БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове

По нерентабилни линии – железницата ползва... автобуси
7 яну 2019 10:45, Петя Славова
73
БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове
Снимка: архив, Булфото

Временните планове пътническите превози по някои от направленията да се изпълняват не от влакове, а от автобуси ще станат постоянни. Припомняме, че пред депутатите от ресорната комисия транспортният министър Росен Желязков изрази съмнения, че с наличният тягов състав ще може да се изпълнява безопасно графикът за движение през 2019 г. Липсата на локомотиви и непланирането на ремонтите им доведе до екшънплан на БДЖ по искане на Желязков, който в скоро време трябва да влезе в сила, предаде "Монитор".

Това ще стане едва след назначаването на нов шеф на "БДЖ - Пътнически превози". За мястото се спрягат две имена – Христо Иванов и Георги Иванов, като първият е по-вероятният избор. И двамата са били начело на железниците. Христо Иванов беше назначен на поста по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Той е магистър по финанси от ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и има специалност "Експлоатация на железопътния транспорт" в Техническия университет.

Георги Иванов беше шеф на пътническите превози до август 2013 г., като тогава беше освободен заради влошените финансови показатели и качество на услугата.

В средата на декември м.г. Никола Василев беше избран за изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ“ ЕАД от съвета на директорите, който също претърпя промени. В ръководството на холдинга министър Желязков назначи нови лица - Григори Григоров и Светломир Николов, на мястото на Велик Занчев и Владимир Владимиров. Новите членове на СД трябваше да предложат "икономически изгодни варианти в полза на дружеството и да повишат доверието и качеството на услугата“, обяви тогава Желязков, като нарече решенията "алтернативни и хибридни в очакване на новите влакове".

По някои от нерентабилните линии като Генерал Тодоров – Кулата, Брусарци – Лом и Свищов – Троян ще се извозват пътниците от рейсове. Това не се случва за първи път в историята на БДЖ. Вече бившият шеф на холдинга лансира преди години да се закрият губещите линии и на тяхно място да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница. От транспортното министерство не потвърдиха информацията до редакционното приключване на броя. Според източници на изданието вече има разпечатани нови пътеводители, които да заместят преди месец отпечатаното разписание на железниците.


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
0
 
0
 
! Отговори
старото преди 3 месеца
До Анонимен

никога не сме били девет милиона ,бре момче!
70
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Като човек ползващ услугите на БДЖ често си признавам, че наистина ми е било чудно, защо има толкова много влакове, които пътуват превозвайки по 4-5 пътника на десетки километри с огромни разходи при положение, че половината население пътува с някакъв вид намаление.
69
1
 
1
 
! Отговори
от69 преди 5 месеца
Така че такива експерименти си имат висока цена .Много е по добре за София основния трафик да е с автобуси и БДЖ.Но нещата вече не седят така.Разбира се метрото си казва думата в добра посока не го оспорвам.Когато се направят добри велоалеи също ще подобрят малко транспортния климат.Но тези две неща не компенсират грешката на БДЖ на времето..
68
0
 
1
 
! Отговори
до 65 преди 5 месеца
Този транспортен експеримент вече е правен, точно в София и област София..Причината беше друга и отдавна но идеята беше да се намали трафика към София от провинцията.Така че провинцията да не взема работните места на Софиянци резултата беше че се вдига много автомобилния трафик.Въпреки че тогава беше евтино с автомобили сега тези хора още не са се върнали към БДЖ.А и знаеш много добре проблемите на София следствие на този експеримент.Научиха хората на алтернативен превоз.
67
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До един там

БДЖ са държавни а товарните бяха ликвидирани от тировете. Пътническите губят от автобусите защото е пълен хаос и няма план.
66
0
 
2
 
! Отговори
един там преди 5 месеца
До Анонимен 62

БДЖ закъсва не заради цените на билетите, а заради некадърната политика на държавата!
В много малко държави пътническите превози са печеливши. Печели се от превоза на товари и от там се покриват загубите за пътническите билети. Освен това, железниците са стратегически отрасъл за всяка една държава и навсякъде се дотират от държавата. Друг е въпросът, че у нас се краде, като за последно и БДЖ е структура от която се източват много, много средства, стотици милиони на година.
65
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До до 62

Алтернатива но е по-скъпа от БДЖ. Те и сега си ползват алтернатива който иска. Като спре БДЖ, те остават на произвола на автобусите и им слагат кожодерски цени.
64
2
 
1
 
! Отговори
до 62 преди 5 месеца
От икономическа гледна точка на БДЖ.
Предложението ти е глупаво очевидно защо научаваш хората където има поток да използват алтернатива на БДЖ.А там където има загуба си задържат пътниците.
Но си прав от държавна гледна точка.
Там където има обезлюдяване ако им се отнеме транспорта това води до по голямо обезлюдяване.
Затова е хубаво държавата да инвестира средства не за БДЖ а за стопиране на обезлюдяването.Но в момента идеята е държавата да не финансира БДЖ а не да е обратното.
63
1
 
2
 
! Отговори
един там преди 5 месеца
А така! Така трябва, за да могат транспортните фирми на депутатите от шайката ГЕРБ да могат да имат повече клиенти.
БДЖ се унищожава съвсем умишлено. Най-вероятно за това се плаща отвън. Ще се натрупат едни хубави суми, като дълг и ще го харижат на някой външен „инвеститор“. Някой, като Гад Зееви на който дадохме БГА „Балкан“ за без пари с десетки самолети, техника и активи за стотици милиони над задълженията, които бяха направени умишлено. И с много други държавни фирми се случиха нещата така.
62
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До vlady

Трябваше да намалят цените в провинцията и да скочат цените в софийска област. Правят точно обратното и БДЖ закъсва
61
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До vlady

Евтини са под пазарна цена от бюджета и са най-губещи. При пазар щом има пътници цената скача.
60
4
 
2
 
! Отговори
vlady преди 5 месеца
До Анонимен
Перник-София и Елин Пелин-София са крайградски влакове с доста сериозни пътникопотоци и електрифицирани линии. Няма как това да са най-губещите линии - има неелектрифицирани такива с много по-малки пътникопотоци.
59
3
 
3
 
! Отговори
Бате Бойко искрено § преди 5 месеца
Ъ-ъъъ да знаете граждани,че по важен от влака до село Банкя, НЯМА. Това е моят персонален влак, не че го ползвам много,ама е до моето родно село Банкя. Така че, може всички други влакове да ги спра,ама влакът до Банкя ОСТАВА ЗАВИНАГИ. Гарантирано от ваш Бойко,пожарникар,полицай,генерал,бивш кмет, каратист, футболист, будист,велик международник.А Ъ-ъъ и премиер. Толкова неща СЪМ аз Бойко Слънцето,мога ли да помня всичко
58
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До да

Ограбиха парите от БДЖ и част си присвоиха,други отидоха за софийското метро,сега ще доунищожат и остъка от БДЖ,за да плащат хората повече за техните винетки и да пълнят джобовете на автобусните и строителни фирми,а това,че БДЖ трябва да се ремонтира и запази,защото е структура от нацинално значение и от значение за националната сигурност на държавата,никой не го интересува!
Кога ще спре унищожаването на държавата и държавността и държавната собственост?
Варвари!
57
1
 
7
 
! Отговори
To6ko56 преди 5 месеца
ПОРЕДНИЯ НАЧИН ЗА УНИЩОЖАВАНЕ НА БДЖ. НАЙ-ЧИСТИЯ И ХУБАВ ТРАНСПОРТ. ЦЯЛ СВЯТ СЕ Е ВТУРНАЛ ДА РАЗШИРЯВА ЖП ТРАНСПОРТА СИ, САМО НИЕ СЕ ЧУДИМ КАК ДА УГОДИМ НА АВТОБУСНАТА МАФИЯ ???
56
5
 
5
 
! Отговори
да преди 5 месеца
тиквени червенотивеничета - БДЖ е комплексна пътническа структура. Няма понятие губещи линии, защото вие хващате точка А до точка Б и произволно правите рекапитулация. Вдигнете цените, намалете гарите или обслужващия персонал. Но запазете структурата и я развийте. То по вашата логика 80% от шосетата трябва да се разорат, защото са нерентабилни откъм винетки и местни данъци по колите.
55
4
 
1
 
! Отговори
Тинев преди 5 месеца
Аз предлагам, дето ще са автобуси, по-добре кораби да пусне БДЖ.
А защо не някой Фъртолет?

П.П.

Ааааааа, """ НОВИЯТ """ / само в колко кавичики съм го сложил,/ Ф16 за БДЖ-то ли го гласят.
Ииииидеално. Докът фръкне от Петрич и ооооооооооооооП каца в Добрич!
Ок!
Най-бързото БДЖ.
54
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Перник-София и Елин Пелин-София не са закрили нито влак а там БДЖ губи най-много. БДЖ остава нещо като регионален шопски превозвач в софийска област на държавна издръжка. Останалите влакове стават рейсове но на 3-4 пъти по-скъп билт и накрая хората се отказват от БДЖ рейсове в провницията и карат коли и плащат винетки което е целта.
53
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Похарчиха милиарди за ремонти на жп пътищата и парите отидоха във фирми на ГЕРП а сега закриват влакове и движение. Кой ще се движи по тях и за какво изхарчиха толкова пари от бюджета а ромите само това чакат където няма движение и са готови да ги вадят.
52
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Жп линиите отиват за скрап. Депата са пълни с ненужни вагони и локомотиви и чакат за рязане и ликвидация.