Близките до Земята астероиди удивиха учените

Астрономите изследвали свойствата на стотици околоземни обекти
4 сеп 2010 08:00,
Близките до Земята астероиди удивиха учените
Снимка: НАСА

Астероидите, въртящи се на неголямо разстояние от Земята, са много по-разнообразни, отколкото се смяташе досега. До такъв извод стига група астрономи в статия, публикувана в сп. Astronomical Journal, пише Lenta.ru.

Астрономите изследвали свойствата на стотици околоземни обекти (Near Earth Objects) с помощта на инфрачервения телескоп Spitzer. За разлика от телескопите, работещи в оптическия диапазон, Spitzer може да различи голям и тъмен астероид от малък и светъл (тяхната температура е различна, докато изображението на тези неголеми обекти е доста сходно).

Учените установили, че много от околоземните астероиди имат високо албедо – тоест добре отразяват слънчевата светлина. С времето повърхността на астероидите потъмнява и отразява слънчевите лъчи по-лошо, съответно астрономите заключили, че част от изучените обекти са се формирали сравнително скоро. Това означава, че еволюцията на свойствата на околоземните обекти продължава и в настояще време.

Още един извод, направен от авторите на изследването, е голямото разнообразие на повърхностните свойства на астероидите, което говори за различния им произход. Част от тях може да се е „родила“ в главния астероиден пояс, който е разположен между орбитите на Марс и Юпитер, а друга част произхожда от по-отдалечени области на космическото пространство.

Работата на астрономите е част от по-мащабно изследване, в хода на което се планира изучаването на около 700 околоземни обекта.

xaxa преди 13 години
tuka ima pone 3 komentara ot gosho tupoto ne samo s tova ime, momcheto ne izliza ot internet.

бай Петко преди 13 години
Може да станем богати, ако некой голям златен астероид се пльосне върху нас !

Не, просто Земята в непрестанен геологичен цикъл, и на всеки 300 млн. години континентите се свързват и след това се разделят.Ако дойдем тука, след толкова години, сегашните континенти,вече няма да ги има!

Балкански преди 13 години
***

Дано да намерят на тия астероиди и желязо и мед и злато и сребро и уран и всичко каквото им трябва та да се сетят, че е по-добре да инвестираш пари за усвояването на ресурси от космоса, отколкото да инвестираш пари в армия, която да усвоява ресурсите от страните в близкият изток.

нЕук преди 13 години
Двеста мииона години,това е срокът,след който всичко живо на Земята изчезва и започва нов цикъл.Дали причина за това са т.н. "околоземни" обекти не е много ясно,но ако те халоса парче с диаметър 100 км със скорост от 56000 км/ч се освобождава енергия колкото няколко хиляди атомни бомби експлодирали едновременно.Затова да не умуваме,ами да ядем,пием и да си носим новите дрешки.А,както казва и един телевизионен герой:..и некоА сгодна женица,нЕма да е зле...!

СТРАНДЖАТА преди 13 години
Колко ли е голям този картоф?...

Е, Гошето като иска преди 13 години
да се изживява като Малкия принц, остави го. Пък и какъв коментар да оставиш под такава статия? Астрономията е най-неуверената наука - само догадки и корекции на по-раншни "факти". А Гошо ако не друго, поне се опитва да ни разсмее сред всичките стресиращи новини

Георги преди 13 години
до Гошо *** ,не случайно ти е такъв прякора. Тва беше един от най-безмислените коментари които съм чел :D:D:D

Гошо Тъпото преди 13 години
Ей на този....астероид на снимката,прекарах част от годишната си.....отпуска;там ме остави един....туроператор,като ми го представи за 4-ри звезден....хотел.