Една легенда си отива! За 40 г. "Чавдар" навъртя над 500 000 км

Автобусът обаче не отива за скраб, остава като експонат в автопарка
107

Повече от 40 години една легенда на българското машиностроене вози пътници. Това е автобусът “Чавдар“.

Произвежданите в Ботевград машини са познати на всеки, а оказва се имат и заклети фенове. Именно такава група хора осъществи последното пътуване на един "Чавдар“, преди той да излезе завинаги в заслужена пенсия.

Над 500 000 километра и няколко десетилетия са преминали под колелата на този "Чавдар".

Собственост на автобусен превозвач в Шумен, возилото събра фенове на класическите автобуси за своя последния курс – обиколка през старите български столици Плиска и Велики Преслав.

Идеята за бенефиса предлажил собственикът на фирмата, а Валентин Иванов се наема с организацията. Той и други любители на старите автобуси имат своя група във Facebook.

След пенсионирането си обаче този “Чавдар“ няма да бъда предаден за скрап или разглобен за части.

Той ще остане като експонат в автопарка на транспортната фирма.

Подробности гледайте в репортажа на Bulgaria ON AIR!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


107
Още по темата: автобусЧавдарBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
3
 
11
 
! Отговори
Ким Чен Ун преди 5 години
Притежаването на ретро автомобили става све по модно .Наскоро в Ютуб гледах как една ГАЗ -51 стояла захвърлена в един двор десет години и като и сложиха акумулатор ,запали не от раз но запали .Гледах и москвич -400 и 401 как ги реставрират и ги правят като нови ,да не говоря и за мотоциклетите им .А за автобусите им ПАЗ -672 и ЛАЗ 695 Н направо ме учуди как са ги запазили толкова дълго време и то като работещи автобуси .
31
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Лошото е че, и България е вече един експонат.
30
4
 
17
 
! Отговори
аз преди 5 години
В БА има много такива и возят хора "военни " !!!
29
1
 
23
 
! Отговори
Грешка преди 5 години
има някаква... 500 000км. са малко за кола на 40 години, а за автбус са нищо! Умножете по няколко пъти и вероятно ще получите истинския пробег.
28
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колко коня е тази чудесия?
27
3
 
17
 
! Отговори
До Bacho преди 5 години
Това не е вярно, по времето на социализма в Чехословакия нямаше автобуси с климатик и видео! Там имаше само автобуси тяхно производство Karosa , произведени в град Jablonec nad Nisou и разбирасе без изброените екстри!
26
2
 
16
 
! Отговори
До 24 преди 5 години
Аз аз аз, другарко! Даже съм го карал, осем години. За времето си беше самолет, честно, ама само *** можехме да се докопаме до такъв рейс.
25
4
 
7
 
! Отговори
Слаба статия преди 5 години
Ще остане експонат в автопарка на транспортната фирма какво значи това? Че ще престоява в гаража на фирмата ? Или автобусът излезе в заслужена пенсия ?!? Това означава ли, че ще получава пенсия ?
24
4
 
11
 
! Отговори
До шоп преди 5 години
Ти наистина си много шоп. Това е по лиценз на Сетра , не е РТО. Вози по- меко и е по-безшумно от повечето съвременни автомобили. За щастие не е българско, само купето сглобяваха тук. Затова рано се раздрънкваха. Иначе такива немски Сетри още се срещат по Европа. Оригиналните, и с на много повече от 500 000 км
23
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който се е возил на такъв автобус да вдигне ръка-ееех,,,🙋
22
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До чарли"сега има банани" чарли с устни да Ми го хвани
21
2
 
13
 
! Отговори
Сп???нс преди 5 години
има едно предаване за Gas Monkey Garage и много ме кефят като вземат да продават/купуват някоя 60-70 годишна кола с 50 хиляди км, и като се загледаш и виждаш че е като ладите - с 5 цифри на таблото и така повече от 99 хил. км не можеш да отчетеш, и с автобуса ще е някакъв такъв филма
20
10
 
22
 
! Отговори
Русенец преди 5 години
За времето, когато основно колите бяха, москвич, чавдарите ставаха. Но когато времената станаха истински, нямаше как да просъществуват.
19
11
 
32
 
! Отговори
чарли преди 5 години
Сега има банани .
18
5
 
15
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 5 години
Струва ми се че български бяха онези дето оглушаваха шофьорите, един такъв работи до към 2005-та по линията за село и си беше преживяване, после го замениха с моделът от репортажа и си е друга работа, личи си че е по лиценз от запада.
17
7
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До д-р ДрегерСопри се бе, ясно стана, че днес произвеждаме повече според теб, според мен, ако троловеете по форумите и електората се броят си прав. Тези машини за годините си бяха добри.
16
21
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Моля, който не се е возил в теьи таралсняци да не коментира. Аз съм се возил и то много пъти като дете и знам че бяха каруци от класа. А щом за 40 годин е навуртял половин милион значи е стоял в РМЦто за ремонти само.
15
1
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
40 години и само 500к. Това за автобус не е реално
14
1
 
14
 
! Отговори
Летящият Честмир преди 5 години
До ШопШопче,на този двигателя е отвън,не е до шофьора.
13
8
 
6
 
! Отговори
д-р Дрегер преди 5 години
До Анонимен 6В ремонтната работилница трудно се навъртат километри.