Средният клас смартфони губи позиции на пазара

Потребителите се насочват или към много евтини устройства, или към високия клас продукти
Обновена: 2 фев 2015 18:20 | 2 фев 2015 18:20, Елена Кирилова
34
Средният клас смартфони губи позиции на пазара
Снимка: архив Ройтерс

Apple и китайската компания Xiaomi, която често е описвана като “Apple от Китай“, се радват на най-добрите си времена. За конкурентите им обаче нещата не стоят точно така, пише Wall Street Journal.

През декември Xiaomi стана най-високо оценения старт-ъп в света – за 46 млрд. долара. А миналата седмица резултатите на Apple надминаха очакванията на всички, подсказвайки че Тим Кук държи здраво кормилото и успява да донесе на компанията нови успехи.

Данните не включваха само най-важния от всички фактори. Успехите на Xiaomi и Apple отразяват нарастващото неравенство в доходите в света. Тенденцията засяга всеки производител на телефони, различен от Apple, Xiaomi и шепа други компании в ниския сегмент на пазара и предполага по-малкото търсене на смартфони в средния ценови диапазон.

Докато компонентите за смартфони стават все по-евтини, устройствата на Xiaomi, Coolpad Group, Vivo и безброй други китайски производители се радват на намаление в цената, така че устройствата им са „достатъчно добри“ за повечето потребители.

Xiaomi е добре запозната с тази игра, а нейните продажби, извършвани единствено онлайн, както и тесният кръг от продукти, ѝ позволяват да продава телефоните си на изключително ниски цени, твърди Ник Спенсър, анализатор на ABI Research. Освен това Xiaomi е изградила голяма общност от потребители, която служи като силен маркетингов двигател.

През последното тримесечие печалбата на мобилното подразделение на Samsung Electronics отчете спад с 62% спрямо година по-рано, подсказвайки, че южнокорейската компания ще трябва да започне да продава по-евтини телефони, следвайки стъпките на Xiaomi. Междувременно китайският мобилен гигант Huawei Technologies поема в точно обратната посока – готви се да навлезе в сегмента на високия клас телефони.

Но тези тенденции не обясняват случващото се с Apple, която направи невъзможното през последното тримесечие, продавайки повече телефони на по-висока цена, отколкото през предходните тримесечия. Истината е, че само един тип продукт може да направи това – луксозният.

Чрез поддържането на собствена серия от услуги, с огромен избор от мобилни приложения, които често показват по-добра пазарна реализация, отколкото тези за Android, Apple успява да се разграничи достатъчно от телефоните с Android и то по начин, по който успява да таксува потребителите си средно 2-3 пъти повече, отколкото те биха платили за подобно устройство с Android.

В Китай Apple се е превърнала в луксозна марка, чиито продукти най-често са давани като подарък, редом със стоки с марки като Louis Vuitton, Gucci и Chanel, сочи проучване на Hurun Report, обхващащо пазара на луксозни стоки в Китай.

Самите производители реагират веднага на отстъплението на средната класа в Северна и Южна Америка. Компаниите правят това като се насочват от високия към ниския клас стоки на съответните пазари. Същото нещо се случва и с телефоните. 

Останалата част от анализа можете да прочетете в Investor.bg. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До до 9Е да, но въпреки това си следват линията от преди това, когато бяха собственост на Гугъл. И въпреки това отново предпочитам Мотото пред Леново, което изглежда някакси по-пластмасово и шарено.
9
0
 
12
 
! Отговори
до 9 преди 9 години
Ами Моторола вече от доста време е собственост на Леново - чист китаец , но иначе си е перфектен телефон за парите си .
8
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
не знам за китайските марки, но аз си взех моторола мото г2 за 350 кинта. 5 инча, чист андроид, без шарени лиготии тип самсунг, няма никакъв лаг, всичко е семпло, но стабилно и функционално. Даже е и с 2 сим карти, та вече не се налага да нося и служебната пръчка. Батерията е прилична, държи 2 дни. Сигурно в очите на айфон юзерите съм ***, ама кво да се прави. Дали ще го изпусна, седна на него или ще го тресна в стената е все тая, взимам си друг такъв и това е.
7
1
 
29
 
! Отговори
Патриот преди 9 години
Аз също съм с "китайче" 4 ядрен 1 гб рам 5 инча за 180 кинта!Апъли мапъли много здраве да имат ,който има грешни пари да хрърля по тях!
6
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Просто елементната база рязко поевтиня след като МТК пуснаха 8-ядрени евтини процесори , а сега вече и 64 битов с пефектни параметри . Всичко това китайските производители за 5"-5.5" размер предлагат за 200-250$ , а реално са над средния клас . За тези пари от утвърдените марки може да се купи нещо доста посредствено и компромиси в уж "средния" клас . Ние сме малък пазар , но в Азия и Америките китайците шиткат яко и скоро корейците ще ядат дървото , впрочем Самсунг вече се тръгнали надолу .
5
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Карам си трабанта ,нямам мобифон
4
4
 
36
 
! Отговори
DOOGEE преди 9 години
IPhone се произвежда в Китай в същите заводи ,които бълват и стотици безизвестни китайски , но качествени марки за 100-200 долара . Цената му е надута изкуствено неколкократно и се купува изключително от сноби и новобогаташи !
3
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
добре сега..моят телефон е китайски (няма да посочвам марка) с 2ГБ РАМ, 8 ядрен, горила глас 3, 16ГБ памет, 2 сим карти, 5", 4G, андроид 4.4...и го взех от нета за около 250$ ...сега това среден клас ии висок клас е ..или това зависи от надутата цена на определени марки?
2
3
 
40
 
! Отговори
Профи наблюдател преди 9 години
Е да де, ама, нали се сещаш, че масовият потребител на смартфон е млад човек, в повечето случаи без собствен доход, щото на улегналия човек му дреме за приложенийца, които не ползва и селфита, които дори не прави, а предпочита по-обикновен, но здрав и сигурен телефон; наблюденията са глобални; споменаването на Перник вече е свидетелство за липса на въображение...
1
3
 
39
 
! Отговори
Разумящ преди 9 години
А личните ми наблюдения са точно обратни - масово се купуват среден клас, избягват се безсмислени изхвърляния за нещо, което лесно се губи, краде, чупи...