АМ "Струма" е съответствала на нормите пред 20 г.

Новите и по-мощни автомобили са предпоставки за произшествия, коментират експерти
24 ное 2021 21:18, Петя Славова
32
АМ "Струма" е съответствала на нормите пред 20 г.
Снимка: БГНЕС

АМ "Струма" е много критикувана. Тя е проектирана отдавна и има разлики в правилата от тези на Европа. Това коментира по повод тежкия инцидент с 45 жертви на АМ "Струма" пред БНТ доц. д-р инж. Ивайло Иванов, декан на Факултета по транспортно строителство, УАСГ.

Когато е била строена, магистралата е съответствала на нормите, но за 20 години са се променили много неща – появиха се нови, по-мощни, бързи автомобили, съответно понякога се създават предпоставки за трагични произшествия, обясни доц. Иванов.

Още по темата

 Безопасността във всяка една сфера има три компонента – правила, тяхното спазване и изпълнение и контролът им. Скъсали се връзката между тези компоненти винаги следва трагедия. Има и още един – образованието. Хората, които се занимават с една дейност трябва да са знаещи и да имат натрупан опит още от училищната или студентската скамейка. Така ще могат да приложат всички тези знания, особено що се касае за пътната безопасност, допълни той.

Според доц. Иванов младите хора се ориентират към по-леките професии.

Да си пътен проектант е изключителна отговорност и изисква много учене. Малко студенти записват тази специалност и това довежда до недостиг на инженери, до това хора, които не са учили транспортно строителство, да работят в строителни и проектантски фирми.

Вместо на прима виста да изискваме оставките на хората, трябва да помислим защо не са успели да си свършат работата и дали ние като общество и експерти не можем да им помогнем по някакъв начин, коментира от своя страна инж. Христо Грозданов, експерт по пътна безопасност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
3
 
6
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 2 години
Шофьор не би обвинил пътя, по който са минали трима негави колеги. Освен, ако други го правят, эа лични облаги!
7
2
 
3
 
! Отговори
Stoyanov преди 2 години
До Анонимен #8.. Нищо лично , но ангела ти хранител и да си спрял неможе да те опази - справка Милен Цветков.
6
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако беше БКП, Тодор Живков, до сега 100 пъти да я бяха укрепили здраво! С най-новите и скъпи материали в Света! Той винаги се стремеше държавата ни да е с най-новото оборудване за времето си!
5
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какво от това че автомобилите са по мощни. Та нима мощните автомобили трябва задължително да вдигат 200 км. Карам мерцедес с 300 коня и какво от това. Дали ще са триста или 100 скороста мога да си я командвам както аз иска. С предимство съм само при изпреварване и на светофарите. По магистралите си карам с 100 120 км Като ме задмине някоя катакомба ги гледам как ми се смеят че с тази мощна кола пълзя. Не не пълзя карам със скорост при която ангела ми хранител може да ме пази.
4
3
 
9
 
! Отговори
Бай Оня с коня преди 2 години
Абе то и колите които караме са съответствали на нормите от преди 20 години, ама пак си ги караме.
3
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Комунистите съсипаха България от 1944 година до днес!!
2
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Значи била безопасна за 120 с Москвич и автобуси Чавдар,но е много опасна за скорост 120 с БМВ седмица и автобуси Мерцедес модел 2018 . Брей да му се невиди. Не ще чуем за виновен лапачи на държавна хранилка,еле пък първа категория шуробадженакорушветчийски копой. А маркировката с лупа да я търси човек. Как ще ви осъдят,бедна ви е фантазията. Това не са ви тиквата и Сийка.
1
3
 
9
 
! Отговори
Stoyanov преди 2 години
Панелките на 30 и къщите на 50 год. ще ги събаряме ли , защото са проектирани за преди 50 години и не са в норми с новото стройтелство?