БДЖ купува нова влакове за близо 3 млрд. лева

До момента у нас не е имало обществени поръчки за влакове в такъв мащаб
26 апр 2023 13:25, Стела Стоянова
41
БДЖ купува нова влакове за близо 3 млрд. лева
Снимка БГНЕС

Министерството на транспорта и съобщенията обяви четири обществени поръчки за общо 2 812 711 865 лв. без ДДС. За тази сума е предвидено да се закупят нови локомотиви, както и електрически мотриси, става ясно от регистъра с обществените поръчки.

С най-голяма прогнозна стойност е поръчката за 20 броя едноетажни нулевоемисионни електрически влакове тип push-pull за 200 км/ч, с капацитет от минимум 300 седящи места. За тях са предвидени 1 200 483 000 лв.

За доставката на 35 едноетажни нулевоемисионни електрически мотриси ще бъдат похарчени допълнително 1 108 747 490 лв. Над 400 млн. лева пък ще струва покупката на 7 броя двуетажни електрически мотриси. Допълнително ще се похарчат 92 952 795 лв. за 18 броя електрически маневрени локомотиви.

Инвестицията се финансира с европейски средства по Плана за възстановяване и устойчивост и с бюджетни средства. До момента в България не са подготвяни обществени поръчки за подвижен състав от подобен мащаб. Новите влакове ще позволят да бъде предоставена модерна, сигурна и комфортна услуга за пътниците по над 50% от дестинациите в страната, отчетоха от Министерството на транспорта.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До пишещите преди мен. Тези влакове са за новите линии в южна България. После ще подменят подбалканската линия за да пуснат по нея мотриси на водород. Северната линия ще има да чака. И без това ж.п. линията от София до Варна дали през южна или Северна е еднакво дълга - 543 км.
36
1
 
8
 
! Отговори
Хубаво преди 1 година
Нека да се обновяват машините. Така хем и нафта няма да може да крадат някои хора. Ама кога ще се справят с една друга група хора дето на всички са ясни кои са дето целят влаковете с камъни.. или за да не им разваляме рахата по добре да плащаме ремонти на стъкла и лечение на машинисти и пътници.
35
4
 
2
 
! Отговори
Кондуктор преди 1 година
Хубаво е, че БДЖ ще купуват влакове, а релси ще купуват ли или ще ги карат по магистралите му на мутрата от Банкя ? То пък едни магистрали !
34
2
 
3
 
! Отговори
VladTepes преди 1 година
В момента между Мездра и Горна Оряховица максималната скорост е 100-120 km/h с няколко къси участъка 75-90 km/g и два къси с максимална скорост 130km/h. Принципно доста лесно може да се постигне 160-200km/h с подходящ подвижен състав и някои корекции на криви. В дефилето ще е трудно да се вдигне скоростта над 100-120km/h, между Горна Оряховица и Варна също има някои трудности.
33
3
 
2
 
! Отговори
без релси преди 1 година
Това са заместващите истребители за армията.
32
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Имах нещастието да пътувам с един от тия *новите* влакове до Бургас..... за малко да получя херния. Вагона е цяло помещение вместо с отделни купета, седалките са малки пластмасови корита като за китайски първокласници седалките са твърди и не се регулират. Понеже помещението е общо слушаш как 60човека говорят едновременно.Абе все едно си в трамвай а не у влак. За къси разстояния става - примерно Сф-Перник, ама Сф-Бургас или Варна е мъчение.Ремонтирайте старите мековозещи вагони с купетата.
31
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
а това са отдавна обещани тези скоростни, за които дори нямаме инфраструктура върху какво ще се движат )))
30
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Оставете влаковете. Те и да са влакове стрели, ние нямаме релсите за тях. След 120 километра всеки влак у нас може да дерайлира.
29
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Скоро пътувах с влак,вагоните бяха в ужасно положение ,или че купуват нови лукомотиви и вагони на 60 г.)
28
1
 
9
 
! Отговори
Руси преди 1 година
Влакове ще има ама ток няма да има. Хаха !
27
2
 
12
 
! Отговори
Фейк Нюз преди 1 година
Сега като отворя новините назад по години се оказва че всяка година пролетта я пускат тази новина по медиите за купуването на нови влакове. Всяка година купуваме влакове с Евро пари. Само дето никой не ги е виждал още тия влакове. Да не говорим за абсурдното обещание за скорост 200км/ч. В България няма такива релси.
26
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма пари, вдигаме ДДС, ама за вклакове има....
25
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Преди 2 седмици се наложи да се кача на влак. Идва ми някаква електричка на гарата и не мога да повярвам....още ги карат тия руски влакове от 1971-ва направени. То вече на влак не мяза, бръмчи,тресе, занемарено, но алуминиевата табелка в коридора седи " Сделано в СССР" и отдолу пише 1971 г. На 52 годишни влакове се возим още дето като вдигне 90 километра и имаш чувството че ще се разпадне.
24
2
 
12
 
! Отговори
алоооу преди 1 година
Да не се окаже, че тунелите са ниски за двуетажните.
23
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пак ли трамваи сименс ще ни друсат? Писнами да ме друсат всеки ден тия морги по 2 часа. Ама нямам избор. С автомобил половината заплата ми отива за гориво.Ако наема квартира цялата заплата ще я давам. Кой унищожи зелените вагони с купетата? Най безшумните и меко возещи вагони някой ги наряза за скрап и направи пачки.
22
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Двуетажни? TGV ли ще купуват?
21
0
 
0
 
! Отговори
няой си преди 1 година
До анонимен неграмотен си, марш от тук
20
5
 
7
 
! Отговори
Кире преди 1 година
От сутрин довечер слушаме как дефицита избухва, а най-губещото предприятие у нас ще похарчи 3млрд лв за влакове :)!?!?! Абе май си стана време за линч на жълтите павета. Ясно е че с само с викане и стачки няма да стане, трабва си и гилотина.
19
5
 
3
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 година
Във всички нормални държави Държавата осигурява релсовия път, а подвижния състав в частен и частниците си носят рисковете и подръжката.
18
9
 
4
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 година
Във време на война вместо да се купува оръжие, се купуват мотриси, та като дойдат руснаците, да има какво да откраднат и завлечат в Сибир.