Размерът на глобите за джигите да е свързан с доходите им

Държавата успявала да събере само 50%, в Европа - 95%
56
Размерът на глобите за джигите да е свързан с доходите им
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Размерът на глобите за нарушения по пътищата не трябва да бъдат увеличавани, а трябва да е обвързан с дохода на нарушителя, така че всеки да го заболи еднакво. 100 лв. за един човек е удар, а за друг – това са джобните за деня, смята конституционният съдия проф. Атанас Семов.

Според него по-суровите глоби за джигитите на пътя не са достатъчни.

Още по темата

По думите му няма достатъчно политическа и управленска воля да се вземат мерки.

Семов коментира пред bTV, че най-вероятно мерките не се харесват на хората, защото са ограничаващи.

„Трябва да има промяна в законодателството, така че глобите да се събират. Процедурите за събиране на глоби у нас са тромави и остарели. Събираемостта е под 50%, а в цивилизования свят тя е над 95%“, подчерта той.

Семов посочи, че официални данни на Еврокомисията показват, че България е единствената страна в Европа, в която смъртността по пътищата не намалява.

Също така коментира, че от пътнотранспортни произшествия всяка държава членка губи между 1% и 2% от БВП всяка година, като това у нас означава около 1,5 млрд. лв. преки загуби.

„Има опростена система, която свързва камерите на КАТ с административно наказващия орган, а него с пощите. Важно е да се отбележи, че законовият режим за поставяне на камери е усложнен. По трудно е да се сложи камера, отколкото да се вземе разрешително за строеж. Кому е нужно това?“, запита той.

Като пример даде Франция, където са поставили голям брой камери, които са били обвързани с пощите, а и са довели до значителен спад в смъртността по пътищата.

ой призова да се поставят повече камери, чиято стойност се изплаща в рамките на 3 до 6 месеца.

„Камерите носят приходи в бюджета и резултат. За 1000 камери са нужни около 15 млн. лв. Ако с 1/3 бъде намалена смъртността по пътищата, а и травматизма, това може да донесе приход за държавата в размер над 2 млрд. лв. за 10 години“, категоричен беше той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
1
 
4
 
! Отговори
м дааа преди 3 години
Хахахаха те не могат да съберат половината от глобите за нарушения , и 90% от останалите глоби, пък тръгнали празини приказки да говорят.
44
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Който твърди, че няма доходи, да си отработи глобата!Без доходи най-често са мамините глезльовци и онези, които се сдобиват с фалшива диплома за основно образование, за да могат да вземат шофьорски права дори когато не знаят азбуката /най-често и този им документ не е редовен/.
43
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Единствените две последици, ако се приеме това предложение, ще са увеличаване на доходите на катаджиите и намаляване на разполагаемите средства за всички останали в България.
42
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В подобни случаи копирането на опит от чужди държави винаги води до негативен ефект, обратен на очаквания. За 30 години не го му разбрахте? За да работи едно нещо, то то трябва да е подходяща част от цялата система, а не да извадим нещо от примерно системата в Швеция и да очакваме да работи в системата на България.
41
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Популистко предложение, на което немислещите се хващат на въдичката. За България е пълна безмислица. Много хора се подлъгват по лъскавия вид на стари коли и си мислят, че са скъпи.
40
6
 
2
 
! Отговори
Димитрова преди 3 години
Проф Семов е прав! Има такава практика в Европа мисля, че беше в Нидерландия. Глобите са съобразени с доходите. Да за едни шофьори 100 лв са много пари, а за други са джобни, но когато е съобразена с дохода, глобата ще има еднаква тежест.
39
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз не съм чул някой джигит да има доходи или някаква собственост ? И като как ще глобиш един студент в Германия ,кето кара фирмената баничарка на фирмата на майка му ? Всичко е в офшорки.
38
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Жалко ,че от поредния "професор" четем небивалици,значи бедняк без доходи си джитка както си иска за 100лв , а богатите за 1000,законът е равен за всички , просто в БГ се искат радикални мерки , степенуват се нарушенията ,при рецидив и тежки провинения- отнемане на документа за правоуправление -пак степенувано и накрая с отнемане завинаги ..колата ,ако иска да я продава , харизва,но не и конфискация ,като започнат сериозно отнемане на книжки ,без "наши "хора, бабаитите ще си седнат на за.....те
37
0
 
0
 
! Отговори
До 21 преди 3 години
Европейски курорт, за белодробно болни.
36
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тези камери златни ли са, каква е тази цена?
35
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А що просто не им зимате глобите автоматично от банковата сметка? Така и така ти пише ЕГН-то на книжката - бъркаш му в сметките и си зимаш глобата и се приключва.
34
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Представяте ли си следната ситуация: Джигит заловен да кара с лека кола "Москвич 412" със 220 километра в час по столичен булевард?Колкото и да реват "По-високи глоби!" файда няма. Глобите и сега са достатъчно съобразени с доходите на нарушителите.Това е първосигнално мислене. Решението е много лесно: Направете така, че глобите да са над 90% събирани!Вижте как е в другите държави.Във Швеция карали целогодишно със запалени фарове - дайте и ние.Вижте какви са глобите там и как ги събират!
33
2
 
6
 
! Отговори
Дискриминация преди 3 години
За еднакви нарушения еднакви санкции. Както е тръгнало и в затвора ще вкарвате според доходите. То не че и сега не е така, ама вече ще е законно.
32
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Те тия с пари нямат официални доходи.
31
3
 
7
 
! Отговори
До 30 преди 3 години
Изпреварването не е нарушение. Изпреварват те шофьорите с по-мощните коли, нормално е. Погледни обаче какво става по нанадолнище и как тези с маломощните коли хвърчат с колкото могат и гледат високомерно.
30
2
 
10
 
! Отговори
гост преди 3 години
Най-много нарушават мизерници с никакви декларирани доходи. За еднакво нарушение - еднакви глоби!
29
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Кой "бизнесмен" в България се осигурява на истинските си доходи? Кара ново Ферари, но децата му вземат детски, а ние с опелчетата на 20г, не.
28
4
 
7
 
! Отговори
Популизъм преди 3 години
Популизъм от най-чист вид.
27
2
 
8
 
! Отговори
Друга истина преди 3 години
Колкото по-богат си и по-скъпа кола караш - толкова по-големи връзки имаш!!!
26
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Работата ми е такава,че редовно пътувам от Русе до Враца и обратно-близо 300км. Хората със скъпи коли ме изпреварват много повече от тези с евтините. Видимо не им пука за глобите. Процентът на събираемост на глобите по КАТ от чужденци у нас е 10%, а в Румъния е 100%, като се събират още толкова пари за друго- път до съответното РПУ, за да си получиш книжката, винетка, такса мост, пари за преводач, и др. неща.