Корабът "Дали", разрушил моста в Балтимор, бил с проблемно минало

Съдът е построен през 2015 г., нает е от датски корабен гигант
28 мар 2024 20:23, Анисия Иванова
27
Корабът "Дали", разрушил моста в Балтимор, бил с проблемно минало
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Корабът, който във вторник сутринта се удари и разруши мост в Балтимор, което ще създаде огромни проблеми за търговията по източното крайбрежие на САЩ, има спорна история, в която има поне един предишен сблъсък и проблеми със задвижването.

Все още не е ясно какво е причинило сблъсъка на "Дали" с моста "Франсис Скот Кий", но на видеозапис се вижда как почти всички светлини на кораба изгасват малко преди удара. Инцидентът нарушава корабоплаването в едно от най-натоварените пристанища на Източното крайбрежие на САЩ, а също и автомобилния транспорт, тъй като прекъсва ключова връзка на главната магистрала, заобикаляща Балтимор.

Според VesselFinder през 2016 г. по време на маневри за разтоварване контейнеровозът "Дали" се е ударил в каменна стена на кея в пристанище Антверпен. Корабът, който е построен през 2015 г., е получил повреди по кърмата и транеца, но е останал на повърхността, като след това е бил ремонтиран.

The Washington Post съобщи, че след този инцидент корабът е продаден на базираната в Сингапур Grace Ocean Private Ltd. Grace Ocean не беше открита веднага за коментар.

Неотдавна бяха повдигнати въпроси, свързани с механиката. През юни миналата година при рутинна проверка на безопасността в Сан Антонио, Чили, бяха открити проблеми, свързани с някои от датчиците и термометрите, свързани със задвижването на "Дали", както и със спомагателните машини, според Tokyo MoU - организация, която насърчава безопасното корабоплаване. Проблемите не са основание за задържане на кораба, плаващ под сингапурски флаг, и не е ясно какви точно са те.

Стандартният преглед на кораба, извършен от Бреговата охрана на САЩ по-късно миналата година, не открива никакви нередности, показва морската база данни Equasis, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

Записите и задължителните сертификати показват, че структурната цялост на „Дали“ и функционалността на оборудването му са били валидни към момента на инцидента в Балтимор, заяви сингапурското правителство в изявление. Корабът също така е преминал две отделни инспекции в чуждестранни пристанища през юни и септември миналата година, въпреки че дефектен контролен уред за налягането на горивото е бил отстранен преди корабът да напусне пристанището.

„Дали“ се управлява и експлоатира от Synergy Marine и е нает от датския корабен гигант A.P. Moller-Maersk A/S. Базираният в Лондон говорител на Synergy Marine заяви, че по време на последния инцидент на борда на кораба е имало около 4900 контейнера. Ръководители на компанията отпътуваха към мястото, за да оцени ситуацията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от САЩ
Стриптийзьорките в щата Вашингтон с правна защита
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
5
 
! Отговори
Мухаха преди 4 седмици
Проблемно минало .... Ахахахахха. Като бил мааалка лодчица и хич не слушал майка си и баща си - старите кораби, в училището за корабчета бил двойкаджия и затова като пораснал му давали само ръждясали контейнери да пренася .... щото би лнесръчен и все се блъскал някъде . АБЕ ВИЕ СЪВСЕМ ГИ ИЗКАРАХТЕ КАПИТАНА И ЕКИПАЖА САМО КАТО ПЪТНИЦИ ДЕТО НИЩО НЕ ЗАВИСИ ОТ ТЯХ . Кораба бил с проблемно минало ... На автопилот ли е бил по време на сблъсъка ?
23
0
 
0
 
! Отговори
До 23 преди 4 седмици
Хахахахаха, не си губи времето с канапе-професори, те такива разбират хем от всичко, хем по много :)
22
0
 
1
 
! Отговори
До 19 преди 4 седмици
Алонкоолу, много са ти дошли филмите с конспирациите... нали моста падна върху кораба и контейнерите - много ясно че вече е "по-висок" от остатъците на моста... ясно е че на живо контейнеровоз не си виждал...
21
1
 
4
 
! Отговори
Кубрик преди 4 седмици
75% украински "моряци"имат фалшиви документи,дипломи , сертификати,преди 5-6 години 50%сега, много по лесно да си направиш сертификат,правете изводите,
20
0
 
5
 
! Отговори
Хм... преди 4 седмици
Няма никакво значение каква националност е капитана или екипажа. Видеото от сблъсъка го показва ясно. Кораба се движеше ДИРЕКТНО към подпората на моста. И то със сигурност от много дълго време. Грешно зададени координати. ТОВА Е. Корабът бил проблемен и се блъскал в разни работи .... Ахахахахаха . Това ми звучи като : Кола самокатастрофира... ТОВА е Човешка грешка. Редно е капитанът, който и да е той и собственика на кораба да си поемат отговорност а не да се оправдават с "проблемно минало"...
19
0
 
10
 
! Отговори
Бай Кор преди 4 седмици
Да бяхте написали, че капитана и помощник-капитана на кораба са украинци. Екипажът от индийци, а кораба сингапурски. Сега защо, пак Путин не е виновен ?!? Понеже за всичко е той или група руски хакери.
18
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
И тази снимка, и видеото са монгаж! Особено на видеото, в момента на падането на моста, много личи! На тази снимка, пък се вижда, че са "нахвърляни" пъстроцветни контейнери върху палубата докъдето е възможно, та чак надхвърят евентуалната височина на моста.
17
0
 
6
 
! Отговори
Е, да ... преди 4 седмици
... изглежда на видеото като инцидент. Ама само някои членове от екипажа си знаят какво е било в действителност. И никога няма да го научите! Важни са последиците и колко бързо ще се преодолеят.
16
0
 
5
 
! Отговори
Slowhand преди 4 седмици
До Анонимен 35000 контейнера не е кой знае каква бройка. Най-големите контейнеровози имат капацитет над 20000. И разбира се, те не пречат на видимостта, колкото и да са, все пак умни хора конструират корабите. Причините са другаде. И не е алчност, по този начин се оптимизират разходи, което се отразява и на цените на стоките които потребяваме. Но нали най-важното е да хейтим по всяка тема, разбираме или не...
15
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Руснаците удариха баш както си трябва - по начин, по който никой нищо не може да им каже. Ей така действат те, не разливат индустриални количества новичок по целия път от Москва и обратно...
14
1
 
5
 
! Отговори
Гадна Твар преди 4 седмици
Трагедия като всяка друга по света, не виждам защо трябва да й се обръща внимание толкова много само на нея... Защо не се гледате своята кочинка!
13
3
 
7
 
! Отговори
Хи хи преди 4 седмици
До 13-ти номер, Путин като дойде, както казаха от нато, ша та намерим и ще те накараме да пееш руски патриотични песни докато прегракнеш !
12
6
 
16
 
! Отговори
Хи хи преди 4 седмици
Укрите обичат да събарят мостове, сега и на американските посегнаха !
11
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Корабът ще мине Дали ама надали. Името му е лошо.
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Японски регистър. Точка
9
7
 
29
 
! Отговори
Укротероризъм преди 4 седмици
Капитанът бил укр. От там нататък сами си правете изводите.
8
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Когато стана инцидент по нашето Черноморие, веднага арестуваха екипажа. Тук НИКОЙ не говори за задържане на екипажа? Защо? Каквито и да са приичните, капитанът носи отговорност, и не само той. Не е нормално съд, натоварен с тонове отрови, да няма резервни систени за управление. Не пишете също за това, че капитанът е бил украинец и , вярно или не, в нета има постове от украинци, "Щом не ни давате оръжие, и вие ще страдате>" Зашо Байдън без да има разследване, обяви, че било обикновен инцидент?
7
5
 
24
 
! Отговори
Е? преди 4 седмици
Капитана пияна укра аахахахахаха
6
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Тя и самата САЩ е с " проблемно минало"! Случайност просто!-:)
5
2
 
18
 
! Отговори
Вуте преди 4 седмици
До Зелен Шебек .... Това е забранено да се казва ! Ехх , какъв кеф щеше да е ако капитана беше руснак !