RIM се е бръкнала с $40 млн. заради срива на Blackberry

70 млн. клиенти са били засегнати при кризата в края на 2011 г.
2 апр 2012 11:52, Бойчо Попов
2
RIM се е бръкнала с $40 млн. заради срива на Blackberry
Снимка: Reuters

Четиридневният срив на услугите на Blackberry през октомври 2011 г. е струвал на Research In Motion 54 млн. долара. След данъци загубите се равняват на 40 млн. долара, съобщи производителят на Blackberry в контекста на слабите си финансови данни за тримесечието.

Тези публикувани във финансовия отчет числа очевидно се отнасят до обезщетения за потребителите. Компанията от своя страна обяви, че ще предостави безплатно на абонатите на услугата пакет от премиум приложения на обща стойност от 100 долара.

Още по темата

Преди това имаше изчисления за щетите, които стигаха от 26 млн. долара само за Великобритания до 350 млн. долара в световен мащаб. Те обаче включват и стойността на акциите на компанията, която се срина от 24,41 долара на 1 октомври до 17,58 долара месец по-късно.

Blackberry Messenger (BBM), който предоставя достъп до мрежата, а според жалби на потребителите и Blackberry Enterprise Server (BES), претърпяха срив на 10-и октомври. От него потърпевши бяха абонати в Европа, Близкия Изток и Африка, но проблемът след това се задълбочи и обхвана Индия, САЩ и Канада. Причината очевидно е в дефектен суич. Едва в следобедните часове на 13 октомври услугата бе възстановена напълно.

RIM оценява, че около половината от тогавашните й около 70 млн. клиенти са били засегнати. Тъй като много компании залагат на по-сигурните трансфери на данни чрез Blackberry Messenger, милиони корпоративни новини не са били доставени. Много клиенти обаче напуснаха RIM и се преориентираха към Android или iPhone на Apple.

Познатата именно чрез стабилността и сигурността си инфраструктура на Blackberry изпада за втори път в историята си в подобно затруднено положение. През 2009 г. тотален срив блокира за три часа всички услуги за всички клиенти. Няколко месеца по-късно канадската компания се принуди да признае за огромен проблем, касаещ услугите за американските потребители. Тогава пощадени бяха само големите концерни, които използват услугата Blackberry Enterprise Server. Няколко дни по-късно в Северна и Южна Америка се стигна до нов срив, свързан с въвеждането на версия 5.0 на чат услугата. През 2008 и 2007 г. също имаше подобни големи проблеми.

Comscore смята, че пазарният дял на платформата на Blackberry се е свила с 2,9 процентни пункта от септември до декември до 16%. Според актуалните данни през изминалото тримесечие RIM е успяла да продаде само 11,1 млн. смартфона, така че пазарният дял продължава да се свива.

Още новини за технологии четете в Investor.bg


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
1
 
0
 
! Отговори
Petrov преди 8 години
A Mtel dali dade niakakvi obeshtetenia
1
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Причината очевидно е в дефектен суич...

еххх .... нямам думи за вас. Вземете се образовайте, а не само copy/paster/translator