Facebook Instant Articles стартира за всички издатели

Вече ще четем статии директно в социалната мрежа
18 фев 2016 13:44, Мартин Иванов
4
Facebook Instant Articles стартира за всички издатели
Снимка: Facebook

Facebook обяви, че от 12-ти април тази година опцията Instant Articles, която позволява четенето на статии директно в мрежата, ще бъде достъпна за всички издатели.

Платформата беше представена в средата на миналата година и идеята и беше да може да показва съдържанието на статии директно във фийда на потребителите. Така може да се спести чакането от страна на потребителите, които кликват върху определена новина и отиват в сайта на издателя. Първите издатели, които се включиха бяха The New York Times, National Geographic, NBC News, The Guardian, BBC, Spiegel Online.

Компании могат да позиционират своите реклами директно в статиите, като при обслужване от самите издатели, приходите остават на 100% при тях, а ако искат Facebook да ги сервира и продава - стандартните 30% от приходите се прибират от мрежата. Хубавото в случая е че новинарските издания ще могат да следят четенията на статиите си във фийдовете, тъй като алгоритъм ще ги обвързва със статистиките в Google Analytics.

Основната цел на Facebook е да намери още един начин, по който да задържа потребителите в мрежата и да не отиват към външни сайтове. Така компанията ще може все по-добре да позиционира различните си рекламни продукти, които просто изискват постоянното онлайн присъствие - колкото повече, толкова по-добре.

Още при старта през 2015 г. някои компании бяха скептично настроени за това как платформата ще показва съдържанието и съответно бяха резервивани да си плащат за реклама по този начин. Въпреки че шрифтовете и цялостното оформление на статиите остава като в оригиналния сайт на издателя, коментарите бяха, че контролът върху показването им пак остава във Facebook.

Щом новината за пускането на Instant Articles идва сега и то точно с тази дата, най-вероятно Facebook ще акцентира върху тях на своята годишна F8 конференция, която ще на 12-ти и 13-ти април в Сан Франциско. Компанията ще трябва да покаже на издателите с какво платформата е станала по-добра за една година, за да ги накара да влагат средства за реклама и там.
 


4
Още от
Напиши коментар Коментари
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
просто се опитват да убият конкуренцията - гугъл и нъждата от сайтове :)
2
1
 
1
 
! Отговори
Смешко преди 2 години
До Анонимен

Това е най-интересната новина от днес...Но ти явно не можеш да го разбереш това, теб ти трябва нещо за чалгичка сигурно...
1
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Губенето на време " наречено фейсбоок!!!!
))))))