Одит на всеки метър асфалт,за да няма безброй трагедии!

Институтът за пътна безопасност иска главата на Дончо Атанасов
Обновена: 19 апр 2019 10:50 | 19 апр 2019 10:40, Йордан Бързаков
22
Одит на всеки метър асфалт,за да няма безброй трагедии!
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Да се направи одит на всеки километър на пътната мрежа в България, настояват от неправителствената организация Институт за пътна безопасност.

Повод за това станаха обвиненията, които вчера прокуратурата повдигна срещу 7 лица за катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души.

Още по темата
Според държавното обвинение една от причините за трагедията е некачествено изпълнен ремонт на пътя и несъобразена скорост.

"Крайно време е премиерът да накара Агенция "Пътна инфраструктура", МВР, новосформираната държавна агенция, Министерството на транспорта да започнат да си вършат работата и спешно да се предприемат одити по пътна безопасност в цялата страна", каза основателят на института Диана Русинова пред bTV.

Според нея, ако това не се случи, такива трагедии ще бъдат безброй и в бъдеще. В Института пък всеки ден пристигали сигнали за бутафорни мантинели по пътищата.

"Призовавам премиера Бойко Борисов да спре да иска оставките на този или онзи, а да вземе най-после да уволни дисциплинарно Дончо Атанасов", заяви Русинова.

Дончо Атанасов е един от обвинените от прокуратурата за катастрофата. 

Той е бивш член на Управителния съвет на държавната агенция "Пътна ифраструктура" и е обвинен за това, че в качеството си на член на агенцията, не е изпълнил служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работа на УС на АПИ, с цел да набави за ДДЗД "Трейс Своге" облага.

Той е с мярка за неотклонение "Парична гаранция" в размер на 10 000 лева.

Другите клиенти на прокуратурата са колегата на Атанасов - Светослав Глосов, изпълнителния директор на компанията изпълнител на ремонта - "Трейс Своге", както и технически ръководител, началник на Асфалтова база и инженер.


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
1
 
! Отговори
Туцата преди 2 месеца
Нека да погледнем реално, нямаме такъв ресурс, а освен това когато някой се движи с превишена скорост и не е внимателен никой не му е виновен
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Значи много е права журналистката ,като каза всички магистрали инови пътища да се проверят как са строени . Наричаха я с какви ли не обидни думи , че я изкараха некадърна и крадлива . Сега дано се разкрият далаверите по пътища и гранични огради и всеки да си плати за нарушенията .
19
1
 
2
 
! Отговори
ЖП преди 2 месеца
Освен пътища, фирма Трейс в момента ремонтира и жп линията в Искърското дефиле. Сега е време за една истинска проверка от независими (европейски) специалисти, за да не плачете после когато падне влака...
18
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
това с крайпътните дървета на окръжните пътни управления до кога. За миналата година имс 75 убити след удар в крайпътно дърво. Да ме извиняват зелени и пембени но 75 живота са по ценни от хиляда ореха крайпътни дето и за ядене не стават щото са пълни с отрови. За 10 години са 750 човека. Като си държат на орехите да сложат мснтинели. Това само в Бг го има, орехи череши сливи крайпътя
17
0
 
6
 
! Отговори
ЧИЧО преди 2 месеца
От по долу разбиращите,дали някой е минавал по този път.Имам вила в Церово от много години и помня какъв беше и какъв е сега този път.Имаше и много по малко автомобили.Сега движението е интензивно и редовно има състезатели живеещи в дефилето които карат рисково,тъй като пътя им бил познат.Да познат е но при силен дъжд и насрещно движение да караш не с намалена а с превишена скорост,какво е? И да возиш весели ,пийнали хора и ти да си възбуден и...това е резултата-в насрещното ,удряш коли и ......
16
2
 
2
 
! Отговори
Реброво-Своге преди 2 месеца
И от бетон да е всеки сантиметър,всичко зависи от този който,,върти геврека" и натиска педала.Както е тръгнало да се търси ЦЯЛАТА ВИНА в пътя а не и в шофьора,навлязъл в насрещното платно с висока скорост,така скоро ще почнем да търсим вината за удавниците във ,,лошото море" или водоем. Пътя е без дупки и бабуни,равен и гладък ,с много завоии много по добър от едно време и по него минават хиляди коли и автобуси от Нови Искър до Мездра. Просто трябва ДА СЕ СПАЗВАТ ЗНАЦИТЕ И СКОРОСТА!!!
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Забравих и за сините, зелените и пембените зони - трябва да се разширят поне до границите, за да се стимулира продажбата на летящи коли ... Дее...а ненаситниците... Създаваш проблема и после муфтиш хората за пари.
14
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А тол-таксите бе, гейрперасти? Няма ли да въведете и за черни пътища винетка+тол+пътен данък? Да има за поршета, не за друго...
13
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
НОВ БЪЛГАРСКИ ПЪТЕН ЗНАК:
,,ВНИМАНИЕ ! НАПРАВЕН ОТ ГЕРБ ! ЗАОБИКОЛИ !"
12
1
 
12
 
! Отговори
ВАШ преди 2 месеца
Поредицата победи на хората срещу корупцията и кликата на Собственика на ГЕРП .
11
1
 
11
 
! Отговори
омерзен преди 2 месеца
Да Бойчо , ТИИИИИИИ и твойте фирми крадци сте виновни за жертвите !!!!
10
2
 
17
 
! Отговори
баба мара преди 2 месеца
фирми доказали се в строителството с измами да не се допускат до общ поръчки
толкова е просто
9
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Съжалявам колегите, строителни техници, принудени да работят в постоянно нарушение, дори на най-елементарните норми за безопасна работа - като каски и работно облекло. Огледайте се по строежите - най-безцеремонно, дори и по централните градски части на общински ремонти - "майсторите" как са облечени - кой как му е кеф. Поради липса на работници (заради безобразни ниските възнаграждения), техниците са принудени от "шефа" да си затварят очите или си аут!
8
2
 
16
 
! Отговори
Факт преди 2 месеца
Лошото е, че често хората не знаят кога преди здравият хубав път е ремонтиран от ГЕРБ, за да се пазят.
7
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Практика от десетилетия - на документи всичко е "стабилно", реално - измама в особено големи размери. С "печалбите", синът на собственика на Трейс си играе на футболен президент. От години кара специални коли, в имението си до язовир (бивша станция за почивка) си имат кей, преди си имаха и тигър. Страна от третия свят, управлявана от мафия!
6
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А тунел Ечемишка където лампата падна и уби жената ,а бяха дадени 2,500 000 лв без да забият и един пирон ,после за 100 лампи дадоха 400 000 лв който струват 5 000 лв и там откраднаха 380 000 лв наказания за тези ще има ли.
5
21
 
3
 
! Отговори
W A1 Mtel преди 2 месеца
Бойко направи магистрали до Бургас до Турция до Гърция и скоро до Варна и още много, преди София несебър 7 8 часа сега е 3 4
4
0
 
29
 
! Отговори
Лудко преди 2 месеца
Правилно, трябва да се вземат проби от всички пътища и магистрали, но от независима европейска лаборатория. Ако използват българска, всичко ще бъде "наред" .
Спомнете си великите магистрали. Как будни хора обикаляха телевизиите с буркани пълни с нещо като пепел. Но всичко покриха от мафията. Дори и телевизиите са изцяло на тяхно разположение.
Затова сега има толкова жертви по пътищата и няма кой-знае какво значение с какви гуми си през зимата.
3
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
главата чадо главата
главта е вмирисана и от нея се излива отрова дето трови цял народ
тия асфалтаджии и апртаменцици долу са функция на главата
2
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
обръща се към неправилния човек - ако въобще може да се нарече така банкянската кратуна
той е главната причина не само да ни е скапан асфалта
ами и цялата страна