БДЖ успокоява: Теснолинейката Септември-Добринище няма да се закрива!

Три локомотива се нуждаят от ремонти, резервните части са дефицитни
8 авг 2019 19:05, Анисия Иванова
4
БДЖ успокоява: Теснолинейката Септември-Добринище няма да се закрива!
Снимка: Facebook

Теснолинейката Септември-Добринище е един от приоритетите на БДЖ. Във връзка с появили се опасения за нейното закриване от компанията съобщават, че в никакъв момент не е имало такива намерения, дори напротив -  работи се в посока за развитие и популяризиране на уникалната по рода си теснопътна линия на територията на страната.
 
Моментните затруднения в обслужването на влаковете по трасето през последните дни са предизвикани от възникнали аварийни необходимости за ремонти по локомотивите.

Тяговият подвижен състав, който в момента обслужва теснолинейката, е морално остарял, произведен през 1965 г. и 1988 г., и резервните части за тях са изключително дефицитни, което затруднява процеса по тяхната поддръжка.
 
Текущият договор за доставка на резервни части се изпълнява от румънска фирма, като за последната получена доставка е извършена рекламация на частите. По тази причина се забавя процеса по извършване на ремонти на три локомотива, поясняват от БЖД.
 
За осигуряване на услугата в дългосрочен план е извършено проучване и са установени контакти с производители на такъв тип локомотиви за технологична помощ в Германия, както и за нов подвижен състав за теснопътната линия Септември-Добринище.
 
Обмисля се и вариант за закупуване на шинобуси и на специализирани мотриси.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
4
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Всички демократични правителства влагат неистов ентусиазъм по ликвидацията на ж.п.транспорта.Просто за него все още не се дават пари за усвояване,а от друга страна в Мин.на транспорта по всички ниваса свили гнезда,лобисти и неявни участници в автотранспортни фирми както за товари,така и за автобусни превози.В цяла Европа ж.п. транспорта е основен за превоз на товари и пътници.Той е по-икономичен,по-екологичен,но има един недостатък от него не може да се краде системно в големи количества
3
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Днес пътувах с нея,изключително преживяване,беше пълна с туристи,нямаше места...всички бяха много доволни,а гледката-неописуема,вагоните-реновирани....нека запазим това богатство,а да не говорим,че за някои е основен транспорт...нека запазим тази ценност,който не се е возил не знае какво е.....
2
8
 
2
 
! Отговори
Stanimir преди 4 години
Вагоните са на 90 % празни и зимата , когато падне по голям сняг първо теснолинейката спира. Персоналът е съставен почти от помаци, които дават по 5 ,10 хиляди за място в теснолинейката, повечето от тях не могат да смятат трицифрени числа, че и писането им е трудно....***....
1
7
 
5
 
! Отговори
Stanimir преди 4 години
Пълна пародия е тази теснолинейка, жалко, че всяка година работещият българин плаща по 10 милиона за издръжката й. На работа са само хора назначени с рушвет, подлизурковци и лижачи. Все още се краде нафта , билети изобщо дали се издават не е ясно. Работи се по максимум един час на ден има и такива с болнични на работа в Англия.