Превозвач: Лобистки интереси определиха избора на тол системата

Има международни маршути у нас, които не се облагат с такса, каза Петър Захариев
30 юни 2021 17:30, Анисия Иванова
13
Превозвач: Лобистки интереси определиха избора на тол системата
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Информацията за загубите спрямо предходни години след проверката в тол системата е очаквана и проблемите са били заложени още при нейното въвеждане. Тези дефекти могат да бъдат предотвратени само след повторен преглед и нови преговори с всички участници в сферата. Това заяви Петър Захариев, председател на Сдружението на автобусните превозвачи, в ефира на предаването „Бизнес старт“ с водещ Живка Попатанасова.

"С нас се извърши обсъждане, но то беше в императивна форма. Нашият глас не беше чут с нашите забележки, претенции, особени за автобусите по по-малките линии, защото те имат там социална функция.“

Транзитно преминаващите, които потребяват най-много, плащат най-малко, коментира Захариев.

Още по темата

„Един тир плаща 120-130 евро за транзитното преминаване на Унгария. Един тир, който изминава подобен по дължина маршрут от Видин до Капитан Андреево, в момента плаща 30-50 евро. Има международни маршрути в България - като от Капитан Андреево до Русе, които изобщо не са обложени с тол такса", каза той.

Сружението е искало да се въведе австрийската система заради леснотата на плащане и липсата на забавяния със заявки за пътни карти.

„Един автобус не може да чака, един тир, ако чака един час, това само води до загуби.“, обясни той пред Bloomberg TV Bulgaria.

Според Захариев решението за въвеждането на точно тази форма на тол системата е било взето предварително. „Има лобистки интереси и това се вижда от всеки, който работи със системата. Онзи, който най-много потребява, трябва да плаща най-много, но се оказа, че не е така.“

Обявените загуби от 200 млн. лв. ще могат да бъдат предотвратени само след повторен преглед и нови преговори с всички участници, смята Захариев.

Той прогнозира, че това може да доведе и до повишение на таксите, но допусна, че дори настоящата система може да проработи, както е било планирано. „Нашата система е еднаква с тези в Унгария и Чехия – там няма проблеми, няма грешки, няма чакане за една пътна карта с часове. Така че дори и тази система може да се преработи.“

Средствата, отпуснати на бранша за справяне с последиците от пандемията, няма да имат достатъчен дългосрочен ефект. „Сега има разхлабване на ограниченията, но връщане на пътниците не се получава. Туристическият сезон е почти компрометиран и трябваше да се вземат решителни мерки като в Гърция и други държави.“

Според Захариев потенциалните туристи са били объркани от липсата на яснота и опасенията за следваща вълна на коронавируса ще изтрие положителните ефекти от моментното съживяване от ученически пътувания и пътувания до морето.

Негативни ефекти ще има и от споделените пътувания, където трябва да има регулаторна рамка, каза Захариев. „Пътниците са прогонени от автобусите.“

Повече за проблемите в тол системата може да гледате във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
Отговор преди 2 години
До 12 Не се притеснявай, парите от "чекмеджето" ще отидат за черввн бардак в къщата в Барселона! Без хляб няма да останете
9
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ТиквунчоА оня дето укри ДДС за 6 млн и прехвърли фирмата си на безработен ром той колко плика занесе според теб в Президенството?
8
0
 
1
 
! Отговори
Грипен Радев преди 2 години
До Боко - кратунковПликове, пликове, пликове.
7
2
 
1
 
! Отговори
Боко - кратунков преди 2 години
Корупция, Корупция, Корупция
6
1
 
1
 
! Отговори
Надблюдател преди 2 години
Не се разбра, трябвало да преговарят наново с участниците, и евентуално, можело да се стигне до повишаване на таксите! Той на превозвачите ли е председател, или се напъва да пробута самият той лобистките интереси? Нормално е превозвачите да се радват, като са по-ниски таксите!
5
3
 
4
 
! Отговори
Тиквунчо преди 2 години
нема такива неща, значи всичко си беше честно. Тези просто сложиха най-много в шкафчето, и за това и те спечелиха. Всичко си беше честно, почтенно и за мен имаше доволно!
4
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Имало загуби спрямо предходни години? Ами той от 2 години света спря заради ковид, нормално и превозите да намалеят а от там и приходите. Пак хибридни схеми и полуистини. Много им пречи тол системата на контрабандата защото няма как да "ичезват" камиони влезли в България транзит а никога не излезли.
3
0
 
2
 
! Отговори
ss преди 2 години
От ГКПП Лесово до гр.Елхово се плаща за тир а след Елхово почти до Сливен не се плаща ! 1/3 от държавния международен път не се заплаща !
2
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Бях забравил да си подновя винетката и пропатувах от Харманли до София без да ме глобят. Още тогава ми стана ясно, че тая система няма да я бъде :)
1
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нашите превозвачи искат да протакат нещата още 5 години в които да не плащат нищо. Обсъждане трябвало да има? Достатъчно ви намалиха таксите които плащате, започнете да плащате