на водача.Включително и там където няма пътища има държави които просто нямат пътища България за щастие не сме от тези държави.Но наличието на пътища и доброто им проектиране може да компенсира грешките които водачитете правят.А и е съвсем нормално от 1000 коли един да сбърка ,т.е. водаческата грешка е неизбежна и лошия проектиран път не компресира тази грешка става лоша статистика.
55
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Болезнено е чувството на съзнателните и отговорни хора да се сблъскват ежедневно с беззаконието, липсата на правила и корупцията. Безсилието ти те влудява, търсиш що годе някаква справедливост, опитваш се да устоиш на просташката агресия, на липсата на морал и чест и се превръщаш в един Дон Кихот борещ се с вятърните мелници.
54
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма вярна статистика за причините за катастрофите в България. Това, което КАТ определя като несъобразена скорост, почти винаги е заради лоши пътища и пътни знаци и маркировки неотговарящи на пътните условия. С други думи катастрофите заради пътя са почти колкото актовете за несъобразена скорост.
53
3
 
1
 
! Отговори
до 52 преди 5 години
Нямам никава забележка; много точно описа колата ми с тази разлика че е на 15 г.А от вътре откога не съм мил стаклата ,вечер съм като в мъгла и рано сутрин при ниско слънце па въобще не виждам ,като конника без глава съм !
52
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всичко от изброените е фактор: самонадеяни шофьори, липса на ясна и отчетлива маркировка, безумно сложени знаци които девалвират смисъла на смислените знаци, тесни натоварени пътища с много завои, вълни, коловози, дупки, коли с 10-годишни излъскани гало.ши, тропащо окачване, с немити стъкла и огледала и т.н.
51
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Със строежите на магистралите през последните 25 години, управляеащата в България мафия извърши още едно престъпление, което се забравя. Магистралите трябваше да са поне трилентови, а не двулентови, за да се режат по-бързо лентички и да се тупат в гърдите каква магистрала бил построил. Тези двулентови магистрали са ни тесни, а в България колите са все още малко, под средното ниво на ЕС. При тесни магистрали, има повече катастрофи, загинали и ранени.
50
2
 
1
 
! Отговори
НА луди ни правят преди 5 години
Доказа се, че стикери за тех прегледи продавани от орг престъпници на власт с е ползват з а обемно проникващо обсебване и озверяване на водачите. Снимани са стотици хиляди тежко обсебени от новите нагло престъпни холограмни оръжия за масови манипулации..Спец службите да докладват коя мафия печели милиони дж3бни от продажбните на ХОЛОГрами УБИИЦИ.Едни винят Борисов и Некаква цветелина/продавлаи май винетки/ други подават че това е БСП_ ДПС мафията..
49
3
 
4
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Има проста поредица от причини и следствия, водещи до катастрофи, а шофьорите много рядко са първопричината за катастрофите. Почти винаги действията на шофьорите са според контрола на пътя и затова в нормалните държави, в които правилата се спазват, държавата е убедила шофьорите, че ако направят нарушение, неизбежно ще бъдат санкционирани за него и те не правят нарушения, а от там и катастрофите са малко.
48
1
 
5
 
! Отговори
картечаря с пулемьот преди 5 години
Събирам всички управлявали от 89г насам и всички дето са ги пазили на един стадион ,привеждам светлия чилииски пример в деиствие и повече няма да е така,иначе ще е все така докато не разберете ,че трябва да ги поканя на мач с ......ечната рота....на малко пейнтбол ли беше онова с топчетата
47
1
 
8
 
! Отговори
Ликвидация на КАТ преди 5 години
У Нас КОла на МВР И КАТ На пътя означава смърт или жестоки глоби.Тези издържани с ограбвани от народа милиарди униформени престъпници не работят за БЕЗОПАСНО Движение обратно.Издават тежко терористични лични документи и талони на автомобили позволяващи зомбиране,пси блокиране и обемно обсебващ ДМК включително с цел снимане на нарушители /обемно обсебени и зомбирани с техника на КАТ/ за глоби
46
2
 
4
 
! Отговори
КАТ СА УБИИЦИТЕ преди 5 години
Закона за движение по пътищата ЗАБРАНЯВА движение с включени фарове денем.ЗАбранява движение с включени фарове против мъгла освен при силен снеговалеж и при гъста мъгла.Забранява лепенето на отвличащи вниманието на водача стикери вкл НАГЛО Престъпни ХОЛОГРАМНИ Оръжия.НАгли престъпници на власт в София са принудили над 1 000 000 водачи да нарушават тези забрани.Ползват терористите от КАТ за принуждаване на водачите с непосилни глоби./ ДОТУК ВИНОВНИ СА КАТ.
45
0
 
12
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Най-голямата заблуда е, че виновниците за катастрофите са винаги шофьорите или "задкормилните устройства", както ги наричат не особено умните. Затова 28 години по пътищата на България става все по-зле, както и заради все по-лошите пътища.
44
2
 
6
 
! Отговори
Великият Винету преди 5 години
От тук резна малко с томаховката от там резна за някой приятел и накрая като седна във вигвама гледам че за матряла нищо няма...лошото е че много от по малките вождове ,дето аз съм ги правил вождове и личнао ги пазя от кола на смъртта ,въртят томаховките много здраво ,ще почна да скалпирам щото жреца Цацарунка Затворанка може и мен да скалпира на кола на мъченията.... Много от младите индианци предпочетоха други племена и май тук вождовете ще се изтрепеме ,та май на мостанга и в прерията...
43
3
 
7
 
! Отговори
Я, па Я преди 5 години
Глобите трябва да са въз основа на покупателната стойност (%) на автомобила като нов. Ако караш Ауди което струва 100 000 лв. като нова за нарушение да се взима % от тази цена. Но за това трябва и да се оправят всички пътни кусури. Така де, държавата да си свърши работата и да построи основната мрежа от магистрали и скоростни пътища, та да не се налага ако някой бърза по бизнес дела да кара рисково по републиканската мрежа. А то сега от Ботевград до Видин (200 км) се пътува 3 дена с камили.
42
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Обективната истина е че основната вина при ПТП е задкормилното устройство и всякакви други твърдения са абсурдни. Второстепенен фактор е състоянието на МПС-то и далеч след него състоянието на пътя! Основно правило е че трябва да се съобразяваш с пътната обстановка, ако пътя е осеян дупки, има голям трафик, ако вали дъжд, сняг и т.н. шофираш бавно и с повишено внимание. В България да носиш отговорност за собствените си действия е тема табу, винаги е виновен някой или нещо друго.
41
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кой е виновен ли? Има само един виновник и той е Бойко Борисов и безотговорните му институции които нищо не правят а само лапат пари за бездействието си и като всяка друга трагедия и тази ще бъде заметена из под килима.Така се действа в България за съжаление и винаги след дъжд качулка.
40
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някой кара ли ви да карате с 50, кето пътят е за 30? Някой кара ли ви да карате на малка дистанция, така че неравностите да ви изненадват?
39
0
 
11
 
! Отговори
Я, па Я преди 5 години
Не адекватно построени за съвременните условия пътища. Основата на по голяма част от пътищата в БГ са за камиони от 40те и 50те години до 12 т. Днес има камиони от по 40 и 50 тона. Основата подава и става на вълни, през лятото асфалта омеква и стават и коловози и това става и на магистралите. Даже те и новите пътища се строят особено некачествено. Пътните знаци и регулировка са абсолютно неадекватни. Главните пътища минават през селата което е недопустимо. Истинските нарушители не се наказват.
38
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има просто решение веднага да намалим в пъти нарушенията и катастрофите - закриваме КАТ като структура особено вредна за безопасността на движението.