Учени: Безкрайно разширявайки се, Вселената ще стане пустош

Този извод е направен с помощта на гигантска "галактическа леща"
20 авг 2010 12:37, Елка Василева
Учени: Безкрайно разширявайки се, Вселената ще стане  пустош
Снимка: БГНЕС

С помощта на нов метод астрономи са определили съдбата на Вселената – тя ще се разширява безкрайно и в края на краищата ще се превърне в студена и мъртва пустош с температура, близка до абсолютната нула.

Учените са стигнали до този извод с помощта на гигантска „галактическа леща“ - едно от най-големите известни на човечеството струпвания на галактики в съзвездието Дева, съобщи ВВС.

Международна група учени начело с астрономи от НАСА са успели да проследят как светлината от отдалечените галактики се изкривява от тази „леща“, визуално превръщайки ги в дъги.

Степента на изкривяване зависи от три фактора – отдалечеността на обекта, гравитационната маса на Струпването в Дева и разпространението на тъмната енергия – тайнствената сила, която кара Вселената да се разширява все по-бързо и по-бързо.

Тъмната енергия беше открита едва през 1998 г. и е една от най-големите астрономически загадки: тя представлява три четвърти от нашия свят, но е напълно невидима и самият факт на нейното съществуване е известен само по въздействието й върху Вселената.

За да проследят по някакъв начин разпространението на тъмната енергия в космоса, учените са използвали големия комплекс телескопи на Европейската космическа лаборатория в Чили и орбиталния телескоп „Хабъл“.

Виждайки в буквалния смисъл как светлината огъва Струпването Дева и провеждайки необходимите измервания и изчисления, астрономите са направили извода за безкрайното разширяване на Вселената, пише „Дейли телеграф“.

NEWSru отбелязва, че теорията за безкрайното разширяване на Вселената е само един от моделите за нейната еволюция.

Различни групи учени издигат други хипотези, които често си противоречат една на друга.

Според някои нашият свят е обречен да преживява безкрайно редуване и повтаряне на етапи на разширяване и на свиване. Съгласно тази теория Вселената я чака безкрайно повторение на „Големи взривове“ - подобно на този, от който, както се предполага, се е появило всичко съществуващо днес.

„Колкото и неправдоподобно да изглежда, има вероятност откриването на тъмната енергия да е намалило вероятната „продължителност на живота“ на Вселената“, казват учените, издигнали тази хипотези, пред списание „Ню сайънтист“.

kotarak преди 13 години
И в един момент частиците който са изграждали оная ми работа така ще се разтегнат, че ще има от тях на Земята и други на Луната, и само като си помисля каква пространствена форма ще заеме, и после се чудете защо има усмихващи се котки.

IND преди 13 години
"Други учени изразяват мнението, че опитвайки се да разгадаят големите тайни на Вселената, самите астрономи неволно я подтикват към гибел. Например, наблюдавайки въпросната тъмна енергия, човечеството може би е върнало космоса към по-ранен стадий на развитие, смятат тези учени."До такава велика трансцендентна теория явно са стигнали след употреба на промишлени количества водка :)

Аха, а как тази "точка" е "мега огромна" черна дупка. А да си чувал нещо за принципа на неопределеността? А за неща като Хокингово лъчение и виртуални частици? И сингулярност не значи точка - това просто е част от пространствовремето с безкрайна кривина, или?

Mozaka преди 13 години
На края на вселената има едно барбекю, но само Управника с хидроложка компетенция може да си пече кебапчетата там, щото има подходящата летяща апаратура!

ДОРИ И ТАКА ДА СТАНЕ, ЩЕ СТАНЕ СЛЕД 5 МИЛИАРДА ГОДИНИ.ГАРАНТИРАМ, ЧЕ ТОВА ЧИСЛО ГОДИНИ НЕ МОЖЕТЕ ДА СИ ГО ПРЕДСТАВИТЕ ПО НИКАКЪВ НАЧИН. ТО НЕ Е КАТО 5 МИЛИАРДА ЕВРА, МНОГО Е ПО-СЛОЖНО. ТЪЙ ЧЕ СПОКО. ТОГАВА ХОРАТА ЩЕ СА ОТДАВНА ИЗЧЕЗНАЛИ.

Ти сериозно ли? Има и учебници и статии и популярни книги по космология. Хайде прочети малко, а. А и при разширяващата се вселена радиуса на орбитата на луната спрямо земята НАМАЛЯВА е не расте, защото при орбиталното движение се губи енергия и гравитационната сила постепенно надделява.

То така и навремето са обяснявали, че Земята е плоска, щото иначе всички ще изпопадат от нея.. елементарно било.

Вселената без теб може да съществува, но ти без нея не можеш. А дали работата върху откриването на характера на тъмната материя и енергия би имала практическо приложение? Хайде помисли по въпроса.

Българин преди 13 години
Вселената не може да се разширява вечно по една елементарна причина - щом преди големият взрев целият и обем е бил концентриран в една сингулярност (т.е. в точка) то тя е била мегаогромна черна дупка. А за да се излезе от черна дупка, то обектът трябва да се движи с надсветлинна скорост, което е невъзможно, следователно взелената все още е вътре в собствената си черна дупка - огромно усукване на пространството, създадено от собствената и маса. Елементарно е.

Благодарение на това, че Вселената расте може да съществува такава теория "на големия взрив".Т.е. щом вселената се разширява, значи ако се върнем назад във времето и я свием ...Абе и тази терия не обяснява нещата, защото назад във времето трябва да има непрестанно свиване.Освен това именно поради разширяването на Вселената растоянието м/у луната и земята се увеличава - луната се отдалечва от земята.Но ако върнем назад във времето ще се получи, че по някое време луната трябва да падне на земята поради гравитацията. И това трябва да се случи не преди милярди години. Не и преди милиони години, а преди хиляди години.

аман от ***. Айнщайн така е правил абсурдни проучвания и страничен резултат от това е .. атомната бомба.

Оня преди 13 години
Добре де, не мога да разбера защо се харчат луди пари за някакви абсурдни проучвания, които нямат абсолютно никаква практическа стойност, вместо да се вложат в нещо смислено. Вселената щяла да стане пустош .. все едно не мога да живея без тази ценна информация.

Amenhotep преди 13 години
Споко ... това докато стане и Лили Иванова ще остарее!

Д1 преди 13 години
Най-добрите астронавти несъмнено са ромите. Те се приспособяват да живеят на всякакъв вид терен.

Д1 преди 13 години
Отвъд вселената какво има ?

абе преди 13 години
абе каква пустош - я да им пратим малко ромчета - така ще я пренаселят,че.....-;))))

хуй преди 13 години
Искам да задам един елементарен въпрос на "учените".Към днешна дата, къде е края на Вселената.***.

Ако беше учил малко физика, щеше да разбереш, че наблюдаващия с акта на наблюдение влияе на резултатите. Най популярния пример за това е котката на Шрьодингер.

aaaaaaaaaaa zatova zabraniha iskustveno napravenite ostrov4eta po 4ernomorieto, no v bg. i bes tova e pusto6