$3.1 млрд. са приходите от онлайн реклама в САЩ за 3-то тримесечие

Общите разходи за онлайн реклама, която е най-бързо развиващата се част от рекламния пазар, тази година може да надминат 12 милиарда долара
25 ное 2005 11:49,
$3.1 млрд. са приходите от онлайн реклама в САЩ за 3-то тримесечие
Снимка: Corbis
Приходите от реклама в Интернет в САЩ достигнаха 3.1 милиарда долара през последното тримесечие, което е увеличение с 34% спрямо същия период на миналата година, съобщи британският финансов всекидневник Файненшъл таймс.

Бюрото за интерактивна реклама обяви, че общите разходи за онлайн реклама, която е най-бързо развиващата се част от рекламния пазар, може да надминат 12 милиарда долара тази година. Миналата година те са били 9.6 милиарда.

„Данните за третото тримесечие са най-впечатляващите, които някога сме виждали. Естествено, рекламодателите осъзнават ползите от преразпределянето на бюджетите им към онлайн пазара“, коментира Давид Силвърман, партньор в PriceWaterhouseCoopers, които са изготвили доклада за Бюрото по интерактивна реклама.

Не е уточнено обаче кои типове онлайн реклама са отбелязали най-голям растеж. Много други проучвания сочат, че рекламата в сайтовете-търсачки регистрира най-голямо нарастване в последните години. Това е ключов фактор, който стои зад солидното покачване на цените на акциите на Google – най-мощната Интернет търсачка в света.

Друг доклад, публикуван преди няколко дни, показа, че в последните години Интернет потребителите все повече използват търсачки. Според Pew Internet и American Life Project 60 милиона американци си служат с Интернет търсачки всеки ден. Използването на e-mail е също сред топ дейностите в Интернет – 52% от потребителите изпращат и получават електронни съобщения.

Търсачките стават все по-търсени и употребата им регистрира покачване до 41% /от 30%/ в периода юни 2004 – септември 2005 година.

Въпреки че все повече реклами навлизат в Интернет, те остават сравнително малка част от общия рекламен пазар, който в САЩ се оценява на повече от 70 милиарда долара. Медийните компании обаче, подтикнати от стабилния растеж на онлайн рекламирането, преразглеждат стратегиите си и много от тях направиха този тип рекламиране свой приоритет.


Спонсорирано съдържание