Евростат класация: България е на дъното по възраст на автопарка

2018-та: Само 35 000 нови коли регистрирани у нас, в ЕС - 15 млн.
10 авг 2019 10:05, Анисия Иванова
205
Евростат класация: България е на дъното по възраст на автопарка
Архим: Булфото

През миналата година у нас са регистрирани около 35 хиляди нови автомобила при първа регистрация за около 15 милиона броя в страните на ЕС, което за страната ни е дял едва от 0,2 процента. Това показват данни от анализ на Евростат за автомобилния парк и регистрацията на нови коли сред 28-те страни-членки през 2018 г.

Регистрираните нови коли у нас на възраст до 2 години за миналата година са били около 1,7 на сто от общия брой на автомобилите у нас, при показател за Люксембург от 25 на сто.

Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

У нас има регистрирани между 3,5 млн. и 4 млн. броя автомобили, но тези цифри търпят корекции, тъй като всяка година в страната ни се внасят по около 100 хиляди коли втора употреба, както и се дерегистрират в КАТ няколко десетки хиляди автомобила.

Само за първите 6 месеца на тази година в България са регистрирани 18 323 нови автомобила, докато за същия период в страните на ЕС са регистрирани 8,1 млн. броя нови автомобили, което като пазарен дял е също 0,2 процента от всички новорегистрирани коли в ЕС за половин година.

Страната ни е на едно от последните места в ЕС и по регистрирани автомобили на 1000 жители - едва 393 коли, което е близо два пъти по-малко от лидера Люксембург - 670 коли на 1000 жители, сочи европейската статистика.

Най-висок дял регистрирани нови автомобили на възраст до 2 години е отчетен в Люксембург - 25 на сто. Следват Дания - 24 на сто, Белгия - 22 на сто, Швеция - 20 на сто, Австрия - също 20 на сто и др.

На другия полюс - най-висок процент стари автомобили на възраст над 20 години е регистриран в Полша - 40 на сто, Естония - 28 на сто, България - 25 на сто, Малта, Литва и Румъния - по 20 на сто и др.

В категорията "най-моторизирана нация", тоест брой леки коли на 1000 жители, лидер отново е Люксембург - 670 автомобила на 1000 жители, следват Италия с 625 автомобила на 1000 жители, Финландия /617 автомобила/, Малта /613 автомобила/ и Кипър /609 автомобила на 1000 жители/.

В другия край на скалата, с особено ниска "степен на моторизация", е позиционирана Румъния - 261 автомобила на 1000 жители, Унгария - 355, Латвия - 360, Хърватия - 390, България - 393 автомобила на 1000 жители. При съседите ни данните са следните: Гърция - 500 автомобила на 1000 жители, Северна Македония - 200, Турция - 150 на хиляда жители.

Топ 5 на страните с най-висок брой регистрирани автомобили в ЕС за миналата година се оглавява от Германия - 3,4 млн. нови регистрации, Великобритания - 2,3 млн., Франция - 2,1 млн., Италия - 1,9 млн., Испания - 1,3 млн., съобщава БТА.

Данните на регистрираните нови автомобили по вид гориво сочат рязък скок на колите на бензин - промяна от 50 на сто до 57 на сто в рамките на една година. Делът на колите на дизел е паднал драстично от 45 на сто до 35 на сто, отчита още Евростат.

Като цяло по брой продадени автомобили през миналата година лидер на пазара в ЕС е групата VW /включваща марките VW, Шкода, Ауди, Сеат, Порше и др./ с общ брой продадени 3,6 милиона автомобила, от които 1,6 милиона с марката VW.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


205
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Навсякъде в белия свят започнаха да дават премии на хората за да сменят автомобилите с по екологични, но в България дори не се споменава за такава опция.Сега щели да дават милиони евро от ЕС за филтри на комините на печките с дърва!? Тези филтри ще бъдат изхвърлени веднага, ако комина спре дори за малко да тегли. Но нищо не се говори за газификация, което правилното решение, защото парите няма да отидат в Герб, а някъде другаде. Но ние им гласуваме нали?
30
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вноса на коли по-стари от 10 години трябва да бъде забранен и преследван от закона. Тези коли освен, че са стари ами са и потенциоанлно опци както за водачите така и за участниците в движението.
29
2
 
7
 
! Отговори
Боко Тиквата преди 4 години
Паре нема, действайте !
28
8
 
10
 
! Отговори
Бау преди 4 години
До 22Не само кола. Мисли си, че държавата майка трябва да му дава хиляди левове, за да може да живее като цар. Да ходи по почивки, да кара скъпа кола, да има красива жена. Всичко това с основно образование, му се полага ! Ако не стане ... правителството е виновно!
27
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И да не сме на последно място, ще сме най-много на предпоследно. Тъй че - голяма работа.
26
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бай *** с жена си и децата си ще се раздели, но с таралясника никога.Той с него ходи дори до WC. Щото е свикнал от село, където нужник е далЬИекУ.
25
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Имам един комшия скоро си взе мерцедес е класа 2003-а година и щастлив ама ... пълна трагедия.
24
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ох, сепнах се. Колко се изненадах!
23
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В страната на мутрите са модерни коли и дрехи втора употреба.
22
7
 
11
 
! Отговори
ЕНЦО ФЕРАРИ преди 4 години
ЗАБРАНЕТЕ ВНОСА НА СТАРИ БРАКМИ . ПЪТУВАМ ЧЕСТО ПО Е 79 И ВИЖДАМ КАКВО СЕ ВКАРВА .АВТОВОЗИТЕ ЛЕТЯТ С 120 КМ. ПРЕЗ СЕЛАТА , БЪРЗАТ ДА СТИГНАТ ДО АВСТРИЯ ИЛИ ГЕРМАНИЯ ЗА ДА НЕ ГИ ИЗПРЕВАРИ , ЕВЕНТУАЛНО НЯКОЙ УКРАИНЕЦ , ИЗКЛЮЧИТЕЛНО НАГЛИ ШОФЬОРИ...МЪКНАТ ГОЛФЧЕТА ОТ 90 - те ГОДИНИ , ФОРДЧЕТА, ДЪРТИ , УДАРЕНИ И Т.Н. ИЗМИЯТ ГИ ЛЪСНАТ ГИ И ОТ 500 000 КМ. СТАНАТ НА 120 000 ...??? КОГА ЩЕ СПРЕ ВСИЧКО ТОВА ??? ОКОЛО ВСЕКИ ГРАД Е ПЪЛНО С АВТОГРОБИЩА ...
21
15
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Балканския селянин си мисли, че да има кола му е рожденно право някакво... като не можеш да си го позволиш няма да караш.
20
2
 
17
 
! Отговори
Цвента Цъ преди 4 години
За нас дъно няма, винаги има по-надолу.
19
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А иначе ревете на умряло , като искат да вдигнат данъка на старите коли ...
18
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До евроатлантикПреди да влезем в ЕС кой беше виновен бе?
17
2
 
20
 
! Отговори
1234 преди 4 години
Ами напълно нормално....Щеше да е новина ако в България с масов доход 250?-500? си купуваме чисто нови коли а в Люксембург с 15-20 пъти по -високи да идват тук да купят 20г Голф от Дупница...
16
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До евроатлантикТо на вас все ЕС ви е виновен мизерно племе такова.
15
6
 
18
 
! Отговори
Ицо ниъ преди 4 години
Първи по корупция, най богати политици и първата мутра премиер(във вселената). Имаме и първи места.
14
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До БългаринМи като няма, няма да караш кола?
13
2
 
16
 
! Отговори
Българин преди 4 години
Пари няма.
12
14
 
6
 
! Отговори
Бау преди 4 години
То е много българска черта: "ще ползвам докато се разпадне". Даже хора с пари си карат трошките до отказ... И си спомнят с любов как едно време са правили неща, които не се чупили за 20 години :D