Пътят до Своге: 45 млн. прибрани левчета и положен асфалт за... градинки

По пътя има дупки, падат камъни и много проблемни участъци
28 авг 2018 09:00,
208

Рехабилитацията на пътя София - Своге е на стойност 23 милиона евро или близо 45 милиона лева. Дължината на трасето е 82 километра.

Сметката показва, че един километър е струвал на българския данъкоплатец над половин милион лева.

Ремонтът е завършен през 2014 година, но участъкът е получил Акт 16 две години по-късно.

Още по темата

Входът на село Владо Тричков е един от проблемните участъци по трасето. На мястото настилката е пропаднала опасно, а преминаването става по два начина – или в насрещното, или с рязко намаляване. За този проблем са подадени десетки сигнали. Писани са писма, но мерки до момента не са взети.

Съвсем наскоро автомобил се обръща, по чудо семейството вътре оцелява.

Според преминаващите през това място, има проблем и с качеството на мантинелите, на пътното платно пък падат камъни.

Тепърва ексепритизи ще покажат какво е качеството на настилката и на мантинелите на мястото, където автобусът падна. Вече са взети проби от пътното платно.

Според експерти обаче асфалтът, който е положен на пътя е предназначен за паркове и градинки.

Остават редица въпроси – защо въпреки петте констативни протокола за проблеми в участъка на смъртта, не са взети мерки. И кой носи отговорност за състоянието на пътя - държавата или фирмата, която е изградила трасето?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


208
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
90
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дежурната фраза на тиквата не беше ли 'построих ви пътища и магистрали'?
89
24
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За мантинелата и качеството на пътя се обърни към Орешарски, този път е строен по негово време.
88
11
 
1
 
! Отговори
1 преди 5 години
Все друг е виновен! Не може да има стени по всички пътища, за да ни пазят от самите нас! При ограничение 40 км на сух път, с колко трябва да караш при буря и при това с пълен автобус?
87
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Новия участък на магистрала Хемус при влизане във София пътя в средната лента е пропаднал на няколко места. Май чакат да пропадне още и през това време да изтече и гаранцията му. А има още нещо - мутрите министри се возят само в крайна лява лента, сигурно затова не са забелязли пропадането...
86
1
 
32
 
! Отговори
АПИ преди 5 години
Да го напиша директно - Договора за рехабилитация на този пътен участък от път -16 е подписан по времето на Управление на Правителството на Първото правителство на Бойко и е приет за експлоатация при Вторият мандат на Бойко /ГЕРБ/. Чия е фирмата в бранша хората знаят, но кой пичели при кого подсказва..............
85
25
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трейс реално е компания на БСП. БСП финансира кампаниите си с подобни кражби от пътища.
84
0
 
26
 
! Отговори
7 преди 5 години
Николай Колев-Босия /пред парламентарна комисия за разследване/ :Вие господа, не си давате сметка какво означава човешкия живот. По пътищата всяка година умират хиляди млади мъже, жени, деца умира бъдещето на тази страна. За вас са важни само парите, които тъпчете в джобовете си от корупцията, която раждате.
83
0
 
15
 
! Отговори
123 преди 5 години
До ВинетуАми чети, бе, Винету. 73-ти ти е дал линк към АПИ. Подписан договор 03.08.2011 г. Кой управлява тогава?
82
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е то голяма изненада, от тия 45 милиона, гербаджиската мафия е откраднала 43 и за два сложили там каквото намерили. Евалата баце голем си...
81
17
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Орешарски напусна властта в края на 2014 след като усвои вече 23 млн за този некачествен път!
80
0
 
22
 
! Отговори
мак преди 5 години
Изглежда, че това е като кражба на века, неединствена със сигурност. Горкият бб с неговите смешни хвалби и рязане на ленти. Дали ще коментира? Дано този път се намерят конкретни хора от конкретни институции, виновни за трагедията. Без акт 16 как е възможно да пуснеш шосе за движение. Алчни ..., в нашия град е същото яко крадене, разточителство, долно качество, на втория ден след ремонта нещата се разпадат. Гарантирано.
79
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Относно жандармите и по9лицията в офисите на Трейсаджиите - всичко е постановка за пред публиката. Птосто шефа на АПИ е звъннал на този на Трейс и се е извинил предварително за това, но нямало как, а шефа на трейс е кимнал с разбиране. Ясно му е че после ще го компенсират с някоя изгодна поръчка
78
24
 
3
 
! Отговори
Винету преди 5 години
До 76 червен анонимник. Креттен, пътищата не ги строи Бойко. Ти разбра ли "Трейс" към кого гравитира. И прочети хубаво кога е правен ремонтът и кой беше на власт тогава. Ай стига само ГЕРБ, та ГЕРБ.
77
1
 
21
 
! Отговори
АПИ преди 5 години
В уеб-страницата на АПИ - Начало- Програми - Държавни инвестиционни заеми - Транзитни пътища V - Лот 17, ще намерите цялата информация: Подписан договор през Август 2011, Срок за изпълнение 24 месеца /2г./ приет почти 5 години след това???? Цена ~ 19 млн.евро без ДДС, допълнително платено за нововъзникнали СМР ~ 1,9 млн.Евро без ДДС. Прочете и ще видите как ни "пържат"
76
12
 
7
 
! Отговори
Изнервен преди 5 години
До а. Ами както е в повечето случаи в България, явно вината е на много хора, институции и правителства. Стана ясно, че пътят е ремонтиран по времето на Орешарски, приет е по времето на Борисов, така че айде по-кротко с еднопосочните обвинения.
75
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Корупцията убива!За мен въпросът е ще бъдат ли наказани Трейс Груп и дали са спестявали с цел да увеличат печалбата си, или са влагали по-малко и некачествени материали за да има пари за онези по веригата, които са им давали поръчките? Мисля, че превишената скорост от страна на шофьора, ще бъде предпоставка да прехвърлят цялата вина върху него. Съмнява ли се някой в това?!
74
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега разбрахте ли защо гладува Босия?
73
6
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бойко строи декоративни пътища и бутафорни магистрали. Докога ще търпим да ни убива тази нагла мутра?
72
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Автобусите на малките фирми са под всякаква критика. Стари и непригодни за превоз на пътници.
71
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Между другото 548 лева на метър асфалт плюс останалите работи май не е кой днае колко скъпо. Пък и като спестиш от всичко наполвин и вие какво искате да остане насреща ? То хубаво пак като са сложили и асфалт. Един колега беше писал че метър истинска мантинела е около 47-274 лева на метър.