Нов тест хвърли в паника автомобилните компании

Някои от тях трябваше да спрат производството на вече готови модели
Обновена: 3 фев 2019 10:11 | 3 фев 2019 10:05, Нели Христова
57
Нов тест хвърли в паника автомобилните компании
Снимка: Reuters

Автомобилните гиганти са в шок, след като нов тест за измерване на вредните емисии и разхода на гориво спря от продажба вече готови нови модели.

Част от производителите, сред които бяха Volkswagen Group, BMW и Renault, не успяха да покрият стандарта и бяха принудени да спрат вече готови модели, а това доведе до спад в продажбите и сериозни финансови загуби.

През 2019 г. предстои втори етап от WLTP, който включва задължителен тест на изпарение (EVAP). Според директора по продажбите на Volkswagen Group – Кристиан Далхайм, всички нови двигатели и трансмисии на концерна ще трябва да преминат нови сертификационни процеси, за да се справят с теста.

"В сравнение с 2018 г. сме далеч по-уверени, че ще успеем да смекчим ефектите от втория етап, но въпреки това не изключваме възможността за въвеждане на временни ограничения на част от моделите ни през втората половина на тази година”, обясни Далхайм.

От Daimler също признаха, че имат доста малко време, за да се подготвят за новите тестове. Причината е, че окончателните изисквания са били обявени едва в края на ноември. "Това си остава огромно предизвикателство за нас, но сега ще успеем да планираме нещата по-добре”, коментира шефът на продажбите на концерна – Брита Зеегер.

Новият тест EVAP влиза в сила от 1 септември, като при него се измерват изпаренията, които се отделят от превозни средства с изключен двигагел. Целта е да се ограничи броя на летливите органични съединения под формата на бензинови пари, които излизат от автомобила за период от 48 часа.

Когато превозното средство е паркирано, повишаването на температурата на околната среда и дори слънчевата радиация могат да доведат до изтичане на бензинови пари. Автомобилите имат система, която да улавя изпаренията, но тя е с ограничени абсорбиращи способности. В случая, това се отнася само за колите с бензинови мотори, тъй като при дизелите налягането е много ниско.

Освен това, при всички нови превозни средства ще бъдат измерени отработените газове на азотен оксид по време на експлоатация на пътя (RDE-NOx). Според новите стандарти, дизеловите автомобили няма да могат да отделят 2,1 пъти повече от лабораторния лимит или 168 милиграма на километър.

Някои автомобилни компании обявиха, че са готови за новите тестове. В Opel, например, вече са взели всички мерки, за да може моделите да покрият изискванията. Алиансът PSA, който е собственик на германската компания, също е готов да посрещне новите сертификационни изпитания.

И от BMW Group обявиха, че не очакват проблеми с EVAP. Баварският производител е създал специален екип, който да се справи с предизвикателството, като всичко е планирано и са направени необходимите корекции.

Още новини четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


57
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
27
 
! Отговори
Циник преди 5 години
Защо пак триете постове?Знам, че сайта ви се списва от некадърници и илитерати... ще е хубаво да се осведомите за Фрекинга ... и как лицемерите в САЩ - тровят собствените си подпочвени води с чисти отрови в преследване на печалба!А и едва ли американските автомобили бълват по-малко вредни емисии от европейските или азиатските.
26
1
 
26
 
! Отговори
69 преди 5 години
след 15 години май само богоизбраните ще имат лични автомобили
25
2
 
10
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 години
Това за нивото на азотните оксиди в новината е малко странно. Нормите са различни за различните моторни превозни средства. Примерно за азотните оксиди при дизеловите по ЕВРО V и VI за товарните автомобили над 3,5 тона са 2000 и 400 милиграма/км, а ЕВРО 5 и 6 за лекотоварни автомобили с тегло до 1305 кг са съответно 180 и 80 милиграма/км. Тези 168 милиграма от новината за кого се отнасят?
24
7
 
35
 
! Отговори
Циник преди 5 години
Mpъсната война на САЩ е факт!Там където - те не могат да борят конкуренцията с легални средства - си служат с удари под пояса.Ефекта на доминото - може да завлече икономиките на целия евросъюз на дъното!Стожера на първата европейска икономика Германия е автоиндустрията.Хиляди други фирми са свързани ( като лиферанти ) с нея.
23
4
 
34
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 години
Очаквано. Първо подеха кампания против дизеловите коли, а сега и против бензиновите, както и се очакваше - все пак бензиновите коли като цяло замърсяват повече Принципно от автомобилите няма толкова голямо замърсяване, колкото се твърди, а за България замърсяването от автомобилите е пренебрежимо малко, далеч под допустимите норми.
22
0
 
7
 
! Отговори
ТАКА ДЕ преди 5 години
До Minuva42Всъщност не си ПОЖЕЛАВАМ, давам ти акълец какъвто НЯМАШ.
21
3
 
29
 
! Отговори
Циник преди 5 години
Тесла - още в производството - причинява вредни емисии на 70% от 10 годишния пробег на 1 дизел.Стои отворен въпросът - и какво ще стане с акумулаторите - стигнали края на експлатационния си живот.Всичко ( както с право спомена някой преди мен ) е въпрос на "лобита" .САЩ отдавна обяви "***" война на европейските си конкуренти - използва всички средства да ги унищожи.Бизнеса отдавна е и политика! Уникожението на този европейски бранш ще донесе на Европа - безработица , глад, и мизерия.
20
6
 
10
 
! Отговори
Гoшу преди 5 години
До 19Колко се е увеличило населението от 1996 година досега. А колко са се увеличили използваните автомобили, Глупи :))) Голямо сравнение направи. А знаеш ли, че в началото на индустриалната епоха всички заводи за работили на въглища и яко са димели комините и въздуха е бил по-чист отсега :)))))))
19
6
 
7
 
! Отговори
Opel на газ преди 5 години
Аз на моя хлопел бензин не съм му слагал от 5-6години и съответно бензинови пари няма!Даже и бензибовата ми помпа изгоря и не съм я сменил!Бича направо на газ а газта у бутилкта няма как да избяга!
18
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нормите ежегоно се повишават, а аз по-чист въздух не усещам.То през 1996-та, като имаше само "евро 1" беше по-приятно за дишане.
17
4
 
32
 
! Отговори
Неук преди 5 години
Европейските производители най-накрая разбраха с какво Тесла ги е била. С лобизъм. Мъск плати на лобисти да прокарат безумни- наистина излишни норми за екология на ДВГ и сега всички ще си плати затова. Е естествено Тесла хич не е по-евтина от други електрички и въобще няма намерение да подобрява качеството на изработка. Просто ще е доминант и ще си избие всички загуби. А замърсването не намалява с приложените еконорми, което се доказа след забраните в Германия - ползата е под 1% по-малко емисии
16
34
 
4
 
! Отговори
Шоп преди 5 години
Цървулите веднага писнахте да не ви спрат каручките!
15
3
 
35
 
! Отговори
Калеко Алеко преди 5 години
Честито, това ще ви докарат Еколозите ... Липса на нов лифт в Банско, заради една просека от дървета, при положение че незаконно се изсичат хиляди тонове дървен материал ... Скъпи автомобили недостъпни за средния българин и хиляди коли с изгнили гуми, спрени от движение, които ще зариват междублоковите пространства. В същото време ще останат вредни производства в страни от третия свят, а и в някои от развитите, които са основен замърсител на атмосферата ... Аман от зелени популисти и вегани ...
14
49
 
9
 
! Отговори
не е в това проблема преди 5 години
Вместо да мислят как повече да ограничават производството на нови коли, да вземат да спрат от движение колите над 10год. за цяла европа. Те отделят многократно повече.Като стане на 10 години да се спира от движение.И не е задължително всички да имат коли. Едно време коли имаха малцина и хората си бяха свикнали да ползват обществен транспорт. Сега всеки с бракма за 1000 лв лева трови въздуха колкото 5 нови коли.Който няма пари за кола под 10 год, НЯМА ДА КАРА, а ще ползва метро, влак...
13
14
 
11
 
! Отговори
Minuva42 преди 5 години
До ТАКА ДЕАко аз и такива като мен се отдеглят в планината, то такива като теб ще останат без работа и препитание. Така, че внимавай какво си пожелаваш :)
12
6
 
26
 
! Отговори
Охобохо преди 5 години
Когато някой вулкан изригне,ходят ли да му мерят вредните изпарения и частици, и как го глобяват?!Спират ли го от производство,движение и изригване?!!!!Вредните емисии както и колкото и да ги намаляват все ще ги има щом има горене,това са физични закони.Някой ден колите ще се движат на ток и браунгаз,но до тогава ще има замърсяване.
11
4
 
23
 
! Отговори
ТАКА ДЕ преди 5 години
До Minuva42Щом е така, купи си къщичка високо в планината, гледай козички и децата ти ще помагат.
10
19
 
5
 
! Отговори
Minuva42 преди 5 години
До ТАКА ДЕДобре, да перефразирам: Повече ми пука какво дишам аз и децата ми, отколкото какво дишат в Китай. Това за вятъра не е съвсем вярно, защото тези частици не са много мобилни.
9
2
 
31
 
! Отговори
ТАКА ДЕ преди 5 години
До Minuva42На теб може и да не ти пука какво душат в Китай, ама ветъра е общ за целото земно кълбо.
8
24
 
2
 
! Отговори
Minuva42 преди 5 години
До Пчеличката МаяИдеята на тези рестрикции не е само глобалния екологичен ефект, а най-вече качеството на въздуха който всички ние дишаме - и ти и децата. За това на мен специално не ми пука в Китай какво дишат.

Спонсорирани публикации