Учени: Безкрайно разширявайки се, Вселената ще стане пустош

Този извод е направен с помощта на гигантска "галактическа леща"
20 авг 2010 12:37, Елка Василева
Учени: Безкрайно разширявайки се, Вселената ще стане  пустош
Снимка: БГНЕС

С помощта на нов метод астрономи са определили съдбата на Вселената – тя ще се разширява безкрайно и в края на краищата ще се превърне в студена и мъртва пустош с температура, близка до абсолютната нула.

Учените са стигнали до този извод с помощта на гигантска „галактическа леща“ - едно от най-големите известни на човечеството струпвания на галактики в съзвездието Дева, съобщи ВВС.

Международна група учени начело с астрономи от НАСА са успели да проследят как светлината от отдалечените галактики се изкривява от тази „леща“, визуално превръщайки ги в дъги.

Степента на изкривяване зависи от три фактора – отдалечеността на обекта, гравитационната маса на Струпването в Дева и разпространението на тъмната енергия – тайнствената сила, която кара Вселената да се разширява все по-бързо и по-бързо.

Тъмната енергия беше открита едва през 1998 г. и е една от най-големите астрономически загадки: тя представлява три четвърти от нашия свят, но е напълно невидима и самият факт на нейното съществуване е известен само по въздействието й върху Вселената.

За да проследят по някакъв начин разпространението на тъмната енергия в космоса, учените са използвали големия комплекс телескопи на Европейската космическа лаборатория в Чили и орбиталния телескоп „Хабъл“.

Виждайки в буквалния смисъл как светлината огъва Струпването Дева и провеждайки необходимите измервания и изчисления, астрономите са направили извода за безкрайното разширяване на Вселената, пише „Дейли телеграф“.

NEWSru отбелязва, че теорията за безкрайното разширяване на Вселената е само един от моделите за нейната еволюция.

Различни групи учени издигат други хипотези, които често си противоречат една на друга.

Според някои нашият свят е обречен да преживява безкрайно редуване и повтаряне на етапи на разширяване и на свиване. Съгласно тази теория Вселената я чака безкрайно повторение на „Големи взривове“ - подобно на този, от който, както се предполага, се е появило всичко съществуващо днес.

Други учени изразяват мнението, че опитвайки се да разгадаят големите тайни на Вселената, самите астрономи неволно я подтикват към гибел. Например, наблюдавайки въпросната тъмна енергия, човечеството може би е върнало космоса към по-ранен стадий на развитие, смятат тези учени.

„Колкото и неправдоподобно да изглежда, има вероятност откриването на тъмната енергия да е намалило вероятната „продължителност на живота“ на Вселената“, казват учените, издигнали тази хипотези, пред списание „Ню сайънтист“.

Не е написано спрямо какво и за сметка на какво се разширява?Нали за да се разшири,трябва да заеме пространство на друго ....нещо ,или каквото е там....

Какво е ДУХ ?!

Мечо Пух преди 13 години
Тази статия повдига резонно въпроси като : А какво има след края ? и оше : Ако се разтяга и разтяга до безкрай дали няма да се пръсне в един момент ?

към 33 - допълнение преди 13 години
Разберете, БОГ това са Законите на Вселената, на нейното създаване и развитие. Ние сме само частица от това. Стига религиозни заблуди. Вселената е Материя, Енергия и Дух едновременно, една неразделна триада, която е и в самите нас.

Casper преди 13 години
До 123: Айнщайн е бил основно теоритик. На неговите теории много са смяли и са били считани за пълни безумия, докато един ден не са били доказани. Самия той има един израз, който не помня с абсолютна точност, но звучеше така:"За да бъде доказана една теория, то тя трябва приета за абсурдна.". Горе долу това е значението, но иначе думите му не ги помня.

12 до 16 преди 13 години
Всяка година Луната се отдалечава средно с 38 mm от Земята.

празия лук преди 13 години
Ей не съм си насадил лука още, каква вселена какви пет лева

Да разширение до Плътност 10 на минус двадесет. После? После започва обратното въртене и Вселената ще се свия до нов Гигантски взрив. Това е вече антисвята, където Ядрото ще е отрицателно, а около него ще има Позитрони. За известен период от време ще се създаде и радвие Биологичен антисвят, досущ като нашия. Ще се родим наново със същите глупави навици и познания, създъвайки и обсъждайки БОГ. Нали.

Тва в теория + това това за тъкните енергии и матрии не е доказано! Друга теория казва, че сме във лууп и така ... пълен *** сме ...

Stan преди 13 години
Така е , абсолютно вярно. да се надяваме че като се разтегли максимално вселената яките места ще останат близо до нас, так аче да не си губим енергията и времето д аходим до там :)

Casper преди 13 години
До Оня: Какво според теб има практическа стойност - да си купиш кютефтета, да се натъпчеш като *** и после да ги изсереш. Това има практическа стойност в развитието на затластяването ти, а иначе дискутираните проучвания, теории, хипотези и т.н. имат практическа стойност в развитието на човечеството в една по висша форма на живот. Защо да не нахраним бедните с тия пари а. После пак ще огладнеят и пак ще ги нахраним и така всички задружно само ще ядем и ще ***.

АМАН ОТ УЧЕНИ! ДА ИМ ИМАМ РАБОТАТА ПО ЦЯЛ ДЕН ИЗМИСЛЯТ ГЛУПОСТИ! ТЕЕЕ ЕДНО ЛЕКАРСТВО ПРОТИВ РАК ИЛИ СПИН НЕ МОГАТ ДА ИЗМИСЛЯТ ЗА ВСЕЛЕНАТА ЩЕ МИ ГОВОРЯТ.

IND преди 13 години
На мен някакси не ми е ясно как така вселената е безкрайна и се разширява - ами пространството което заема след разширяване не е съществувало ли? т.е. било е нищо?! Ако може по умните от мен да ми разяснят моля :)

StarGate преди 13 години
Безкрай няма. И пустош няма.Само ще ни трябва повече енергия, за да се придвижваме между галактиките.

мильо преди 13 години
абе я си вземете гаджето под ръка, идете на море, па там се изплющете, дайте малко деца, за къв ви е тоя крив космос. ?ебането чисти и лекува, успокоява нерви, възстановява, облекчава от всякакви вселенски проблеми

Оня преди 13 години
То си личи кой е тъпака. Да си прочел някъде в моя пост думичката 'Айнщайн'? И така, умни, кажи ми едно практическо приложение произтичащо от заключението, че след Х милиарда години вселената ще е пустош .. след като вече има достатъчно теории, че тя се разширява .. свива .. това не е ново.

Casper преди 13 години
До х*й: Да наричаш учените ***, е нещо доста интересно :). Нали самият факт, че са учени гарантира, че са по-умни от теб. След като учените са *** до какво умозаключение стигаме за теб :).И само за твое сведение ще те иформирам, като човек, който не е учен дискутирания смисъл да думата - Вселената е безкрайна и се разширява. За да се разширява дадена равнина или пространство, не е необходимо то или тя да има край.

Stan преди 13 години