Краят на една ера: Колата все повече става услуга

Как се променят автомобилите в днешната дигитална ера?
Обновена: 19 яну 2018 19:39 | 19 яну 2018 19:36, Екип на Bloomberg
22
Краят на една ера: Колата все повече става услуга
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Автомобилната индустрия преминава своя металургичен исторически период в своя дигитално-информационен период. Чисто металургичната част на автомобила, неговата механика, която бе цел номер 1, все повече се превръща в носител на информационен продукт и в носител на услуга – транспорт.

Това коментира в студиото на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт Калоян Желев.

„Хората в напредналите общества избират все повече автомобила с оглед това от какъв транспорт имат нужда. Те избират не само автомобила, а начина на притежанието му или дали изобщо да ги притежават. Колата все повече се превръща от хардуер в услуга“, посочи той. 

По думите на експерта младото поколение, т.нар. „милениуми“, вече не се вълнува от хардуера, дизайна и т.н. а на услугата „транспорт“ която колата предоставя от точка А до точка Б.

„Евентуално джаджите и свързаността в това превозно средство биха ги привлекли, биха им се сторили интересни, но нищо повече“

Новите тенденции извеждат на дневен ред и множество неизвестни.

„Един от интересните феномени през 2017 беше опитът на всички автомобилни шефове да ни покажат, че гледат със спокойствие на бъдещето и имат представа как ще изглежда техният бизнес след 20-30-50 години. Истината обаче е, че никой няма представа какво го очаква. Това е една относително стара индустрия, функционирала през 3 различни века, а това, което коментираме е явление от последните десетина години“, отбеляза Желев

„Това е един много малък исторически период, а автомобилният кораб е голям и тежък и променя курса си сравнително бавно. Това е голямо предизвикателство", отчете събеседника в студиото.

Вижте целия разговор


22
Още от
Напиши коментар Коментари
21
1
 
0
 
! Отговори
не син преди 6 месеца
Поредната *** "статия" занимаваща ни с бълнуванията на поредния"експерт"!
20
0
 
3
 
! Отговори
До 19 преди 6 месеца
На български се пише Австралия, Маями. Това по Макроикономика 101 не можеш го научи. А това, че си си подал носа навън, не значи че твоето мнение е значимо. Или, ако желаеш американска фраза: мненията са като задниците - всеки си има (по един). Чети статията да чуеш друго от твоето мнение. Може пък да научиш нещо ново.
19
4
 
0
 
! Отговори
МайемиХиит преди 6 месеца
Слаба ракия сте в БГ!
Експерт?! Really? Тоз еснаф не си е подавал носа навън, а вече е експерт?! WTF?! Колата е необходимост в нормалните общества: САЩ, КанаДа, Аустралия и някои евро територии. Няма как да е услуга. Затова и хората строят и произвеждат все повече и повече коли..
А това, че в БГ не може да си позволи там средния работник нова кола, е друга тема. То затова няма и производство там..щото няма търсене( на нови коли)
18
1
 
6
 
! Отговори
turboto bobi преди 6 месеца
Бъдещето е в развитието на публичния транспорт. Интелигентните общества отдавна са се научили да се придвижват с градски транспорт, колело, споделено пътуване ит.н.
17
2
 
8
 
! Отговори
Кола като услуга преди 6 месеца
Това е бъдещето. В момента като си купиш кола си плащаш 100% от стойността и, а я ползваш едва 10-20% от времето. Останалото време стои кто неизползван ресурс, плащаш за паркинг, старее ( губи от стойността си), покриваш допълнителни разходи ( ремонти, застраховки и т.н.).
Кола като услуга ще стане масова усулуга когато навлязат масово безпилотните електромобили.
Имаш апликация, плащаш когато ти трябва каквото ти трябва.
Например: за отиване до работа ти е достатъчна малка кола, за дълго - лимуз
16
12
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 6 месеца
Аз от години пиша, че масовият градски транспорт няма бъдеще и че бъдещето е на колите, използвани като услуга, както тук го наричат, но получавам минуси. Би трябвало да е очевидно за всички защо масовият градски транспорт няма бъдеще, но явно онова за 80-те процента е вярно.
15
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тия да минат напажиите и наред да затварят гаражи и дюкяни 800 лева златни да са му аида нап и данс в акция
14
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тоя дето ми отвори работа сред зима с колата от неговия маистор да му е честит и да си ходи при него със здраве.А дано има съвест макар че тия нямат ни срам ни морал ни съвест здрава кола потроши дано си се наял
13
11
 
2
 
! Отговори
ШОП преди 6 месеца
Ще бълвам кълба дим от стария 25 годишен дизел напук на Фандъкова и зеленото билетче!
12
2
 
11
 
! Отговори
Фкдсшт преди 6 месеца
До 9...Щеш не щеш, глупости. За туй иде реч, че всъщност наближава време когато няма да е нужно да притежаваш автомобил.
11
2
 
10
 
! Отговори
Пипи преди 6 месеца
Впечатления от двигателите на БМВ: правят се все по-скапани с цел да се реализира оборот и съответно печалба. В сервиза на тази фирма в БГ всяка седмица се заменя по най-малко един двигател, особено 8-цилиндровите. Те са направо ***.02790
10
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До 5
Умнико забравяш ме някои живеем извън България и то в страна много далеч по манталитет и знаем за какво говорим. Време е ти да излезеш от панелната си пещера и да влезнеш от 30 годишната си таратайка.
9
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ами колата е необходимост. Щем нещем ще купуваме. Особено в тоя свят на глобализация и движение.
Само за информация, работя именно аутомотив и факта е, че скъпите и премиум марки продават все повече и повече. Не е изненада, тъй като хората се замогва повече. Дори и традиционно "бюджетни" марки се пробват да правят и продават имиджови автомобили.
8
3
 
21
 
! Отговори
Дришлио преди 6 месеца
Тия ги разправяйте на наште турбогь3apи с 20годишни БМВета - черни, със затъмнени стъкла, изтърбушени ауспуси да реват кат змей и накичени със спойлери, стабилизатори и емблеми ... аха и да литнат!
7
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
А българите каква кола измислиха? Или само карат 20 годишни западни таралясници.
6
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Това е напълно възможно при днешните технологии, може всички коли да са от средната класа като Ауди 4, БМВ 3, Мерцедес C, дори и то по-голяма и да се предлагат като услуга, трябва ти за пътуване и си поръчваш по интернет, днес производителите могат да произведат 100 пъти повече коли, но няма кой да ги купува. Затова ги проектират да се развалят за да печелят допълнтелно от сервиз. А ако колата се предлага като услуга няма изобщо на печелят, тоест ще печелят само за заплати,не милиарди.
5
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ганьо и Ганка не искали да живеят в пещера и си използвали колите по предназначение. Каква изненада за едни с кухина над раменете.
4
13
 
7
 
! Отговори
Така е преди 6 месеца
Да благодарим на руснаците че измислиха колите , че инача щяхме да мааме пеш.
3
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
И Ганка също не само Ганьо
2
6
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Да в нормалните страни няма парвенющина. А в България Ганьо не може да се изложи да отиде на работа пеша,ползва кола 5та ръка и се радва,защото това е най-голямото постижение