Четири държави с интерес към българско лекарството срещу коронавирус

Молекулата ще е актив на държавата, в която са инвеститорите
28 апр 2020 18:47, Анисия Иванова
Четири държави с интерес към българско лекарството срещу коронавирус
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Интерес към лекарствената молекула срещу COVID-19, която разработват българи, има от САЩ, Израел, Великобритания и Южна Корея, съобщава "Труд".

След като обявила, че е открили молекулата и изготвила нейн 3D модел, българската фирма започнала преговори с инвеститорски групи и фармацевтични компании от цял свят. В предлаганите договорки има условие, което предвижда, молекулата да стане актив на държавата, в която са разположени инвеститорите, и срещу предоставянето на средствата те да решават как лекарството ще се произвежда, в какви количества и на какви пазари ще се продава.

В най-напреднал стадий са преговорите с американските инвеститори. Те са доста фокусирани, бързи и ориентирани към разглеждане на много варианти в борбата с болестта, коментират учените.

„В рамките на изминалия месец и половина разработихме още два подхода към болестта, използвайки нашето преимущество в опита ни с протеините от CCR1-CC10, традиционно свързващи се с имунната система, метастази, ХИВ, където имаме първи в класа си малки молекули с най-висока активност и селективност, които доказваме чрез научни статии, експерименти, изследвания в най-големите лаборатории в света”, посочват създателите на компанията – Димитър Димитров и д-р Филип Фратев.

През последните две седмици няколко медицински проучвания валидирали, че техният троен подход е коректен.

"Вирусът е наистина коварен и влиза в редица клетки чрез различни механизми и по подобие на ХИВ засяга и Т клетките, тоест имунната система. Механизмът на навлизане в последните е различен от останалите клетки и нашите налични съединения са добро решение в тази насока. На практика нямаме конкуренти. Останалите компании работят по други методи и в различни области”, посочват учените.

Лаборатории за биологични анализи във Франция и САЩ тестват лекарствената молекула срещу COVID-19, която българската биотехнологична компания е открила. При първоначалните изследвания фирмата получила обнадеждаващи резултати от лабораториите, което давало поле за по-нататъшно развитие на лекарствен продукт.

Според разработчиците лекарствената молекула, която те открили, предпазвала здравите Т клетки от вирусна инфекция, като блокирала коронавируса да влезе в организма на човек.

Актив на държавата в която са разположени инвеститорите...А в Бг строиме магистрали и след това ги ремонтират и пак ги строят.После що "ама в белите държаво така а тук като в Африка ?" Ето защо. Защото умните хора инвестират в наука и ценят другите умни йора а в България селфита,чалга и мачле ако има и кво му трябва на получовека произлязъл от животното?

Анорак преди 4 години
ТЕ тия май са чули за онази поговорка ..."ДО 4-5 ГОДИНИ Я КАМИЛАТА,Я КАМИЛАРЯ".Ние сега даполучим 8 милиона,пък след време "ша видим"

Филип Фратев се правеше на астроном. Сега ковида ли ще бори?

covid-19.chinadaily.cn/a/202003/17/WS5e702f52a31012821727fa19_2.html

Тук е пълно от "инвеститори", които нямат резерви за два месеца ....

Бубето преди 4 години
Само че не споменават, че най-рано до 15 месеца ще бъде готово...

Боко няма интерес неговия Мутростан дава милиони за ритнитопковци, но не и за такива неща.

До Много е важно!Държавата не може да иска каквото и да било защото това е частна лаборатория на която държавата е отказала финансиране.

Пример ще дам с нашия Дан Колов предлагали му да си смени гражданството с американско той отказал и вижте колко клипа ще намерите на негови срещи в нета а на други със сменено гражданство стотици

До ДО ДАНСНе няма да се самосезира,защото това е стара новина,поне от преди две седмици.Хората от тази лаборатория даваха интервю пред канал едно,даже те самите бяха потърсили телевизията и обясниха че се нуждаят от фонансиране за да продължат с изследванията.Ставаше дума за едни мижави 8 млн. ЛЕВА. От мин. на финансите казаха че единственият начин бил да кандидатсват по някаква програма и АКО ги одобрят получават 1/16 от парите. Е със кой да преговарят бе к .. н?

Fallschirmspringer преди 4 години

Бате Гойко преди 4 години
ще им смъкне скалпа, ако го прескочат като инвеститотр.

Бибитко ли спусна списнята?

Американските инвеститори такова нещо няма американските колонизатори виж така съм съгласен

До ДО ДАНСТакова лекарство НЯМА. Тепърва се търсят инвеститори, за да се види дали може да се създаде ....

Най-доброто лекарство е не това което те лекува, а това което те прави зависим от него. Това е логиката на фармацевтичните компании за съжаление.

ДО ДАНС преди 4 години
ДАНС и ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР няма ли да се Самосезират от Новината - В България има Лаборатория която ИМА ЛЕКАРСТВО срещу Коронавирус , тази Лаборатория води Преговори с Чужди Агенти за Продажба на Патента .

Една стара поговорка казва:Грипа се лекува с лекарства за седем дни, а без лекарства за седмица.До като направят лекарство епидемията ще затихне по мое мнениеИзвестно ли вие е че около 10% от хората имат генетична устойчивост на СПИН, също и около 50% оцеляват от ЕБОЛА, така че това което не ни убива ни прави по-силни.

опасявам се,че преди 4 години
Ако го купят американците,ще го скрият и ще си пробутата техните скъпи *** с хиляди странични ефекти

Много е важно! преди 4 години
В преговорите с инвеститорите на българското лекарство срещу корона-вируса българската страна трябва да има претенцията в наименованието на лекарството задължително да присъства думата "bulgaro".