Мъск праща в Космоса червена "Тесла" с най-мощната ракета

"Фалкон хеви" щяла да престои там милиарди години!?
6 фев 2018 16:00,
Мъск праща в Космоса червена "Тесла" с най-мощната ракета
Снимка: Rеuters

Частната компания "Спейс Екс" се готви днес да изстреля ракетата "Фалкон хеви", която при успех ще стане най-мощната функционираща ракета в света и може да бъде използвана за мисии до Луната и евентуално до Марс, съобщиха световните информационни агенции.

Собственикът на компанията Илон Мъск избра малко по-особен полезен товар за първия полет на "Фалкон хеви" - червен автомобил "Тесла", зад чийто волан е инсталиран манекен в скафандър, разработен от компанията. Ако всичко върви по план, автомобилът ще се движи милиарди години в Космоса.

"Допада ми идеята за кола, която се движи безкрайно в Космоса и може да бъде открита от извънземни след милиони години", заяви неотдавна Мъск. Ако ракетата бъде изстреляна успешно и отнесе полезния си товар в Космоса, това ще е голям пробив. "Фалкон хеви" е два пъти по-мощна от използваните днес ракети и най-мощната след "Сатурн 5". "Фалкон хеви" ще е идеалната ракета за отвеждане на хора в далечния Космос.

"Фалкон хеви" е дълга 70 метра и широка 12 метра. Съставена е от три ракети "Фалкон 9" и е снабдена с 27 двигателя. Стартовата й тяга е около 2200 тона. Както при ракетите "Фалкон 9", компанията си е поставила за цел всяка от първите три степени на новата ракета да се върне на Земята, за да бъде използвана отново и да се намалят разходите.

"Спейс Екс" увери, че "Фалкон хеви" може да отнесе два пъти по-голям полезен товар в сравнение с ракетата "Делта 4 хеви", при това за една трета по-малки разходи. Освен това ще даде възможност на НАСА да изпраща хора в Космоса, без да ползва руски ракети "Союз" за целта. Тя обаче е минала само наземни тестове, свързани със задействане на двигателите й. "Ще бъдем в Космоса за милиарди години, ако ракетата не експлодира по време на полета", отбеляза Мъск в Twitter.

По-мощна от "Фалкон хеви" е единствено ракетата на НАСА "Сатурн 5", с която астронавти се отправиха към Луната в рамките на мисиите "Аполо" през 60-те и 70-те години на миналия век. "Фалкон хеви" ще може да изведе до 63,8 тона полезен товар в ниска околоземна орбита, т.е. три пъти по-голям товар в сравнение с "Фалкон 9".

Ало, Байконур...

Боби преди 6 години
До русия=джудже 27Роскосмос е планирал 28 мисии за тази година мисля че вече две ракети стартираха, Продължава да строи източния и западния Космодруми, Плаща на Казакстан за Байконуртук не са включени нещата за военните.А Спейс Х ползва базата на НАСА а при съсздаването на компанията цели команди учени целокупно се преместиха в "новата" компанияОсвен това Идеята да се връщат на земята елементи от космическите апарати не е нова - Американската Совалка е първия подобен проект.

Защо няма никаква информация за УСПЕШНАТА мисия на SpaceX?

Коментарите показват колко умствено изостанала е една част от българския народ и на какво е способен скота за няколко стотинки на коментар. Тъжно, но всеки си заслужава съдбата. Бедните духом са бедни и на пари. Поздравления за успешното изстрелване. Историческо!

Пустиня ти главата преди 6 години
До ПустинякИ за това сащ все още купуват Руски двигатели за милярди

Пустиняк преди 6 години
ДрОгарьо 36, само забравяш една подробност. Докато на руснаците космическите приключения ги плаща 150 милионния им народ, от които 90 процента живеят в нищета, то Спейс Екс е частна компания, която оригинално си направи реклама, за да повиши печалбите си още повече, а не да фалира цяла великий ссср, за което спомогнаха навремето безумно скъпите, въпреки кражбата проекти, като совалка Буран и ракета Енергия. Има огромна разлика в това, което правиш - печелиш ли или се разоряваш. Понимаеш?

СПОМЕНИ преди 6 години
Спомняте ли си когато руснаците изкараха две станции и им размениха екипажите?Тренираха стиковане.НО колко подигравки отхесоха от "цивилизования запад" за безмислено и скъпо упражнение?Е сега назапад направиха още по-грандиозна тъпотия, но...колко са ни мили сега тези Дамб и Дааммър :)Нещо има дълбоко сбъркано в цялата тая медийност и променяща се нагласа!

Първата степен падна в океана. Само единия от трите двигателя се е зьадействал и за това сблъсъка с водата е бил със скорост 480 км/ч. Сериозен сблъсък, но като го изкарат след ремонт могат пак да го ползват. Стига да има кой да плати ремонта и ваденето де, щото тея работи там са скъпи, не като в Китай или Русия. А и повторната употреба на удавената степен не бива да носи хора, понеже вероятността от експлозия ще е към 90%.

червена тесла преди 6 години
Тия пак ли ще правят фоерверки - този път с червен цвят :)

Красота. Две ракети приземяващи се заедно. Колата на фона на земята бе черешката. Дано това е началото на нова ера.

SpaceX преди 6 години
Потеглихме !!

Пуснал си Space Oddity на Bowie, кчил си мега яката Тесла и и я изстрелял на космически кораб - Не знам, кое не му харесвате, ама според мен е супер яко !

Да ги съберат от космоса и са ги складират на земята ли бе мен? Ти да бе си извънземен?

SpaceX преди 6 години
Нвдейте да злобеете това което очакваме е епохално. Разбира се ако е успешно.Ако не е успешно просто се взимат необходи.ите поуки и се продължава нататък

Малко е *** в космоса че още ще пращат! В момента над главите ни са милиони остатъци от спътници които отдавна са излезли от употреба. Вместо да вземат да ги съберат и изчистят космоса те още пращат. Напълно безотговорна краварска история. Да му мислят бъдещите поколения нас няма да ни има. Така разсъждават краварите. Както се казва. След нас и потоп!

русия=джудже преди 6 години
САЩ определено пишат история с всички тея успехи на космическа основа.Не съществува държава която дори и малко да се доближи до техните успехи и възможности.Стане ли дума за космически и всякакви технологии ,всеки гледа към САЩ.Кремълските джуджета са просто безгласна буква в тези теми.

що за простотия,какво трябва да си помислят извънземните за нас като я открият,сигурно каквото ние си мислим за дивака в джунглата с копието и стрелите

До 23 - Той е казал след милиони години. Вояджърите кога ги изпратиха? По времето на тиранозаврите ли?

Apple преди 6 години
Тоя модел на TESLA сигурно е TESLA X, а астронавтите задължително трябва да са с iPhone X - да са в тон с името на компанията.

"Допада ми идеята за кола, която се движи безкрайно в Космоса и може да бъде открита от извънземни след милиони години", заяви неотдавна Мъск."Колкото откриха и двата вояджъра...