Шофираме бързо: Ако има превенция, ще бъдат ли толкова глобените?

Пропускат се пътни знаци на второкласни и третокласни пътища, смята експерт
31 май 2022 09:15, Петя Славова
110

Около 4 000 шофьори са засечени да управляват МПС с превишена скорост през почивните дни. За различни нарушения на Закона за движение на пътищата са съставените над 120 акта.

"Много притеснително е, че след всяка акция имаме все повече хора, които са с превишена скорост и са наказани. Това означава, че превенцията не работи. Ако има превенция, няма да има толкова много глобени. Това е съществен проблем при правоприлагането в България. Смятаме, че трябва да се работи повече върху превенцията, отколкото да се търси как да се налагат глоби", каза Диана Русинова от Европейския център по транспортни политики в ефира на "България сутрин".

Още по темата

По думите ѝ, на второкласните и третокласните пътища много често се забелязва проблем с пропускането на пътни знаци. Тя добави, че въпреки това, повечето пъти засечените нарушители са по магистрали, където знаците се виждат много добре и е ясно какво е ограничението на скоростта.

"Глобите са помагали до момента, но все някога щяха да спрат. От над 20 години непрекъснато правим акции и глоби, но жертвите и наранените не са намалени толкова много. Трябва да работим повече с превантивния характер - да обучаваме системните нарушители, да ги контролираме и ако се налага, да не ги допускаме до пътя", подчерта Русинова пред Bulgaria ON AIR.

Тя уточни, че шофьорите са склонни да превишават системно скоростта навсякъде, където мястото позволява. Русинова коментира и пристигналата у нас модерна технология от лаборатория от Хърватия за измерване на маркировката на Северната скоростна тангента.

"Резултатите показват, че маркировката спешно трябва да се промени. На Западната скоростна тангента нещата са прилични, но лятото ще трябва и там да се подмени", каза събеседникът.

Русинова информира, че в момента се организира първото обучение с МВР и областни управители на общини относно това как да се разпознават фалшиви пътни знаци и лоши маркировки, както и какви мерки могат да се предприемат и от кого.

"Рискът в момента по пътищата е изключително голям. Това се дължи до голяма степен на липсата на контрола. Трябва да се работи върху цялостното подобряване на средата - по-добър контрол, по-добра маркировка и инфраструктура. Пътищата се намират в много лошо състояние", заключи пътният експерт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
0
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Този измислен "експерт" предлага обучение на нарушителите.На какво точно ще ги обучава не става ясно.Те съвсем съзнателно правят нарушения.Единствено наказанието и последващото му прилагане има ефект върху нарушителите.
52
0
 
7
 
! Отговори
Куку преди 2 години
Ква магистрала, в София ако караш с 50 ще те пребие някой батка или ще те отнесе някоя мутреса.Вие нясно ли сте в каква държавица жалка живеете бе.Контрола е да съберат пари.Полицията НЕ КОНТРОЛИРА движението.Половината Катаджии са пласьори а останалите се скатават по сенките боднали камерата на ограничение 30 и печатат.В земята наречеена Българска всеки сам се оправя.
51
1
 
1
 
! Отговори
Старата школа преди 2 години
До Анонимен - 57 - Ако камион кара със 110, ДАИ ще го санкционира. Научи правилника, ***.
50
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Старата школа - 100-110 по магистрала означава да караш камионите да те изпреварват, което създава огромни тапи в лявата лента и предпоставки за ПТП. Нормалната скорост за съвременен автомобил е 130-140, като лявата лента се ползва само за изпреварване, а не за влачене.
49
0
 
3
 
! Отговори
Върни си Книжката преди 2 години
До Анонимен - на магистралата максимално позволената скорост (ако няма други ограничения) е 140.
48
0
 
5
 
! Отговори
До милиционер преди 2 години
Да обаче ако влязат в кварталите трябва да си вършат работата. Ако сложат едни камери на околовръстното и хакнат табела 80км/ч фишовете сами се пишат. Това, че на никого не застрашаваш живота ако се движиш там със 110-120, ако ще и 150 не им дреме. Аз съм в Центъра, ако караш из уличките с повече от 40-50км/ч 100% ще сгазиш нечие куче или дете, патрулка на КАТ дори транзитно не минава, а на Сакъзов редовно разни джигити карат със 90-100 по трамвайните релси точно до Заимов дето е пълно с деца!
47
0
 
0
 
! Отговори
Дрифт с 14км/ч преди 2 години
Нали щяха да правят писта за F1 до Сливен. КВО СТАНА?
46
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
51, '40-150 се вдига само на някой много прав и хубав участък.' ---- а старата школа знае ли че 130 е макс скорост?
45
0
 
1
 
! Отговори
Георги преди 2 години
Скоростта не е проблем. Проблем, е че младите нямат респект от полицията. Глобите също трябва да са пропорционални на доходите. 50лв. за едно хлапе, което едва събира 20лв. за гориво и за един бизнесмен, който на ден има по няколко хиляди лева разходи по работници и т.н. - имат съвсем различна наказателна тежест :). Освен това трябва да не се дават вече книжки на неграмотни хора.
44
1
 
3
 
! Отговори
Старата школа преди 2 години
До Георги - абсолютно си прав. 100-110 км/ч е супер скорост за магистралата, има доста дупки, карат кат луди. 140-150 се вдига само на някой много прав и хубав участък.
43
0
 
5
 
! Отговори
милиционер преди 2 години
Крайно време е полицията да влезе и в кварталите. Вечерно време в Овча купел 2 е страшно и не са само абитуриентите. То не са мотори, то не са дрифтове по завоите, общо взето изключение са тези, които шофират нормално. Ако трябва да се глобява поголовно! Разбирам за натрупаните комплекси и за оправданието с "прехода", но това застрашава живота и здравето на всички околни. Наблизо има и детски площадки! А това да се спира на пешеходна си е екзотика от Запада!
42
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Методите за контрол са неадекватни. Всички научават къде са камерите и къде са потенциалните стоянки на патрулките (до знаци 60 на разклони или на изходите на градовете). Извън тези точки, всеки си кара без да му пука. Къса дистанция, опасни изпреварвания, гонки и т.н.
41
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
46, 'взех си едно джипче, не толкова мощно.. карам си по магистралата 110-120 и даже е по-спокойно. Така че - аз подкрепям мерките за по-ниски скорости.' ---- настоящ спазващ законите е бивш престъпвал ги
40
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пешеходна пътека пред детска градина, някой кара с 80км/ч и НЕ спира на пътеката за да минат ПЕТ ГОДИШНИ ДЕЦА С ЛЕЛКИТЕ! Камера? НЕ! Ограничение на околовръстен път с 3 широки ленти пуснат преди 8 месеца, път слънце, където има слизане/включване в околвръстното стават 4, даже 5 ленти - 80км/ч, камера на всеки километър. Това е хранилка за КАТ. Там където си направил условия, които позволяват бързо предвижване КАМЕРИ, ХЕЛИКОПТЕРИ, където стават трагедии и катастрофи - ЩУРЦИ!
39
1
 
2
 
! Отговори
Георги преди 2 години
Преди имах доста бърза кола и редовно карах по магистралата с 160-170 (понякога и повече), по междуградските 120-130.. това беше нормална скорост за колата. Сега обаче съм с две деца, взех си едно джипче, не толкова мощно.. карам си по магистралата 110-120 и даже е по-спокойно. Така че - аз подкрепям мерките за по-ниски скорости. Винаги може да тръгнеш 10-20 минути по-рано и вместо да караш с 180, да караш с 120-130. Пък и при нас няма кой знае какви разстояния
38
0
 
1
 
! Отговори
Парашкев преди 2 години
До Радослав - съгласен съм бате. Дай да се съберем още няколко човека и да правим партия. Отиваме у парламента и променяме ЗДВП
37
0
 
2
 
! Отговори
Млад, но много богат преди 2 години
Кварталните взимат Kick-down-ите. Виждам бате палка, директно подминаване.
36
0
 
5
 
! Отговори
КАТ в храстите преди 2 години
Ами те патрулите на КАТ каква функция изпълняват освен да се развозват нагоре-надоле и да харчат народен бензин? Джигитите ги подминават като пътни знаци, дори и да се пробват да ги спрат.
35
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не разбирам, защо е проблем, че не си спрял на знак СТОП нощно време на празен път или караш 20км/ч над макс разрешената скорост на прав хубав трилентов булевард когато няма трафик. Ако обаче сменям ленти без сигнализация или "само да попитам" карам в лява лента за да "изпреваря" задръстването и после като съм най-отпред изведнъж пускам мигач и почвам да се присламчвам в трафика надясно това не е проблем! Не е проблем ако на кръгово влизам без да изчакам или не пускам пешеходци там камери няма!
34
0
 
3
 
! Отговори
емигрант преди 2 години
В България имате "никакви" закони, вие не знаете какво означава строг закон ? Преди 2 г. в Миранда де Ебро на пешеходна пътека младеж бутна един дядо с колата си, счупи му се ръката и някакви охлузвания - 4 години ефективен затвор, роднините на дядото завеждат дело за 100 хил.евро и ще плати 10 хил.евро застраховката на дядото "живот" която е имал ! По българските закони такъв случай какви санкции ще има ?