От А до Б: Такситата поскъпват поне с 1 лев на курс

Почти във всички градове първоначалната такса е вдигната
36
От А до Б: Такситата поскъпват поне с 1 лев на курс
Снимка: БГНЕС

Тръгна поскъпване на такситата, след като фирми в София, Русе, Кюстендил и Дупница вдигнаха първоначалната такса за ползване на услугата.

Така първоначалната такса на един от превозвачите в столицата вече е 1,56 лева за километър, вместо досегашните 75 ст./км., пише "Монитор". В Русе фирма вдигна първоначалната такса на 2,00 лв., като цената на километър на минута престой остава същата. От 6,00 до 22,00 часа тарифата е 0,89 лв., а от 22,00 до 6,00 часа – 0,99 лева. Минутата престой е 0,25 лева.

Увеличението стана възможно, след като транспортното министерство одобри скока на първоначалната тарифа на таксиметровите превози, което ще се отрази най-драстично върху късите курсове. По сметките на министерството това означава 1 лв. отгоре на курс.

В Дупница увеличението на първоначалната такса е двойно. Вместо по 70 ст. клиентите вече плащат по 1,40 лв., като после цената за пробег остава същата - дневната тарифа 75 ст./км и нощна 80 ст./за км. "При нас увеличението е минимално. Цената тръгва от 1,40 лева първоначална такса през деня и 1,60 лева първоначална такса през нощта. Тарифите за километър пробег остават 85 ст. Нощна, 75 ст. дневна", коментираха от таксиметрова фирма в Дупница.

В Кюстендил услугата "от точка до точка" вече струва 2,50 лв., при досегашните 2 лв. Независимо от разстоянието сумата е една и съща, като тя се отнася единствено за пределите на града.

Единични фирми вече са вдигнали първоначалната такса. В София също. Увеличението ще е 2 пъти тарифата на километър, но по думите му въпросният превозвач е написал 1,54 лв., но е нарушил закона, защото трябва да е 1,56 лв., съобщи за "Монитор" Сава Комитов - председател на Асоциацията на таксиметровите синдикати в България.

"В цялата страна срокът да пренастроят таксиметровите апарати с новите тарифи е 4 май", припомни Комитов. Той предупреди, че в столицата трябва нещата да се задвижат бързо, защото след като се пипне тарифната електроника на жълтата кола, то апаратът трябва задължително да мине на метрологична проверка и да се види дали всичко е наред. "В правомощията на лицензирания превозвач е определянето на цените", припомни браншовикът. Ако до 10 дни не стане това, то няма да можем да спазим законно установения срок“, допълни Комитов.

Той припомни, че отдавна в бранша се постъпва командно-административно с минимални, максимални цени и първоначалните такси. „Затова искат не искат фирмите ще трябва да въведат новите стартови такси, които ще са различни за дневната и нощната тарифа“, каза още той.

Такситата в Хасково са поскъпнали с между 50 ст. и левче на курс при различните фирми за година. При повечето компании първоначалната такса е вдигната от 1,10 на 1,35 лв. Дневната стойност за километър е поскъпнала от 80 ст. до 95 ст., а нощната е вече 1,05 лв. Цената за минута престой е скочила с 15 до 30 ст.

В Пловдив возят на сегашните цени от 2 г., съобщи Димитър Паскалев, член на Националния таксиметров синдикат. Той уточни, че срокът за повишаване на първоначалната такса с оглед изискванията на закона, е тримесечен. "С колко ще бъде повишена цената зависи от решение на ОбС. Според закона трябва да бъде 2-3 пъти от цената на километър, но решението се взима от съветниците", каза той.

По думите му в момента такситата от различните фирми в Пловдив карат почти на една и съща първоначална цена - 0,99 лв. Дневната тарифа е 0,82 лв, а нощната - 0,92 лв. Престоят е 0,20 лв.

Във Велико Търново такситата за последно вдигнаха цените си преди около три години. Дневната тарифа е 0,99 ст., нощната - 1,29 лв. Първоначалната такса е 1 лв. В Добрич цената на километър през деня е 1 лв., нощната е 1,20 лв. 1,50 лв. е първоначалната такса.


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
2
 
5
 
! Отговори
а чистотата преди 1 месец
Вдига се бензина-цената расте.
Вдига се газта-цената расте.
Пада бензина-ама ние сме на газ??
Вдига се нафтата с 20ст-искаме увеличение.
Всичко поскъпна-пак искаме увеличение....забелязвате ли логиката? Аз не.
Но ако имаше истинска ДАИ половината коли щяха да са спрени от дейност заради мръсотия, миризми некъпан водач и др такива. Сега само някои фирми държат на чистотата. Идете в Берлин, Лондон да видите чистота и защо е скъпо, но се ползва.
31
0
 
0
 
! Отговори
Дивака преди 1 месец
Идиотска държава - АЗ ТИ ТОЙ ТЯ ВСИЧКИ ЛОШИ БОГ НАС НАКАЖЕ - БОГ наказва света и България с пандемията
30
0
 
5
 
! Отговори
Гост преди 1 месец
*** на обществото, нагли, мръсни, алчни!
29
0
 
6
 
! Отговори
Ами, правилно... преди 1 месец
НЕКА ДА СТАНЕ И 5-лв.....ХАХАХААА....
ЕГА ИМ СТИГНЕ ЗА ПАНИЦА БОБ!
28
0
 
5
 
! Отговори
шишо преди 1 месец
поскъпване = драстично намаляване на клиенти .
27
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
баничарките са за да возят баници,кифлички,латекс,платове,а за такси купете волги що в германия карат мерцедеси е класи таксита,а не карат някакви дрънкащи баничарки и пари искат да ъте возят в тея селскостопански лекотоварни таратайки! какво недоволствувате?
26
0
 
6
 
! Отговори
Такава преди 1 месец
Вече рядко ползвам такси, но по скоро ще загубят от бакшиша - ще е за негова сметка. Вместо да си ги приберат в джоба, те ще са официалзирани, че и ДДС ще платят.

Тъпо : )
25
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Искам комунистически таксита както си беше при соца - жигули и волги,возят меко и приятно, особено волгите са комфортни и луксозни автомобили,а не като сега някакви пикапи дето са направени за да возят строителни материали някакви фолцвагени дето друсат и тропат като камази и шкода мадара.
24
0
 
6
 
! Отговори
Ужас преди 1 месец
Ами като им намалее още работата, ще се чудят какво става! Ползвам такси 10-15 пъти в годината, като излизам да пия сериозно по заведения :). Дали ще давам 10-12лв както до сега или 15 е все едно. Ще го преглътна. От мен няма да спечелят или загубят много. Но хората, които масово ползваха такси, вече се ориентираха към спарк, метро, градски транспорт като цяло. Цената е едно на ръка, ама лошото отношение, хигиена и понякога лъжи, допълват отлива и отвращението...
23
1
 
9
 
! Отговори
Той преди 1 месец
Разрешете UBER и ще видите разлика в услугата. По-хубави и чисти коли и много по-добри цени, по-добро обслужване, по-учтиви шофьори, ама не...да си караме по комунистически в 21-ви век.
22
0
 
1
 
! Отговори
и накрая преди 1 месец
Хората от тази работа нищо няма да спечелят ,а таксиджиите хептен ! Държавата пък тръгнала пари да взема от хора който висят в такситата колкото да не висят в бюрото по труда и вместо да е доволна поне ,че те не и се пречкат тръгнала още повече да ръчка и да им трови живота и да реве ,че пари не и давали на нея ,скоро ептен няма да и дават ,а и в бюрото ще идат малко тя да им поплаща.Аз пък не съм чул държавата и един лев да е дала за един таксиджия ,тя иска да иска ,ама нема ,,,
21
0
 
1
 
! Отговори
измисли ли са преди 1 месец
Преглед за ,,водач,, на таксиметров автомобил,който аз със 30 г стаж в таксито не мога да издържа ,а го искат от новия който такси не е виждал той зубри явява се и 3 пъти ако трябва и всичко това е за пари психото е същата дивотия и Ранов ли беше новия шеф на дай не може да вземе психото без да го е тренирал ,ама от хората го иска срам нямат само с глупости тормозят хора който така или иначе цял живот това са раболтили--а данъците им са ненормални може и да не си работил плащай.
20
1
 
1
 
! Отговори
House M.D. преди 1 месец
Няма как да се определи колко е на курс, защото всеки курс е с различна дължина.
19
0
 
3
 
! Отговори
Майстора преди 1 месец
Крайният резултат за мен ще бъде същият: просто ще оставям 1 лев по-малко бакшиш, вместо сегашните ориентировъчно 15%
18
3
 
2
 
! Отговори
Цените ще растат преди 1 месец
Защото на времето можех да карам такси за да подпомагам семейството си без да има ограничение за автомобила като го харесваш го ползваш .имаше и коли с по две врати сега измислиха какво ли не и объркаха всичко създадоха радио фирми който плашат хората ,че само те возят евтино и те не смеят да се возят от стоянки ,а таксиджиите за да работят карат таксита под наем с по 600лв наем и от 150лв ефир нагоре ...преди колите бяха кой каквато може сега не можем да купим и караме и плащаме,
17
1
 
5
 
! Отговори
За Пловдив ви казвам преди 1 месец
Да плащат скъпа услуга и да се возят в модерни лимузини. Нашия пазар е евтин колите трябва да са по-стари ,но минали техн.преглед ,а цените трябва да са възможно по-ниски ,държавата също трябва да премахне отвратителния разрешителен режим и многобройните си изисквания за да може услугата да си продължи във социалния си аспект,държавата иска много-- стоянки няма --полицията гони и глобява -откровенно се заяжда ,от такситата се иска какво ли не ,накрая хората няма да могат да им отворят вратите..
16
0
 
7
 
! Отговори
За Пловдив ви казвам преди 1 месец
Всяко вдигане на цените отказва клиенти и в края а краищата шофъора нищо не постига .Такситата в Пловдив возят майки с деца на много къси растояния възрастни хора по болници и чуждестранни студенти на много късо и ученици които нямат книжки и коли с две думи социална деиност---има таксиджии койтол продават земи и апартаменти купуват по-скъпи коли и почват да реват че тарифите са малки ,някой фирмаджии също имат свой коли и се чъдят какво да измислят истината е ,че клиентите ни нямат средства да
15
2
 
18
 
! Отговори
ъъъ преди 1 месец
Честит им отлив на клиенти. То малко мозък трябва, за да се сетиш, че в условията на криза, ако вдигаш цената на която и да е услуга, следва отлив на клиенти, поради по-ниската им платежоспособност. Обратно - ако намалиш цената, може да печелиш по-малко от курс, но ще имаш повече курсове. Но на тях не им харесва, че имат курсове - кратки им били. Е, сега ще правят по 2 курса на ден и с 20-те лева да си смятат какво ще плащат по-напред.
14
0
 
8
 
! Отговори
МНЕНИЕ преди 1 месец
Кризата остави много хора без работа . Шофьор на Такси е спасение от безработица .
Станаха Много Таксита а Индианци Няма .
По времето на Кризата след 1989 година имаше решение - всеки може да си сложи табела на колата *такси* и да кара клиенти . Сега всичко е Регулирано като в Северна Корея - има ТРИ Фирми в България с Лиценз за Таксиметрови Превози - те са създадени от Мафията .
13
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Точно осъзнах, че не съм се качвал на такси повече от година, и ми стана много приятно. Да вземат да сложат по един надпис "Връщам ресто" и може и някой да се качи в тези дни :)